• Ramiz

Positiva junibebisar 2016

Här stöttar vi varandra i vår graviditet :)

Ingen fråga/ ämne är för dum för att ställas.

Vänligen håll god ton mellan oss, för bakom varje nick finns det en människa med känslor precis som dig själv :) Tänk ordentligt innan du svarar, uppfattas det som stötande- avstå från att svara :)

Kärlek & Respekt! <3

• Svar på tråden Positiva junibebisar 2016
  • gruvan

Min mage känns gigantisk! Förra graviditeten hade jag knappt nån mage alls i v 14. Men det är mysigt. Gjorde ju kub-ul för en vecka sedan där allt såg bra ut och för första gången började jag lugna mig och tro på att det här faktiskt är på riktigt och kommer gå bra. Men idag har jag börjat få bruna flytningar igen... :( Det är inte så mycket och ganska ljust men ändå. Orosklumpen i magen är tillbaka och jag går på toa oftare bara för att jag får för mig att jag börjat blöda.

• Loujo
    Villhaenbebbe skrev 2015-12-04 14:39:27 följande:

Hej! Hoppar gärna in här! Va med i den andra junitråden men var så sjukt dålig stämning så jag gick ur :(

Jag är 24, gravid oväntat med 2:a barnet, har en kille på 8 månader :)

Var på VUL igår och fick veta att jag är i vecka 14!

Välkommen :)
  • Gweny
    Villhaenbebbe skrev 2015-12-04 14:39:27 följande:

Hej! Hoppar gärna in här! Va med i den andra junitråden men var så sjukt dålig stämning så jag gick ur :(

Jag är 24, gravid oväntat med 2:a barnet, har en kille på 8 månader :)

Var på VUL igår och fick veta att jag är i vecka 14!

Välkommen in....vi är många som lämnat den tråden!
  • Gweny
    Loujo skrev 2015-12-04 13:16:01 följande:

Kände just ett jättekonstigt fladder, känns så orimligt att det skulle vara bebisen redan nu i vecka 13 (12+0). Men magisk tanke att det kanske, kanske var lilla skatten jag kände. Längtar tills jag känner "på riktigt" :)

Hur ser ni ut nu, börjar ni få någon bebismage? Jag börjar ana en pytteliten mage på morgonen innan jag hinner svälla upp i tarmar oså. Fortfarande väldigt svullen till och från.

På måndag har vi vårt andra UL, längtar!!!

Jag har 2 kvällar i rad känt av lite hastigt fladder i magen. Läst om vissa omföderskor som kunnat känna av i v13-14. Så kanske är nåt.
  • Gweny
    111110 skrev 2015-12-04 14:06:09 följande:

Eftersom jag har en "deg" mage så ser jag egentligen fet ut men som jag sa till maken att magen är inte lika lös nu som förut plus att den sväller upp hela tiden.

Samma för mig. "Degen" är fastare.
  • Moneal

Hej hej

kikar in lite här och kollar läget :)

är gravid med barn nr 4 och är i vecka.14.

Känner av lille fisken och magen växer på :)

Allt känns så mysigt och underbart :)

Mår väldigt bra just nu och har fått en helt ny energi efter att ha måTT dåligt några veckor.

är 100% sjukskriven pga foglossning dock som är lite tråkigt.

Här har ni min plutt

och här har ni stora magen

vecka 5 vs vecka 14.

• 111110
    Gweny skrev 2015-12-04 21:50:30 följande:
    Samma för mig. "Degen" är fastare.

Haha..
  • Mamma x3

Vecka 14 och det killas för fullt en liten bit nedanför naveln!

Börjar kännas som att oron för missfall iaf minskar :)

• EmManny
    Moneal skrev 2015-12-04 21:54:52 följande:

Hej hej

kikar in lite här och kollar läget :)

är gravid med barn nr 4 och är i vecka.14.

Känner av lille fisken och magen växer på :)

Allt känns så mysigt och underbart :)

Mår väldigt bra just nu och har fått en helt ny energi efter att ha måTT dåligt några veckor.

är 100% sjukskriven pga foglossning dock som är lite tråkigt.

Här har ni min plutt

och här har ni stora magen

vecka 5 vs vecka 14.

Tack för att du delar med dig av bilderna! Häftigt att se en sådan skillnad på magen redan. Ultraljudsbilden är ju också jättefin! Man ser huvudets konturer så fint!

Är också i v 14 (13+5) med andra barnet men känner tyvärr ingen fisk än. Hoppas så att jag känner igen tidigare denna gången!
Svar på tråden Positiva junibebisar 2016