• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • stajlish

Det blev negativt för oss denna gång =( Trist såklart! Men det känns ändå okej. Vi ska göra FET v.3, hoppas på att den lilla blastocysten som ligger i frysen är vår bebis! :) Hoppas allt går bra för er andra i tråden! God jul! Hänger nog kvar i tråden ändå för o se hur de går för er andra. Håller alla tummar och tår för er! Kram

• Nmg

Åh va tråkigt! Men håller tummarna för att eskimån är den rätta för er!

stajlish skrev 2015-12-14 20:53:43 följande:

Det blev negativt för oss denna gång =( Trist såklart! Men det känns ändå okej. Vi ska göra FET v.3, hoppas på att den lilla blastocysten som ligger i frysen är vår bebis! :) Hoppas allt går bra för er andra i tråden! God jul! Hänger nog kvar i tråden ändå för o se hur de går för er andra. Håller alla tummar och tår för er! Kram

• stajlish
    Nmg skrev 2015-12-14 21:04:55 följande:

Åh va tråkigt! Men håller tummarna för att eskimån är den rätta för er!

Tack! Vi med! Annars har vi ju två försök/plock till om det skulle behövas. Nån gång är det nog vår tur! :)
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-14 19:27:24 följande:

Haha visst går det sakta nu??

Ja, min sambo satt och räknade igår och kom fram till RD4 och lät så besviken att det inte gått längre tid haha Jo, men det går sakta, men framåt
  • Nmg

Absolut! Skönt att ni fick en tid så tidigt, då blir det inte så lång väntan!

stajlish skrev 2015-12-14 21:20:36 följande:

Tack! Vi med! Annars har vi ju två försök/plock till om det skulle behövas. Nån gång är det nog vår tur! :)

• Nmg

Ja men eller hur! Känns som att ET var såååå länge sen!

Iskristall skrev 2015-12-14 21:51:36 följande:

Ja, min sambo satt och räknade igår och kom fram till RD4 och lät så besviken att det inte gått längre tid haha Jo, men det går sakta, men framåt

• Iskristall
    stajlish skrev 2015-12-14 20:53:43 följande:

Ja! Den lille är er bebis, det har vi bestämt! Så det så! Kram
  • Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-14 21:56:50 följande:

Ja men eller hur! Känns som att ET var såååå länge sen!

Jaaa! Och för dig var det ju lääänge sen! Tre dagar längre sen än för oss

Ikväll känns det inte som vår tur igen. Känt mig hoppfull och positiv hela dagen. Men nu började det kännas som inte vår tur igen. Det går verkligen upp och ner
  • Nmg

Mm håller med om upp och ner, så

Känner jag oxå. Usch va tråkigt! Hoppas på

Många plus i tråden!

Iskristall skrev 2015-12-14 22:13:11 följande:

Jaaa! Och för dig var det ju lääänge sen! Tre dagar längre sen än för oss

Ikväll känns det inte som vår tur igen. Känt mig hoppfull och positiv hela dagen. Men nu började det kännas som inte vår tur igen. Det går verkligen upp och ner

• Dirvas
    FruGrävling skrev 2015-12-14 17:47:08 följande:
    Oj vad sent. Först räknade hon fram att jag skulle göra mitt ultraljud den 25:e men sen kom hon på att det var ju juldagen så det gick inte. Så då skulle hon boka in mig 4 januari. Jag tyckte det var så himla sent och bara tanken på att få vänta så länge gjorde att jag bröt ihop o började gråta. Så det slutade med att jag fick tid 21/12. Kommer vara vecka 6+5 då. Bara en vecka kvar nu.

Jag hade ett missfall förra året och jag det har satt sina spår. Jag tycker att tiden från plusset och framåt har varit den värsta utav hela denna processen inkl avbrutna ivf-försök, sprutor, totalfrys och sen FET och ruvartid. Sen jag plussade har jag inte känt nån glädje utan bara panik och oro.

Jaha, jag fick bara höra att allt innan jul var för tidigt men det stämmer ju inte riktigt. Borde nog ha tjatat lite mer för just nu känns det som att jul och nyårshelgen kommer bli en lång orolig väntan.

Skönt att de ändrade om din tid, jag oroar mig nog mkt utan att ha varit gravid tidigare så kan tänka mig att det är tufft med ett tidigare MF. Håller tummarna att allt ser bra ut nästa vecka.

Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november