• TwinkyIVF

IVFare i Stockholm?

Några fler från Stockholm som gör IVF? vi har precis fått puss efter ruvningen!

Vore kul att följa varandra!

• Svar på tråden IVFare i Stockholm?
  • Susodus

Nej usch nu känns det inte roligt längre, det är fortfarande väldigt svagt och jag vet inte om det börjar bli rosa. Jag vet att jag bör vänta några dagar till, men det börjar bli jobbigt nu. 

• Iskristall
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-02-12 23:35:06 följande:

Första sprutan tagen yaaaay

Yay! Grattis till att äntligen vara igång!
  • Susodus

Vad det här tär på allt, inte nog med ens kropp men mentalt, humöret, hormonsvängningarna och förhållandet. Känner inget stöd alls. Från ena stunden säger min man att jag inte ska testa för tidigt, sedan frågar han om jag testat, när jag sedan uttrycker oro att det är svagt och jag är orolig för att det kommer vara kört så suckar han bara och säger det är för tidigt. Jag får ta allt själv och så flyr han in i jobb och bara är sur och har ingen förståelse för att jag inte kan hantera stress, bråk eller annat, det minsta jag vill ha är att han är snäll och omtänksam men jag känner bara kyla. Ursäkta, jag vet att det är hormoner.

• Susodus

Nä nu tog jag Sophiahemmets test och det var tydligt plus och sade till min man att vara snäll, och det var han, jag tror inte han orkar alla svängningar fram och tillbaka och blir då kall fast det inte är riktat mot mig, jag är bara superkänslig just nu. Det som oroar mig är det inbillade rosa, skräcken, och att cb digitalt inte visat gravid. Åh vad jag skulle behöva en lugnande drink eller så, som min läkare sade: det är ju synd att man inte kan ta sig en bläcka på krogen under ruvartiden.

• Iskristall
    Susodus skrev 2016-02-13 09:21:45 följande:

Vad det här tär på allt, inte nog med ens kropp men mentalt, humöret, hormonsvängningarna och förhållandet. Känner inget stöd alls. Från ena stunden säger min man att jag inte ska testa för tidigt, sedan frågar han om jag testat, när jag sedan uttrycker oro att det är svagt och jag är orolig för att det kommer vara kört så suckar han bara och säger det är för tidigt. Jag får ta allt själv och så flyr han in i jobb och bara är sur och har ingen förståelse för att jag inte kan hantera stress, bråk eller annat, det minsta jag vill ha är att han är snäll och omtänksam men jag känner bara kyla. Ursäkta, jag vet att det är hormoner.

Usch jobbigt. Ja, allt detta är jobbigt för alla inblandade skulle jag tro. Din man har säkert själv svårt att veta hur han ska reagera och svara dig, därför flyr han till jobb istället? Det ända man kan göra är nog att försöka prata om det så ni båda vet hur den andra tänker och känner?!

Jag håller tummarna för er och att ni får ett klart och tydligt plus snart!

Kram
  • Iskristall
    Susodus skrev 2016-02-13 09:40:44 följande:

Nä nu tog jag Sophiahemmets test och det var tydligt plus och sade till min man att vara snäll, och det var han, jag tror inte han orkar alla svängningar fram och tillbaka och blir då kall fast det inte är riktat mot mig, jag är bara superkänslig just nu. Det som oroar mig är det inbillade rosa, skräcken, och att cb digitalt inte visat gravid. Åh vad jag skulle behöva en lugnande drink eller så, som min läkare sade: det är ju synd att man inte kan ta sig en bläcka på krogen under ruvartiden.

Grattis!
  • Sälma Riit
    Susodus skrev 2016-02-13 09:40:44 följande:

Jag känner så väl igen humörsvängningarna. Därför var jag noga med att när vi tjuvtestade så var vi båda med på det och gjorde det tillsammans. Ingen av oss hade pallat att jag gick omkring och tolkade streck hit och dit. Det fick räcka med alla mens- och gravsymptom jag fick för mig att jag kände.
  • TwinkyIVF
    Hoppsan2016 skrev 2016-02-13 04:50:40 följande:

Har redan olja och tvättmedel för allergiker. :( hade du nässelutslag oxå eller bara kliande ?

Jag fick stora röda fläckar och eksem och sår tillslut :( Ring din BM på måndag. Kanske är gravidklåda, dom kanske kan hjälpa dig
  • Sjöblomman
    Hoppsan2016 skrev 2016-02-13 04:49:16 följande:

Hade hon som nässelutslag oxå? Det har jag :/ ser ut som en freak :(

Har testat allt som är receptfritt och inget verkar hjälpa

Kan inte ens sova på nätterna längre pga det. Har nu varit vaken nu i över en timme och kan inte somna om :(

Så här svarade hon ( och ja, massor av utslag):

Mitt började efter förlossningen men det är vanligare att man har det när man är gravid och att det går över efter förlossningen. "PUPPP" heter det. Det är ett helvete. Det gick över efter 2 mån av kortisontabletter och kortisonsalva.. bra inlägg om det:

betterbalancedlife.com/2013/07/08/what-the-puppp/

Fick starkare och starkare kortison hela tiden. Bästa var Prednisolon och Dermovatkrämen. Blev remisserad från inkompetenta VC till hudmottagningen på sjukhuset tillsist och de var de som skrev ut bättre kortison. Fick Betapred och antihistamintabletter på VC bara.

Vet inte om de ger till gravida? Jag fick efter förlossningen...
Svar på tråden IVFare i Stockholm?