• Blomster84

En tråd för oss ruvare

Tänkte att det kunde vara trevligt med en tråd för oss ruvare där vi kan diskutera hur vi mår, känner osv under denna evighetslånga väntan i hopp om ett plus. Själv är jag på ruvardag 1 med en blastocyst efter ett ostimulerat FET.

Hoppas vi hörs :)

Kram

• Svar på tråden En tråd för oss ruvare
  • Regnbågsdröm
    stajlish skrev 2016-01-27 14:07:25 följande:
    Åh nej! :,( Vad händer nu för er? STOR KRAM
    Tack för kramen. Först ska vi sörja. Sen får vi resa oss upp igen och ge oss på försök nr 3. Finns inte mycket annat att göra.
  • Iskristall
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-27 06:52:41 följande:

Hej. Lämnar gruppen nu. Igår på ruvardag 11 fick jag mens. Blöder ordentligt idag på dag 12 också, men testade för säkerhets skull. Negativt, förstås. Så min resa slutar här gör den här gången. Lycka till ni andra!

Åh så tråkigt Regnbågsdröm! Ja, ni får sörja och komma igen när ni är redo. Ni kom ju lite längre på vägen den här gången, nästa gång då jäklar är det er tur! Ta hand om er! Kram
  • stajlish
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-27 14:35:56 följande:
    Tack för kramen. Först ska vi sörja. Sen får vi resa oss upp igen och ge oss på försök nr 3. Finns inte mycket annat att göra.
    Sörj och bryt ihop o kom igen. SÅ ORÄTTVIST för oss som måste kämpa så! Tänker på er! KRAM <3
  • utandig
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-27 14:35:56 följande:
    ge inte upp, gör någonting nu som du inta kan under behandling eller framtida grav. Jag och min man har kämpat många år pga av långa väntetider och att vi haft otur mellan sommarstängt etc så har vi kört tre färsk och ett frys på lite över 4 års tid, innan de försökte vi i många år själva även med pergotime, etc. Men nu efter många om och men är vi i vecka 10 efter vårt 3:e försök. Jag vet precis vad du går igenom och det suger. håll hakan högt för du är en stark människa som går igenom allt det här, glöm inte de . Önskar er all lycka framöver. 
  • stajlish

Va tror ni? Tjuvtest en vecka före TD... RD7 idag...med blastocyst...vågar knappt tro att de är sant... men jag ser ändå ett svagt streck... :D

• cameleon
    stajlish skrev 2016-01-30 17:17:06 följande:

Va tror ni? Tjuvtest en vecka före TD... RD7 idag...med blastocyst...vågar knappt tro att de är sant... men jag ser ändå ett svagt streck... :D

Men åh..! Det där är ju klockrent! Stort grattis :) :)
  • stajlish
    cameleon skrev 2016-01-30 17:35:06 följande:
    Men åh..! Det där är ju klockrent! Stort grattis :) :)
    Fast de är så tidigt? Jag hoppas! Ska testa imorgon med morgonurin så får vi se...hoppas!!!!! :) Tack iaf <3
  • cameleon
    stajlish skrev 2016-01-30 17:45:07 följande:
    Fast de är så tidigt? Jag hoppas! Ska testa imorgon med morgonurin så får vi se...hoppas!!!!! :) Tack iaf <3
    Det är väl klart att mycket kan hända när det är tidigt men ett plus är ju faktiskt ett plus.
    Jag plussade ju redan på rd 6 med ett 3-dagars :)

När jag tog ett digitalt test och det visade gravid 1-2 så var det bara en pytteskugga på min sticka från Testlagret.
  • stajlish
    cameleon skrev 2016-01-30 17:54:31 följande:
    Det är väl klart att mycket kan hända när det är tidigt men ett plus är ju faktiskt ett plus.

När jag tog ett digitalt test och det visade gravid 1-2 så var det bara en pytteskugga på min sticka från Testlagret.
    Ska köpa ett digitalt o testa på måndag/tisdag så får vi se... hoppas!!!!
  • Regnbågsdröm
    cameleon skrev 2016-01-30 17:54:31 följande:

Fast ett plus är inte alls alltid ett plus. Tar man ägglossningsspruta så ger den positivt graviditetstest i upp till 10 dagar. Det är därför man inte ska testa för tidigt, då det kan ge missvisande resultat.
Svar på tråden En tråd för oss ruvare