Anonym (sebbe) skrev 2015-09-26 23:49:29 följande:
Serien som självklart baserades på Jonas Gardells fantastiska trilogi.
Ja det var skräckkampanjer som bedrevs men det måste man ju förstå. Det var ju nytt för alla, och alla smittade dog. Inte bara svenska myndigheter som bedrev dessa kampanjer.
Då har han gjort något bra alltså, det var ju tur det!
Fruktansvärt tröttsam figur annars, och en tokgalen NIMBY.
Som hetrosnubbe(moi) så risken i praktiken minimal, det är
antagligen(har inte räknat på det, men det borde gå att komma fram till en rimligt antagande om risk/sannolikhet med med lite diskret matte, binomialfördelning etc) större risk att dö i en trafikolycka än att smittas med viruset, men många sätter sig med glädje i bilen och tar den risken, och så är det än idag.
"men använd kondom, tänk om du får HIV!!!".
Detta är troligtvis det mest uddlös argumentet för kondomanvändande man kan använda sig av, och något många har använt sig mot mig, ja, jag gillar inte kådisar, I'm an idiot like that, living life on the edge... (sedan har jag förstås ändå blivit "tvingad" att använda kådis otaliga gånger)
"Tänk om om du gör henne/mig med barn", eller "tänk om du får herpes" är mer lämpligt att använda sig av. Herpesattacker verkar vara fruktansvärt, och ett oplanerat barn med ett one night stand är väl inte det mest lämpliga kanske.