• Tjorven1980

1:a IVF behandlingsstart oktober/november

Efter att ha försökt få barn i  ca 1 1/2 år har vi precis genomgått en fertilitetsutredning. Vi fick då reda på att mannen har lågt antal spermier och därför kommer starta IVF. Väntar in min mens som ska komma nästa vecka sen startar vi vår första behandling. Nervöst och samtligt spännande!

Någon som är i liknande situation och vill dela tankar, fundering och hopp?

• Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november
  • Nmg

Då var det dags att analysera lite igen, idag har det huggit och dragit i äggstocksområdet undra vad det kan vara. Om det hände nåt med det återförda ägget så skulle det väl kännas mer från livmodertrakten istället?

• Iskristall
    stajlish skrev 2015-12-13 15:03:38 följande:

Precis så hade jag också mellan ruvardag 1-3 typ.. tror de va Lutinusen!

Jag tror också på lutinusen. Jag skyller allt jag känner på lutinusen nu, biverkningar, tror annars inte så mycket skulle visa sig redan RD4 även om man så gärna vill att det ska vara så
    Nmg skrev 2015-12-13 16:33:59 följande:

Då var det dags att analysera lite igen, idag har det huggit och dragit i äggstocksområdet undra vad det kan vara. Om det hände nåt med det återförda ägget så skulle det väl kännas mer från livmodertrakten istället?

Jadu gumman om vi det visste. Hoppas på nåt bra iallafall! Det kanske är svårt att veta exakt varifrån det man känner kommer?
  • Nmg

Haha ja man överanalyserar allt ju.. skönt att det bara ör 1 vecka kvar nummer crinone för mig börjar kännas lite små äckligt med den och det där ljudet när man trycker ut gelén. Hahah. Hur länge ska du ta lutinus?

Iskristall skrev 2015-12-13 16:52:34 följande:

Jag tror också på lutinusen. Jag skyller allt jag känner på lutinusen nu, biverkningar, tror annars inte så mycket skulle visa sig redan RD4 även om man så gärna vill att det ska vara så Jadu gumman om vi det visste. Hoppas på nåt bra iallafall! Det kanske är svårt att veta exakt varifrån det man känner kommer?

• Iskristall
    Nmg skrev 2015-12-13 17:49:59 följande:

Haha ja man överanalyserar allt ju.. skönt att det bara ör 1 vecka kvar nummer crinone för mig börjar kännas lite små äckligt med den och det där ljudet när man trycker ut gelén. Hahah. Hur länge ska du ta lutinus?

Haha ger den ljud ifrån sig haha kan tänka mig att det är som att trycka ut en microlax

Jag ska ta lutinus fram till TD, sen vet jag faktiskt inte. Tänker att jag tar i de tre veckor jag fått tabletter till. Slutar förstås om jag inte är gravid.
  • FörstaIVF

Hejsan!

Har inte varit särskilt aktiv här på ett tag eftersom jag har haft känslan att även detta försöket kommer avbrytas pga för låg dos. Men skam den som ger sig, efter 21 (!) sprutdagar med successivt höjt dos har vi nu fått tid för äggplock på tisdag! :) Läkaren var jättepositiv, själv är jag fortfarande försiktigt optimistisk...

Jag mår oförskämt bra i magen efter alla sprutor, inte särskilt svullen och bara öm ibland. Någon annan som också mått fram till äggplocket??
    Hoppas det går bra därinne ändå.. :) Har hört att det kan bero på att PCO äggstockar vanligtvis är förstorade..??

Läkaren sa att det egentligen inte finns någon gräns för hur många dagar man sprutar, kanske kan vara bra för någon annan här att veta :)

• Nmg

Ja haha det låter fruktansvärt äckligt. Ok ja nan får köra nedräkning så slipper vi det där snart

Iskristall skrev 2015-12-13 17:54:51 följande:

Haha ger den ljud ifrån sig haha kan tänka mig att det är som att trycka ut en microlax

Jag ska ta lutinus fram till TD, sen vet jag faktiskt inte. Tänker att jag tar i de tre veckor jag fått tabletter till. Slutar förstås om jag inte är gravid.

• Nmg

21 dagar! Va duktig du är som orkar hoppas på ÄP snart då

FörstaIVF skrev 2015-12-13 18:47:06 följande:

Hejsan!

Har inte varit särskilt aktiv här på ett tag eftersom jag har haft känslan att även detta försöket kommer avbrytas pga för låg dos. Men skam den som ger sig, efter 21 (!) sprutdagar med successivt höjt dos har vi nu fått tid för äggplock på tisdag! :) Läkaren var jättepositiv, själv är jag fortfarande försiktigt optimistisk...

Jag mår oförskämt bra i magen efter alla sprutor, inte särskilt svullen och bara öm ibland. Någon annan som också mått fram till äggplocket??

Hoppas det går bra därinne ändå.. :) Har hört att det kan bero på att PCO äggstockar vanligtvis är förstorade..??

Läkaren sa att det egentligen inte finns någon gräns för hur många dagar man sprutar, kanske kan vara bra för någon annan här att veta :)

• hope88

Hihi ja att känna efter är ju inte det lättaste att låta bli ;) Ömma bröst check och molande mage check :p kan inte vara lätt att skilja på lutinus/crinonebiverkningar och gravtecken sen =) I förmiddags högg det till längst ner i magen men tror att mina äggstockar är väldigt ömma än. Känner mig svullen! Haha åh den ovisshet är jooooobbig!

Hoppas ni haft en fin kväll tjejer =) Vi har varit på julmarknad och nu avslutad kvällen med lite glöggmys =)

Kram

• hope88
    Regnbågsdröm skrev 2015-12-13 13:16:32 följande:

Besvikelsen om ni får negativt test är med största sannolikhet lika stor om ni testar tidigare som om ni testar när ni ska. Så varför i så fall riskera att bli besviken två gånger? Vänta till testdag! Man kan inte ställa in sig på hur man ska känna i alla fall.

Det har du så rätt i men tålamodet prövas så ;) Vill verkligen hålla mig men kommer nog inte klara det.
  • hope88
    Tjorven1980 skrev 2015-12-13 13:54:17 följande:

3:e ultraljudet gjort. 8 äggblåsor som var bra i storlek och 19 som var lite mindre fattade jag det som att läkaren sa. Ska ta sista dosen Gonal-F ikväll och imorgon blir det Ovitrelle. Äggplock på onsdag och troligtvis återföring på fredag em.

Får bli sjukskrivning på onsdag. Börjar jobba 11,30 men gissar att jag inte är redo att åka på jobb då. Avskyr att sjukskriva mig men vågar inte be om ledigt. Rädd att jag inte får det beviljat. Vi har tid 8,30 på morgonen. Spänd, lite nervös och väldigt förväntansfull just nu. Fattar knappt att vi äntligen har kommit så här långt.

Spännande nu =) Då är du precis en vecka efter mig :) Kommer gå bra på plocket men du ska absolut vara hemma. Pga morfin och lugnade som du får så ska du inte jobba resten av dagen. För mig blev det soffläge var så trött och öm. Kunde inte jobba dagen efter heller. Jobbade på insättningsdagen och kompade några timmar under insättning och sen tillbaka de sista 3 timmarna och det gick jättebra =)

Visst är det spännande och så härligt att vara en bra bit på vägen! Heja Heja! Kram
Svar på tråden 1:a IVF behandlingsstart oktober/november