• TwinkyIVF

IVFare i Stockholm?

Några fler från Stockholm som gör IVF? vi har precis fått puss efter ruvningen!

Vore kul att följa varandra!

• Svar på tråden IVFare i Stockholm?
  • Iskristall
    Sjöblomman skrev 2016-01-21 09:52:46 följande:

Jag tog ägglossningssprutan igår, insättning på onsdag.

Har gjort 3 hela IVF och 3 FET. En graviditet som slutade i tidigt missfall.

Så nu hoppas vi att det här är gången då det händer.

Går på Sophiahemmet.

Tummarna hålls jättemycket!

Har ditt akupunktur/zonterapi "schema" ändrats nåt när du närmar dig återföring osv? Tätare behandlingar eller så?
  • Sjöblomman
    TwinkyIVF skrev 2016-01-21 11:50:38 följande:
    Åh jag håller alla tummar för er! Nu är det er tur <3
    Tack!
  • Sjöblomman
    Iskristall skrev 2016-01-21 16:13:20 följande:
    Tummarna hålls jättemycket!

Har ditt akupunktur/zonterapi "schema" ändrats nåt när du närmar dig återföring osv? Tätare behandlingar eller så?
    Tack!

Hmm... Nja, egentligen inte. Jag har "sett till" att den sista behandlingen ligger några dagar före ÄP eller FET och sen har jag utgått från det och bokat en tid i veckan.
    Som nu, FET på onsdag och sista zonterapin nu på lördag.

Har du pratat med Lotta om det? Hon kan säkert ge förslag.
  • Hoppsan2016

Håller tummarna!!!!!

Sjöblomman skrev 2016-01-21 09:52:46 följande:

Jag tog ägglossningssprutan igår, insättning på onsdag.

Har gjort 3 hela IVF och 3 FET. En graviditet som slutade i tidigt missfall.

Så nu hoppas vi att det här är gången då det händer.

Går på Sophiahemmet.

• Sjöblomman
    Hoppsan2016 skrev 2016-01-21 17:43:49 följande:

Håller tummarna!!!!!

Tack!

Hemskt att ta sprutan igår. Fick vinterkräksjukan igår kväll och det kändes inte roligt alls att kämpa med sprutan samtidigt som jag var helt utslagen.
  • barn2011
    Sjöblomman skrev 2016-01-21 19:00:53 följande:

Tack!

Hemskt att ta sprutan igår. Fick vinterkräksjukan igår kväll och det kändes inte roligt alls att kämpa med sprutan samtidigt som jag var helt utslagen.

Men fy vilken otur! Stort lycka till!
  • Iskristall
    Sjöblomman skrev 2016-01-21 16:44:02 följande:

Tack!

Hmm... Nja, egentligen inte. Jag har "sett till" att den sista behandlingen ligger några dagar före ÄP eller FET och sen har jag utgått från det och bokat en tid i veckan.

Som nu, FET på onsdag och sista zonterapin nu på lördag.

Har du pratat med Lotta om det? Hon kan säkert ge förslag.

Nä, det har jag inte. Har inte träffat henne sen jag fick veta nya behandlings svängen från kliniken och när jag nu kan börja. Nu vet jag när min mens kommer, det visste jag inte när jag var hos henne förra gången eftersom jag inte hade haft äl då. Men ska till henne på lördag då ska jag fråga. Men åter igen, vill inte höra om hon skulle tycka att vi ska vänta
  • Sjöblomman
    Iskristall skrev 2016-01-21 21:44:26 följande:
    Nä, det har jag inte. Har inte träffat henne sen jag fick veta nya behandlings svängen från kliniken och när jag nu kan börja. Nu vet jag när min mens kommer, det visste jag inte när jag var hos henne förra gången eftersom jag inte hade haft äl då. Men ska till henne på lördag då ska jag fråga. Men åter igen, vill inte höra om hon skulle tycka att vi ska vänta
    Ok! Jag förstår. Nej, men som vi sagt tidigare, kör på det ni bestämt. Det viktiga är ju att man själv tror att det ska fungera.
    Jag tycker att ni ska köra på och ha akupunktur som komplement.
    Sa hon något om att vänta när du var där?
  • Iskristall
    Sjöblomman skrev 2016-01-21 22:05:21 följande:

Ok! Jag förstår. Nej, men som vi sagt tidigare, kör på det ni bestämt. Det viktiga är ju att man själv tror att det ska fungera.

Jag tycker att ni ska köra på och ha akupunktur som komplement.

Sa hon något om att vänta när du var där?

Jo, vi ska köra på.

Hon sa första gången jag var där att hon säger till om hon inte tycker att kroppen är i balans för ett ivf försök och om hon skulle rekommendera oss att vänta då. Än har hon inte sagt att hon tycker att vi ska vänta, som tur är. Men att vi såklart gör som vi vill med hennes information. Men det skulle ju helt klart sätta lite griller i huvudet.
Svar på tråden IVFare i Stockholm?