• TwinkyIVF

IVFare i Stockholm?

Några fler från Stockholm som gör IVF? vi har precis fått puss efter ruvningen!

Vore kul att följa varandra!

• Svar på tråden IVFare i Stockholm?
  • Hey.orange
    Susodus skrev 2016-02-02 13:43:14 följande:

Måste berätta något som jag tror bara en ivf-are förstår. Inatt vaknade jag av fruktansvärda bröstsmärtor. Jag googlade och kom på att jag tagit citodon efter äggplocket igår eftersom jag hade väldigt ont den här gången. Till saken hör att jag opererat bort gallblåsan och det stor då att man kan få gallgångskramper av just citodonet som innehåller kodein. Så det är ofarligt men gör väldigt, väldigt ont och just att man tror att det är hjärtat är ju ganska skrämmande. (Tycker faktiskt att jag borde fått den informationen etter operationen och slippa googla mig till det). I alla fall, det enda jag tänker är, bäst att inte åka in till akuten så att man hamnar på hjärtintensiven och missar insättningen... Det är ju ganska sjukt egentligen. Hellre död och gravid eller hur tänkte jag egentligen...

Ja, som ivfare så har man ju " en chans" vid ett tillfälle... Eller hur man ska säga... Då kanske man tänjer på sina begränsningar för att verkligen genomgå det tillfället
  • Sjöblomman
    Susodus skrev 2016-02-02 13:43:14 följande:

Måste berätta något som jag tror bara en ivf-are förstår. Inatt vaknade jag av fruktansvärda bröstsmärtor. Jag googlade och kom på att jag tagit citodon efter äggplocket igår eftersom jag hade väldigt ont den här gången. Till saken hör att jag opererat bort gallblåsan och det stor då att man kan få gallgångskramper av just citodonet som innehåller kodein. Så det är ofarligt men gör väldigt, väldigt ont och just att man tror att det är hjärtat är ju ganska skrämmande. (Tycker faktiskt att jag borde fått den informationen etter operationen och slippa googla mig till det). I alla fall, det enda jag tänker är, bäst att inte åka in till akuten så att man hamnar på hjärtintensiven och missar insättningen... Det är ju ganska sjukt egentligen. Hellre död och gravid eller hur tänkte jag egentligen...

Ja herregud! Tänk vad konstigt det kan bli. Jag menar, tänka logiskt är det sista man gör men det hade ju bara varit att frysa äggen på insättningsdagen i så fall.
    Men man har bara de där tiderna i huvudet och livet får rätta sig efter det.

Hoppas du mår bättre nu!
  • Kärlekövervinnerallt

Jag har panik. Skall ju på mitt första besök imorgon. Och har ju kämpat med vikten. Imorse ställde jag mig på vågen och vet inte hur men helt plötsligt har jag gått upp 2 kg . Ligger nu över bmi gränsen. Va fan gör man? Väger de en? Läste igenom paprena som sa att man åker ut kön om man väger för mycket. ????????????????

• Sjöblomman
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-02-02 17:17:20 följande:

Jag har panik. Skall ju på mitt första besök imorgon. Och har ju kämpat med vikten. Imorse ställde jag mig på vågen och vet inte hur men helt plötsligt har jag gått upp 2 kg . Ligger nu över bmi gränsen. Va fan gör man? Väger de en? Läste igenom paprena som sa att man åker ut kön om man väger för mycket. ????????????????

Har de inte gjort utredningen klar? De borde i så fall inte väga dig nu.
    Vad är gränsen?
    De har aldrig nämnt något om det där jag går och jag är överviktig.

Jag förstår din panik och om det vore jag skulle jag inte äta så mycket nu innan besöket. Drick vatten och ät lite frukt.
  • Susodus
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-02-02 17:17:20 följande:

Det låter ju helt sjukt! Ska de neka pga av vikt, om du ligger så nära bmi-gränsen (som jag för övrigt tycker är helt godtyckligt beroende på hur man är byggd) så är du ju inte extremt överviktig. Känns lite som häxjakt, släpp det. Diskriminering. Jag har nog själv för högt bmi, men ser inte överviktig ut, har alltid vägt 10 kg mer än jag ser ut att väga, det är bara sådan jag är. Dessutom om du tar hormoner kan ju vikten gå upp, man blir ju väldigt svullen.
  • Sjöblomman
    Susodus skrev 2016-02-02 17:41:46 följande:
    Det låter ju helt sjukt! Ska de neka pga av vikt, om du ligger så nära bmi-gränsen (som jag för övrigt tycker är helt godtyckligt beroende på hur man är byggd) så är du ju inte extremt överviktig. Känns lite som häxjakt, släpp det. Diskriminering. Jag har nog själv för högt bmi, men ser inte överviktig ut, har alltid vägt 10 kg mer än jag ser ut att väga, det är bara sådan jag är. Dessutom om du tar hormoner kan ju vikten gå upp, man blir ju väldigt svullen.
    Exakt! Hos mig har de som sagt aldrig nämnt det. Trots att jag väger 25 kg för mycket. Jag har dock gått ner 7 kg sen i somras för att jag valt det själv!

Nej, sluta vikthetsa när man redan går igenom något som är så påfrestande.
  • Live Love Hope

Hej alla

Ny som tusan här och hoppar in lite bara...

Gör vår första ivf nu.. bor utanför stockholm.

Ska börja med Bemfola ikväll o sen efter 5 dar även med orgalutran (eller vad det nu heter)

Har dålig koll på förkortningar hit o dit...men kommer nog in i det.

Är nyss fyllda 36. Man vet inte orsaken till vår barnlöshet.

Undrar hur andra mått på Bemfola..o även Orgalutran?

Kram

• Sjöblomman
    Live Love Hope skrev 2016-02-02 17:57:24 följande:

Hej alla

Ny som tusan här och hoppar in lite bara...

Gör vår första ivf nu.. bor utanför stockholm.

Ska börja med Bemfola ikväll o sen efter 5 dar även med orgalutran (eller vad det nu heter)

Har dålig koll på förkortningar hit o dit...men kommer nog in i det.

Är nyss fyllda 36. Man vet inte orsaken till vår barnlöshet.

Undrar hur andra mått på Bemfola..o även Orgalutran?

Kram

Välkommen!

Jag har använt orgalutran utan biverkningar. Det enda som var lite jobbigt var att det strax efter injektionen uppstod rodnad och klåda. Det gick över efter 10 min så ingen fara egentligen.

Vilken klinik?

Lycka till!
  • Live Love Hope
    Sjöblomman skrev 2016-02-02 18:04:35 följande:

Välkommen!

Jag har använt orgalutran utan biverkningar. Det enda som var lite jobbigt var att det strax efter injektionen uppstod rodnad och klåda. Det gick över efter 10 min så ingen fara egentligen.

Vilken klinik?

Lycka till!

Tack för svar ????

Reproduktionsmedicinska på Novum, Huddinge sj.hus.

Har du även Orgalutran sen ihop med Bemfola? Hur e den?
Svar på tråden IVFare i Stockholm?