• TwinkyIVF

IVFare i Stockholm?

Några fler från Stockholm som gör IVF? vi har precis fått puss efter ruvningen!

Vore kul att följa varandra!

• Svar på tråden IVFare i Stockholm?
  • Iskristall
    Angelinap skrev 2016-02-10 21:00:17 följande:

Vi var överlyckliga efter vårt första ivf- blev gravida!

På rutinultraljudet såg allt fint ut men de bad oss komma in 2 v senare bara för att mäta huvudet.

Då upptäcktes: stora missbildningar och barnet kommer att dö direkt. Nu ska jag föda ut det i 6 månaden. Vår värld har rasat samman. Gå på fler ul än bara det första är min rekommendation. Ingen ska behöva gå igenom det här!

Beklagar!
  • Susodus
    Angelinap skrev 2016-02-10 21:00:17 följande:

Vi var överlyckliga efter vårt första ivf- blev gravida!

På rutinultraljudet såg allt fint ut men de bad oss komma in 2 v senare bara för att mäta huvudet.

Då upptäcktes: stora missbildningar och barnet kommer att dö direkt. Nu ska jag föda ut det i 6 månaden. Vår värld har rasat samman. Gå på fler ul än bara det första är min rekommendation. Ingen ska behöva gå igenom det här!

Hej, AngelinaP,

Jag är så ledsen för er skull, jag har själv gått igenom ett avbrytande i v 18 nu i september, idag var beräknad födelsedag så denna dag har varit väldigt jobbig. Du kan skriva till mig om du vill, jag är med i en annan tråd som heter Down Syndrom - vi som gjorde abort, den är mycket bra och har varit bra för mig. Du kan gå med och skriva och läsa. Skriv mycket och ta kuratorstöd, det är hemskt det ni går igenom och det kommer vara jobbigt efteråt. För mig har det börjat bli lättare, men det kommer fortfarande bakslag, som idag. Fy fan, säger jag bara, det finns ingen rättvisa i detta, jag är så ledsen för er skull för det ni kommer gå igenom, allt hoppoch längtan som rycks bort. Du tror det inte nu, men du kommer ta dig igenom detta. Du kommer kunna känna glädje igen, men det tar tid. Jag tänker på er.
  • Sjöblomman

Idag fyller jag 30 år och testade negativt. Ska fira ordentligt och sen ta nya tag!
    Besök på kliniken om en vecka.

• TwinkyIVF
    Sjöblomman skrev 2016-02-11 12:53:20 följande:

Idag fyller jag 30 år och testade negativt. Ska fira ordentligt och sen ta nya tag!

Grattis på födelsedagen <3

Du är så stark! Håll ut!!
  • Susodus

Grattis på födelsedagen! Ta dig en rejäl festkväll så du får kraft till nästa försök! Snart händer det!
  • Hoppsan2016

Grattis i massor!!!! Min bästa kompis fyller oxå 30 år idag !!!

Fira ordentligt nu. Du är så otroligt stark! Kram

• Susodus

Igår var en hemsk dag.

Gick på föräldrarmöte på dagis och kände mig sådär, sedan dök en dagismamma upp med riktig höggravid mage, förskoleläraren ser på mig en millisekund med oro i blicken och jag tänker det här går bra, sedan rusar jag ut och hinner till kapprummet innan jag bryter ihop. En av Min dotters kompisars mamma fångar upp mig och jag hastar hem och storbölar. Det var den uteblivna födelsedagen. Började med migrän, Skogskyrkogården och sedan migrän igen. Det var länge sedan något sådant hände sist. Nu blir det jobbigt att visa sig på dagis. I vilket fall var den här dagen en milstolpe och den är över. Jag tror att på kyrkogården var allt så "regiserat" att de äkta känslorna kom först när garden var nere. Men man ska inte underskatta en riktigt bra gråt heller.

Idag måste jag erkänna att jag tjuvtestade. På testlagrets test såg jag (3st) ett svagt streck, men på clearblue digitalt ej gravid, vet inte vad jag ska tro, tänker att cb inte är lika känsligt.

• Sjöblomman
    Susodus skrev 2016-02-11 14:44:53 följande:

Igår var en hemsk dag.

Gick på föräldrarmöte på dagis och kände mig sådär, sedan dök en dagismamma upp med riktig höggravid mage, förskoleläraren ser på mig en millisekund med oro i blicken och jag tänker det här går bra, sedan rusar jag ut och hinner till kapprummet innan jag bryter ihop. En av Min dotters kompisars mamma fångar upp mig och jag hastar hem och storbölar. Det var den uteblivna födelsedagen. Började med migrän, Skogskyrkogården och sedan migrän igen. Det var länge sedan något sådant hände sist. Nu blir det jobbigt att visa sig på dagis. I vilket fall var den här dagen en milstolpe och den är över. Jag tror att på kyrkogården var allt så "regiserat" att de äkta känslorna kom först när garden var nere. Men man ska inte underskatta en riktigt bra gråt heller.

Idag måste jag erkänna att jag tjuvtestade. På testlagrets test såg jag (3st) ett svagt streck, men på clearblue digitalt ej gravid, vet inte vad jag ska tro, tänker att cb inte är lika känsligt.

Åh! Det gör ont i hjärtat! Önskar att jag kunde göra något för att lätta din sorg!

Tusen kramar och håller tummarna för ett plus!
  • Sjöblomman
    TwinkyIVF skrev 2016-02-11 13:43:54 följande:
    Grattis på födelsedagen <3

Du är så stark! Håll ut!!
    Tack!
  • Sjöblomman
    Susodus skrev 2016-02-11 14:10:13 följande:
    Grattis på födelsedagen! Ta dig en rejäl festkväll så du får kraft till nästa försök! Snart händer det!
    Tack!
Svar på tråden IVFare i Stockholm?