FörstaIVF skrev 2015-12-01 14:13:39 följande:
Hej alla!
Vad bra det verkar gå för dom flesta här, det är ju toppen!
Själv lutar det nog mot ännu ett avbrutet försök. På mitt andra VUL igår så hade inte hänt särskilt mycket sen den första kollen och dom är extremt oroliga för en överstimulering... fick dock höja dosen från 150 till 187,5 IE menopur men tror inte det gör särskilt mycket till eller från. Ny koll på torsdag och då får jag besked om jag ska fortsätta eller inte. Känns bara så j*vla trist att man ska behöva avbryta igen.. :( sketäggstockar man har rent utsagt! Läkaren sa att jag hade väldigt "fina" äggstockar som nog allt kan producera fina ägg om man hittar rätt dos men just nu så känns det som att det aldrig kommer gå. Gaaaahh! Skit.
Så, nu fick man sagt det iaf...
Men jag sitter på läktaren och hejar på er andra iaf!
Va tungt att du känner att det inte går framåt, jag hoppas i alla fall att det händer något nu tills på torsdag för dig.
Jag fick avbryta första gången med, svin trist! De såg att jag hade väldigt mycket ägganlag och därav risk för överstimulering, därför fick jag börja med 112.5 gonal f, nu denna gången fick jag 250 menopur, så jag behövde ändå en rejäl skjuts för att det skulle komma igång. Hoppas att ni också kan hitta rätt dos nu. Hejar på dig! Kram