• Ramiz

Positiva junibebisar 2016

Här stöttar vi varandra i vår graviditet :)

Ingen fråga/ ämne är för dum för att ställas.

Vänligen håll god ton mellan oss, för bakom varje nick finns det en människa med känslor precis som dig själv :) Tänk ordentligt innan du svarar, uppfattas det som stötande- avstå från att svara :)

Kärlek & Respekt! <3

• Svar på tråden Positiva junibebisar 2016
  • Gweny
    Akire-84 skrev 2015-12-06 22:26:00 följande:

Äh kommer ju inte med nån bild :/

Jag ser!
  • Gweny
    Ellaria skrev 2015-12-06 11:58:56 följande:

Såhär gjorde vi:

Fräckt med legot!!
  • Gweny

Vi kommer försöka hålla oss att berätta först på jul.

Hans mamma längtar såå efter barnbarn. Ska få en. Ljuslykta, men istället för inslaget ljus i lycktan , kommer det ligga en stork.

Min mamma får en almanacka med kort på mina barn(hennes barnbarn) och i juni månad ska vi markera på något sätt BF-dagen....

• Kräfta83

Hej. Jag har läst tråden ett tag och nu äntligen vågar jag presentera mig. Är beräknad 19 juni men läkaren på specialmödravården trodde att jag kanske haft ägglossning tidigare så kanske blir flyttad framåt några dagar. (hon trodde 5) Får se vad kub visar på torsdag. Det här är mitt andra barn, storebror kommer vara runt 17 månader när den lilla föds :)

Finns det någon hemlig grupp på facebook?

• Akire-84
    Dance dance dance skrev 2015-12-06 22:34:33 följande:
    Jodå, den syns! För mig är det av någon anledning så att jag oftast inte ser bilder på mobilen men när jag sitter vid datorn ser jag dem.
    Ok :) visst är den stor! Nån annan som också fått mage tidigt?
  • Tiana
    Ajvar skrev 2015-12-06 22:10:26 följande:
    Tjoho, skönt! Betyder det 12+0?
    Jag har kub på 11+6 och ska försöka förhöra barnmorskan om när hon anser de läskiga 12v vara över..
    Ja, precis. 12+0 blir det då. 11+6 idag och världens humörsvängningar haha
  • Dance dance dance
    Akire-84 skrev 2015-12-07 11:26:27 följande:
    Ja, men himla fin! :) Jag går här hemma och speglar mig i tid och otid och försöker avgöra om det är bebismage eller min vanliga putmage jag ser, haha. :)
  • Villhaenbebbe
    Akire-84 skrev 2015-12-07 11:26:27 följande:

Jag! Väntar andra barnet och är i vecka 15, såg ut så här i vecka 28 med första typ haha! Vi vill berätta för alla på julafton men det blir nog kämpigt att dölja haha..

• Zippis

Hej, är helt ny här och hittade den här tråden före den sk negativa juni-tråden. Så blir glad av att det finns en positiv tråd. Har följt många trådar här om illamående senaste månaderna men har inte ens orkat mig in på datorn för har varit i sånt dåligt skick. Nu börjar jag må lite bättre. Och provar ett första inlägg här.. :) Har fått superstolpillret proklorperazin, då väldigt lite har funkat på mig. Någon mer som har provat det? Fruktansvärt dyrt men kan ju vara värt det som min man säger. Vi planerar honeymoon nu i december, skulle vara så skönt om vi lyckades komma iväg, vet att min man behöver det efter att ha servat mig 24/7.  Tyst Jag är i vecka 13+4, beräknad till den 9 juni. Glad Är sjukt nervös att något inte ska ligga rätt till, men det hör väl varje förstagångs gravid till! Pjuuh!
    Hade varit kul att träffa andra gravida som också mått dåligt som finns i Stockholmsområdet. Jag har varit ganska orörlig, men finns på Kungsholmen.
    Tack för att ni tog er tid.

• Gweny

Välkommen in zippis & kräfta83!

Akire>> jag har tyvärr lite övervikt, men magen blivit fastare rund iallafall.

Villhaebebbe>> ha ha...ser ut att kunna bli svårt ja!

Vi planerar att berätta på jul med, en fördel för mig att vara lite tjock...döljer ha ha

Svar på tråden Positiva junibebisar 2016