• pannkakan87

BIM-DECEMBER

Vi som hoppas på den bästa julklappen som finns - ett i december!Plus

Häng på och peppa varandra, analysera och diskutera så håller vi tummarna för många fina plus i december och en massa augustibebisar!! Baby
  • Svar på tråden BIM-DECEMBER
  • Lilla Luna

Tyckte mig skymta något, svagt svagt svagt. Knappt så man såg det. Gick att urskilja lättare om man höll testet mot ljuset. Men jag vet inte. Nu en bra stund senare är det fortfarande svårt att se något. Men alla andratest jag tagit har jag inte ens kunnat ana något. Så det är lite nytt. Men vågar inte hoppas än. Så svagt och så tidigt.

Symetrical skrev 2015-12-07 18:36:26 följande:

Nå..?

• Symetrical
    Lilla Luna skrev 2015-12-07 19:20:23 följande:

Tyckte mig skymta något, svagt svagt svagt. Knappt så man såg det. Gick att urskilja lättare om man höll testet mot ljuset. Men jag vet inte. Nu en bra stund senare är det fortfarande svårt att se något. Men alla andratest jag tagit har jag inte ens kunnat ana något. Så det är lite nytt. Men vågar inte hoppas än. Så svagt och så tidigt.

Spännande! Kan du inte lägga upp en bild på det?
  • nepe
    Angdev skrev 2015-12-07 08:07:34 följande:

Äntligen!!!! Strecket dök upp direkt :)
    Sitter helt förstenad på toa :D

Stort grattis!
  • Ang82
    Lilla Luna skrev 2015-12-07 17:51:28 följande:

Jag har haft liknande denna månad. Innan mensen kom igång efter p-piller hade jag hemska magkramper. Antog att de höll i sig nu också men de kommer så sällan och är inte lika intensiva som då. Är mer som du beskriver, kan komma någon intensiv ibland. Hade en sån häromdagen. Kändes mindre roligt då jag var utomlands.

Undra vad det är? molvärk, hugg och konstiga drag har jag vissa månader så har haft många förhoppningar om plus men icke. bim imorgon och just nu känns det som om mensen är på g :(
  • hoppasbli4
    Agnessa skrev 2015-12-07 16:18:49 följande:

Ni som lyckats på någon ut av de tre första försöken, har ni väldigt regelbunden mens och därav vet ganska väl när ni har ÄL? Eller har ni testat med ÄL-test för att pricka helt rätt? :)

jag har blivit gravid på första försöket med första, använde inte äl test och har väldigt oregelbunden mens. Med andra försökte jag undvika äl men blev gravid ändå (hann få en mens efter förlossningen innan jag blev gravid den gången). Har allt mellan 30-60 dagars cykler så väldigt oregelbunden!

Idag är jag på dag 47 denna cykeln, negativt test idag också. Trodde jag fick en nidblödning i torsdags men känns som jag borde ha plussat nu isf. Detta är vårt första försök efter förlossningen med tvåan så vågar inte hoppas allt för mkt. 
  • Angel in sight
    Mammamiia10 skrev 2015-12-07 11:48:57 följande:
    Det är jobbigt o vänta.. O jag har inget tålamod! Men får nog försöka skaffa mig det, haha. Hoppas du får igång ägglossning snart , eller testar du?jag har väldigt lång cykel mellan 34-40 dagar, så väntan blir desto längre än för dom som har typ 28 dagar..
    Jag testar inte utan går på känsla. Jag har alltid känt mina ägglossningar och lyckades bli gravid på det sättet båda gångerna förut. Tänkte prova om det går nu också. Förut har jag haft 28 dagars cykel regelbundet så jag hoppas det blir så nu. I teorin ska ju kroppen återgå till det normala efter en hormonspiral men man vet ju aldrig hur det faktiskt blir i praktiken. 

Testar du?
  • Mammamiia10
    Angel in sight skrev 2015-12-07 22:35:21 följande:
    Jag testar inte utan går på känsla. Jag har alltid känt mina ägglossningar och lyckades bli gravid på det sättet båda gångerna förut. Tänkte prova om det går nu också. Förut har jag haft 28 dagars cykel regelbundet så jag hoppas det blir så nu. I teorin ska ju kroppen återgå till det normala efter en hormonspiral men man vet ju aldrig hur det faktiskt blir i praktiken. 

Testar du?
    Skönt me 28 dagars regelbunden cykel varje månad. Ja jag testade denna gången faktiskt. Ville veta om o när jag hade ägglossning. Lång o oregelbunden cykel.. Fick Pos på ägglossningstest förra fre o lör. Men tror inte att det blev nåt.. Hoppas mensen kommer till helgen så man kan starta om med nästa försök..
  • Natalie87W

Då var min fertila fas över för denna månad. Bim 20 december ifall någon vill lägga till mig. Försök 11. Hoppas på den bästa julklappen <3

Grattis till alla som plussat! Och lycka till till oss som fortfarande hoppas!