• Ramiz

Positiva junibebisar 2016

Här stöttar vi varandra i vår graviditet :)

Ingen fråga/ ämne är för dum för att ställas.

Vänligen håll god ton mellan oss, för bakom varje nick finns det en människa med känslor precis som dig själv :) Tänk ordentligt innan du svarar, uppfattas det som stötande- avstå från att svara :)

Kärlek & Respekt! <3

• Svar på tråden Positiva junibebisar 2016
  • Maräng87

Haha, gjorde precis en liknande tråd (Bebis i Juni 2016) men hoppar gärna på din istället! Hoppas på en tråd utan allt tråååkigt tjafs! Bra initiativ!

• Ramiz
    Maräng87 skrev 2015-11-05 20:10:09 följande:

Haha, gjorde precis en liknande tråd (Bebis i Juni 2016) men hoppar gärna på din istället! Hoppas på en tråd utan allt tråååkigt tjafs! Bra initiativ!

Haha såg att du oxå gjorde en :)
  • UK Jennie

Hej! Jag ar garna med har har foljt den andra traden men hamnade i rejalt 'brak' trots att jag bara forsokte ge lite rad! Men jag insag efterat att man ska introducera sig nar man borjar hanga pa en trad - och det gjorde jag aldrig, men det gor jag nu! Jag vantar andra barnet, med bf 6 juni sa jag ar 9+3 nu. Vi bor i England, har far man UL i v 12 och 20, sa jag har mindre an 3 v kvar, langtar! Storasyster ar 3.5.

• Maräng87

Följer ditt exempel JennieUK :)

Väntar också andra barnet, har en dotter på 3 år. Bf 7/6 och är i vecka 9+1. Gjorde privat vul idag där allt såg fint ut! Vilken lättnad!

• SSK13

Hej! Jag väntar andra barnet, BF 29-30/6.

Ringt MVC idag och bokat tid till hälsosamtal, fick tid nästa torsdag. Känns nästan lite onödigt, men är väl lite kul att något händer.

Blivit VÄLDIGT påverkas av allas VUL och UL. Antingen så syns det så mycket för att så många skriver om det. Jag vill också göra det, men jag har inga som helst medicinska indikationer till det. På mitt MVC kan man betala för att få titta, funderar på det. Känner att jag är lite orolig då jag jämför med min förra graviditet. I denna mår jag hur mycket som helst bättre och känner knappt ingenting. Borde kanske vara glad för det men det känns lite olustigt. Vet ju att symtom som märks som tusan och inga symtom alls är lika normalt och inte behöver betyda det ena eller det andra... 

• UK Jennie
    Maräng87 skrev 2015-11-05 20:33:03 följande:

Följer ditt exempel JennieUK :)

Väntar också andra barnet, har en dotter på 3 år. Bf 7/6 och är i vecka 9+1. Gjorde privat vul idag där allt såg fint ut! Vilken lättnad!

Harligt!

Da har vi ganska lika situation  Har ni berattat for er dotter? Vi tankte ta med var till UL. Lite risky eftersom man ju inte vet om allt ser bra ut - men vi har tankt saga att vi ska se efter om det ar en bebis i min mage, sa om det inte ser bra ut kan vi sage att det var tyvarr ingen bebis dar den har gangen... Men forhoppningsvis (och det tror jag!) ar ju allt bra, och da ska det bli sa kul att ha med henne Hon alskar sjukvard och ar sarsklig intresserad av UL som hon sett i bocker men aldrig pa riktigt, sa det blir en upplevelse for henne!
  • ostpaj

Hej alla glada! :D

Hur mår ni?

Jag mår bra! Gick in i v.8 igår. Idag hade jag på mig mammabyxor för första gången. glömt hur sjukt sköna de är. Klämmer ingenting någonstans och man kan ändå se mänsklig ut :p

Hoppas ni och era små mår gott!

• Cayotes

Hej är min första graviditet och är 33 år bosatt i Helsingborg med min sambo. Är i v 8 o ska på första mötet imorgon på bm . Hälsosamtal . Mått relativt bra inte särskiljt illamående, mest öm i livmodern o ömma bröst, trög mage, svullen på kvällen. Kissar ofta,trött. :)

• Maräng87
    UK Jennie skrev 2015-11-05 20:37:18 följande:
    Harligt!

Da har vi ganska lika situation  Har ni berattat for er dotter? Vi tankte ta med var till UL. Lite risky eftersom man ju inte vet om allt ser bra ut - men vi har tankt saga att vi ska se efter om det ar en bebis i min mage, sa om det inte ser bra ut kan vi sage att det var tyvarr ingen bebis dar den har gangen... Men forhoppningsvis (och det tror jag!) ar ju allt bra, och da ska det bli sa kul att ha med henne Hon alskar sjukvard och ar sarsklig intresserad av UL som hon sett i bocker men aldrig pa riktigt, sa det blir en upplevelse for henne!
    Vad mysigt det låter! Vi berättade ganska tidigt då jag mått så himla illa och inte varit alls som vanligt. Som tur var verkar det ju ha varit ett ok beslut nu när vi sett att allt ser bra ut :)
  • Maräng87
    ostpaj skrev 2015-11-05 20:40:34 följande:

Hej alla glada! :D

Hur mår ni?

Jag mår bra! Gick in i v.8 igår. Idag hade jag på mig mammabyxor för första gången. glömt hur sjukt sköna de är. Klämmer ingenting någonstans och man kan ändå se mänsklig ut :p

Hoppas ni och era små mår gott!

Älskar mammabyxor! Köpte ett par för två veckor sedan då mitt illamående gör att vanliga byxor som sitter åt inte funkar!
Svar på tråden Positiva junibebisar 2016