• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Dirvas
    Nmg skrev 2015-12-14 18:44:05 följande:

Aha då får vi hoppas att det är ett bra tecken för mig oxå

Ja det hoppas vi verkligen :)
  • stajlish
    Nmg skrev 2015-12-14 21:56:25 följande:

Absolut! Skönt att ni fick en tid så tidigt, då blir det inte så lång väntan!

Ja, precis. Är ju bara en månad kvar ungefär =)
  • stajlish
    Iskristall skrev 2015-12-14 22:10:12 följande:
    Ja! Den lille är er bebis, det har vi bestämt! Så det så! Kram
    Eller hur!? =) Kram
  • Iskristall

Inatt drömde jag att jag plussade. Tog ett test och det vart ett starkt plus. Hoppas, hoppas på en sanndröm. Inte för att jag brukar ha det, men den här gången kanske?!

• Nmg

Hoppas på sanndröm

Iskristall skrev 2015-12-15 06:11:38 följande:

Inatt drömde jag att jag plussade. Tog ett test och det vart ett starkt plus. Hoppas, hoppas på en sanndröm. Inte för att jag brukar ha det, men den här gången kanske?!

• Nmg

Tog ett test imorse som visade negativt (vågrät ) och sedan syntes ett lodrätt SVAGt streck bakom. Fortfarande väldigt svagt inte ens blått, så att man skulle bedöma som ett plus men det en skugga där. Jag väntar några dagar och tar ett till test så att det inte är inbillning/synfel/fel på test. Haha!

• Lotten
    Nmg skrev 2015-12-15 06:59:31 följande:

Tog ett test imorse som visade negativt (vågrät ) och sedan syntes ett lodrätt SVAGt streck bakom. Fortfarande väldigt svagt inte ens blått, så att man skulle bedöma som ett plus men det en skugga där. Jag väntar några dagar och tar ett till test så att det inte är inbillning/synfel/fel på test. Haha!

Vilken dag är du på?
    Hoppas det visar tydligare imorgon :)
  • jagvillhabarn
    Dirvas skrev 2015-12-14 17:28:48 följande:

Va spännande! men förstår dagarna går sakta till torsdag nu.

Vilken vecka får du göra vul i?

Jag fick min vul den 10 januari, är i v. 10 då om allt går som det

ska. Känns så otroligt långt bort :I

Ja tiden kryper fram. Jag är i v8 nu. På torsdag v 7 +2 :)
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-15 06:59:31 följande:

Åh vad spännande! Hoppas hoppas!
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november