• Ramiz

Positiva junibebisar 2016

Här stöttar vi varandra i vår graviditet :)

Ingen fråga/ ämne är för dum för att ställas.

Vänligen håll god ton mellan oss, för bakom varje nick finns det en människa med känslor precis som dig själv :) Tänk ordentligt innan du svarar, uppfattas det som stötande- avstå från att svara :)

Kärlek & Respekt! <3

• Svar på tråden Positiva junibebisar 2016
  • Moneal
    EmManny skrev 2015-12-04 23:53:47 följande:

Tack för att du delar med dig av bilderna! Häftigt att se en sådan skillnad på magen redan. Ultraljudsbilden är ju också jättefin! Man ser huvudets konturer så fint!

Är också i v 14 (13+5) med andra barnet men känner tyvärr ingen fisk än. Hoppas så att jag känner igen tidigare denna gången!

när började du känna med första barnet?

Ja allt ska ju blibtydligare snabbare ju fler barn säger de och är nog inte helt sen med att hålla med :)

Tack så mycket för de fina komentarerna :)
  • Mamma x3

Med mitt första barn började jag känna fladdret i vecka 16.

Med andra barnet vecka 13-14

Nu med tredje barnet i början påverka 13 :)

• Mamma Lotta

Att man skulle känna rörelser tidigare ju fler barn man har stämmer inte på mig, jag väntar nr 8 och har känt som tidigast i v 17 mende flesta runt v 20!

Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter.
  • Moneal
    Mamma Lotta skrev 2015-12-05 11:11:43 följande:

Att man skulle känna rörelser tidigare ju fler barn man har stämmer inte på mig, jag väntar nr 8 och har känt som tidigast i v 17 mende flesta runt v 20!

Nä är säkert olika, tror de menar mest att eftersom man vet hur det känns så vet man vad man ska känna efter.

Men sen är dwt mycket som spelar in, som moderkakan, storlek på kvinnan, hur stark bebis är ja massor :)
  • Gweny
    Moneal skrev 2015-12-04 21:54:52 följande:

Hej hej

kikar in lite här och kollar läget :)

är gravid med barn nr 4 och är i vecka.14.

Känner av lille fisken och magen växer på :)

Allt känns så mysigt och underbart :)

Mår väldigt bra just nu och har fått en helt ny energi efter att ha måTT dåligt några veckor.

är 100% sjukskriven pga foglossning dock som är lite tråkigt.

Här har ni min plutt

och här har ni stora magen

vecka 5 vs vecka 14.

Härligt du känner den lille! Sån fin mage du fått.
  • fiskenova

Mamma Lotta,  har du fått svar på mkp ännu? Jag har tid 14e och vill bara att det ska vara gjort och ha svaret NU...

• 111110

Jag ska försöka ringa till Spec mödravården och kolla ifall jag inte kan få komma och göra ett ul då jag har pcos och jag har massa små cystor i äggstockarna så får jag väldigt ont där väldigt ofta.

• Sara222
    Gweny skrev 2015-12-04 21:49:51 följande:

Jag har 2 kvällar i rad känt av lite hastigt fladder i magen. Läst om vissa omföderskor som kunnat känna av i v13-14. Så kanske är nåt.

Jag är gravid med min trea och är i vecka 14 nu och tycker mig också känna av lite fladder på kvällarna, en bit under naveln :)
Svar på tråden Positiva junibebisar 2016