• TwinkyIVF

IVFare i Stockholm?

Några fler från Stockholm som gör IVF? vi har precis fått puss efter ruvningen!

Vore kul att följa varandra!

• Svar på tråden IVFare i Stockholm?
  • Jenny1982

Hejsan

Ny här.
    Vet inte om jag passar in här men i fredags fick vi tid för nybesök på Huddinge.
    Så snart är det även dags för våran tur..
    Lever som i någon konstig bubbla

• Sjöblomman
    Susodus skrev 2016-02-03 14:20:44 följande:

Nu är det insatt två stycken 4 cell och 6 cell, bra kvalitet. Nytt för i år var att jag fick se på skärm och det var häftigt, alla celler syntes, nästan så att man knöt an.... Sedan gjorde vi ul och jag såg var de låg och att det var två ljuspunkter insatta precis perfekt där det ska vara i mitten!

Toppen! Går du på Sophiahemmet?
  • Kärlekövervinnerallt

Första mötet avklarat. Gick galant. Så nu väntar jag bara på mens. Woop woop. Skönt att vara på gång :)

Ingen vägning tack å lov :)

Hade dock väldigt många äggblåsor (20) så läkarn var väldigt oroad att jag skall få överstimuelering när det är dags att börja. Fick menopur 150 e i 3 dagar och sedan sänka till 112 resterande. Hur många blåsor är normalt?

• Sälma Riit

En milstolpe på väg till BF: jag har blivit faster! Blev "faster" för en månad sedan och min son har nu fått sina två första kusiner. Nästa gång är det vår tur!

• Iskristall
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-02-03 17:39:45 följande:

Första mötet avklarat. Gick galant. Så nu väntar jag bara på mens. Woop woop. Skönt att vara på gång :)

Ingen vägning tack å lov :)

Hade dock väldigt många äggblåsor (20) så läkarn var väldigt oroad att jag skall få överstimuelering när det är dags att börja. Fick menopur 150 e i 3 dagar och sedan sänka till 112 resterande. Hur många blåsor är normalt?

Men vad skönt! Snart är ni igång!

Jag vet inte vad som är normalt i ostimulerad cykel. Jag hade 13 st vid mitt första vul innan stimulering. Men sen vid stimulering var det långt ifrån så många som växte till. Bara 4 äggblåsor kunde de plocka ägg ur. Jag blev jätte besviken!

När tror du du får mensen då?
  • Iskristall
    Sälma Riit skrev 2016-02-03 17:57:17 följande:

En milstolpe på väg till BF: jag har blivit faster! Blev "faster" för en månad sedan och min son har nu fått sina två första kusiner. Nästa gång är det vår tur!

Vad härligt! Näst på tur!
  • Kärlekövervinnerallt
    Iskristall skrev 2016-02-03 18:12:31 följande:

Men vad skönt! Snart är ni igång!

Jag vet inte vad som är normalt i ostimulerad cykel. Jag hade 13 st vid mitt första vul innan stimulering. Men sen vid stimulering var det långt ifrån så många som växte till. Bara 4 äggblåsor kunde de plocka ägg ur. Jag blev jätte besviken!

När tror du du får mensen då?

Min mens har varit jätte konstig efter all pergotime. Men min slemhinna var tjock vilket tyder på att mensen skall väl komma snart. Är inne min min cd28. Så hoppas den kommer innan helgen :)
  • Jenny1982
    Live Love Hope skrev 2016-02-03 18:51:54 följande:

Nyfis på vilka som går på reproduktionsmedicinska Novum Huddinge?

Hej

Vi ska börja där.Har nybesök tid 25/2
  • Susodus
    Sjöblomman skrev 2016-02-03 17:13:43 följande:

Toppen! Går du på Sophiahemmet?

Ja precis. Jag fick faktiskt väldigt bra förklarat om insättningen. Jag ville ju ha ul eftersom jag googlat och läst att drt är så viktigt att det blir rätt insatt. Då sade de att de mäter livmordenslängd flera gånger och sedan är det en mätsticka på själva införingsslangen samt att man känner att det blir rätt. Det ör också viktigt att man är försiktig så att man inte stör slemhinnorna och att en del kliniker har ul på magen mer för att visa patienten, men då menade läkaren att det kräver ytterligare ett moment att fokusera på att det är bäst att fokusera på införingsmomentet. Jag tyckte att det lät väldigt logiskt och tryggt, samt att ju faktiskt såg hur de låg att de låg perfekt. Då har jag ett huvudbry mindre.
Svar på tråden IVFare i Stockholm?