• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Lotten
    Iskristall skrev 2015-12-12 23:52:02 följande:
    Då fick du ett 3-dagars! Vi plockade måndag och satt in onsdag, 2-dagars
    Okej :)

Jag läste att ni pratade om ev biverkningar. Jag fick väldigt ont i brösten redan dag 2-3 med Lutinus. Har fortfarande väldigt ont ont bröstvårtorna blir hårda bara sådär.

Jag är väldigt trött och känslig, gråter för saker som är helknäppt och väldigt lättirriterad.
  • Nmg

Haha visst är det jobbigt när man inte vet. Jobbigt med förstoppning Själv är jag grymt sugen på att testa snart!

Iskristall skrev 2015-12-13 11:59:54 följande:

Hehe man kan ju tycka så. Men egentligen är jag skeptisk till att känna nåt verkligt redan. Skyller allt på biverkningar av lutinus. Är även förstoppad kom jag på, där kom svaret på det lilla illamåendet alltså biverkan haha

• Iskristall
    Lotten skrev 2015-12-13 12:10:14 följande:

Okej :)

Jag läste att ni pratade om ev biverkningar. Jag fick väldigt ont i brösten redan dag 2-3 med Lutinus. Har fortfarande väldigt ont ont bröstvårtorna blir hårda bara sådär.

Jag är väldigt trött och känslig, gråter för saker som är helknäppt och väldigt lättirriterad.

Så du har också märkt av fenomenet med bröstvårtorna! Spännande! Ömma bröstvårtor har jag egentligen alltid mer eller mindre efter äl, så det tror jag beror på progesteronet på mig, men detta med hårda bröstvårtor har jag aldrig märkt som en eftet äl grej
    Nmg skrev 2015-12-13 12:11:08 följande:

Haha visst är det jobbigt när man inte vet. Jobbigt med förstoppning Själv är jag grymt sugen på att testa snart!

Ja det förstår jag! Du ligger ju som sagt några dagar före och kan testa tidigare. Hur var din plan?
  • Nmg

Ja haha det där med lätt irriterad känner jag igen. Värre än PMS.. Hihi. Jag tänker nog testa på tisdag på rd6. Är det negativt då kan jag nästan ställa in mig på

Mens. Bättre det än att mensen överraskar mig.

Iskristall skrev 2015-12-13 12:24:01 följande:

Så du har också märkt av fenomenet med bröstvårtorna! Spännande! Ömma bröstvårtor har jag egentligen alltid mer eller mindre efter äl, så det tror jag beror på progesteronet på mig, men detta med hårda bröstvårtor har jag aldrig märkt som en eftet äl grej Ja det förstår jag! Du ligger ju som sagt några dagar före och kan testa tidigare. Hur var din plan?

• Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-13 12:43:32 följande:

Ja haha det där med lätt irriterad känner jag igen. Värre än PMS.. Hihi. Jag tänker nog testa på tisdag på rd6. Är det negativt då kan jag nästan ställa in mig på

Mens. Bättre det än att mensen överraskar mig.

Åh det börjar kännas läskigt med testandet. Man vill så gärna, men samtidigt är man så rädd för negativt test.
  • Regnbågsdröm

Besvikelsen om ni får negativt test är med största sannolikhet lika stor om ni testar tidigare som om ni testar när ni ska. Så varför i så fall riskera att bli besviken två gånger? Vänta till testdag! Man kan inte ställa in sig på hur man ska känna i alla fall.

• Tjorven1980

3:e ultraljudet gjort. 8 äggblåsor som var bra i storlek och 19 som var lite mindre fattade jag det som att läkaren sa. Ska ta sista dosen Gonal-F ikväll och imorgon blir det Ovitrelle. Äggplock på onsdag och troligtvis återföring på fredag em.

Får bli sjukskrivning på onsdag. Börjar jobba 11,30 men gissar att jag inte är redo att åka på jobb då. Avskyr att sjukskriva mig men vågar inte be om ledigt. Rädd att jag inte får det beviljat. Vi har tid 8,30 på morgonen. Spänd, lite nervös och väldigt förväntansfull just nu. Fattar knappt att vi äntligen har kommit så här långt.

• Tjorven1980

ina - äp v.44

phee - äp v.47, bim 4/12, 28 år

Daiwa 33 - sprutstart 7/11, äp v?, 34 år

pocatello - sprutstart 11/11, äp v.48, bim 7/12, 28 år

Stajlish - sprutstart 12/11, äp v.48, bim 9/12, 30 år

Emrony - sprutstart 19/11, äp v.49, bim 19/12, 28 år

FörstaIVF - sprutstart 21/11, äp v.49, bim?, 31år

Nmg - sprutstart 24/11, äp v.49 bim 22/12, 32 år

Iskristall - sprutstart 27/11, äp v.50, bim/TD 25/12, 38år

Hope88 - sprutstart 29/11, äp v.50, bim 26/12, TD 27/11 27 år

Lotten - sprutstart 21/11, äp 4/12, TD 24/12, 27 år.

Tjorven80- sprutstart 3/12, äp 16/12, bim? 35 år

Gravid!

Cutepoison BF 26 juli

Hagnestahill BF 28 juli

Jagvillhabarn BF 1 augusti

HJohannesson BF 2 augusti

FruGrävling BF 10 augusti

Dirvas BF 10 augusti

• Regnbågsdröm
    Tjorven1980 skrev 2015-12-13 13:54:17 följande:

3:e ultraljudet gjort. 8 äggblåsor som var bra i storlek och 19 som var lite mindre fattade jag det som att läkaren sa. Ska ta sista dosen Gonal-F ikväll och imorgon blir det Ovitrelle. Äggplock på onsdag och troligtvis återföring på fredag em.

Får bli sjukskrivning på onsdag. Börjar jobba 11,30 men gissar att jag inte är redo att åka på jobb då. Avskyr att sjukskriva mig men vågar inte be om ledigt. Rädd att jag inte får det beviljat. Vi har tid 8,30 på morgonen. Spänd, lite nervös och väldigt förväntansfull just nu. Fattar knappt att vi äntligen har kommit så här långt.

Man får/ska inte jobba på äggplockdagen. Vissa behöver även vara hemma dagen efter. Men samma dag kan du definitivt inte jobba. Det är bara soffläge då.
    Lycka till med allt! Och ja, sjukskriv dig du. Behöver du då vara hemma dagen efter också och för återföring på fredagen, så kommer ingen misstänka något. Inget konstigt med sjukdom tre dagar på rad. Kram!
  • stajlish
    Iskristall skrev 2015-12-13 11:29:02 följande:
    Lite ömma bröstvårtor har jag och i går kväll utan anledning märkte jag att mina bröstvårtor vart hårda utan anledning. Det kändes märkligt. Men har ingen typ mol/mensvärk.
    Precis så hade jag också mellan ruvardag 1-3 typ.. tror de va Lutinusen!
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november