• pärlsnäcka

BIM januari 2016

Hej allihopa!

Jag och min fästman planerar att starta bebisverkstaden vid årsskiftet.
    Finns det några fler därute? Dela gärna med er!

• Svar på tråden BIM januari 2016
  • Cfmilla

Hej! Lite hjälp... Jag har börjat med äl tester. 1. Måste man vänta 4h innan man kissar? 2. Testar ni en gång om dagen eller mer?

Jag tror att min folikulära fas är rätt kort, har lite känningar redan och är på dag 9, men min cykel är rätt lång...

• Sajocawa
    Cfmilla skrev 2015-12-28 11:50:43 följande:

Hej! Lite hjälp... Jag har börjat med äl tester. 1. Måste man vänta 4h innan man kissar? 2. Testar ni en gång om dagen eller mer?

Jag tror att min folikulära fas är rätt kort, har lite känningar redan och är på dag 9, men min cykel är rätt lång...

Känningar kan du ha flera dagar innan :)
    Det bästa är väl att hålla sig en stund så det ger ett rättvist resultat. Jag har alltid testat en gång om dagen fram till jag ser en stegring, då blir det två gånger om dagen, för att inte missa. Ibland har jag haft positivt på förmiddagen och negativt på kvällen igen, men en annan gång har jag haft positivt i två dygn innan det gått ner igen.. Så det är ganska olika det där och därför är det viktigt att också fortsätta testa efter att man har fått ett positivt resultat, tills man får ett negativt igen :)
  • Cfmilla
    Sajocawa skrev 2015-12-28 11:59:05 följande:

Känningar kan du ha flera dagar innan :)

Det bästa är väl att hålla sig en stund så det ger ett rättvist resultat. Jag har alltid testat en gång om dagen fram till jag ser en stegring, då blir det två gånger om dagen, för att inte missa. Ibland har jag haft positivt på förmiddagen och negativt på kvällen igen, men en annan gång har jag haft positivt i två dygn innan det gått ner igen.. Så det är ganska olika det där och därför är det viktigt att också fortsätta testa efter att man har fått ett positivt resultat, tills man får ett negativt igen :)

Okej... Ja det är bara att testa på!
  • Ejoma
    misslina skrev 2015-12-28 08:43:23 följande:

Jag kör också båda! Det funkar jättebra!

Oki får göra det. När börjar man? Och när under dagen kör man?
  • pärlsnäcka

Välkomna hit alla nya!

2016 blir vårt år!

Jag skulle behöva hjälp med att räkna ut min cykel och ev ett BIM datum i januari. Är lite oregelbunden men får gå på nåt:

24/11 Första mensens dag

15/12 ÄL

28/12 Första mensens dag (5v cykel?)

• Sajocawa
    pärlsnäcka skrev 2015-12-28 18:01:02 följande:

Välkomna hit alla nya!

2016 blir vårt år!

Jag skulle behöva hjälp med att räkna ut min cykel och ev ett BIM datum i januari. Är lite oregelbunden men får gå på nåt:

24/11 Första mensens dag

15/12 ÄL

28/12 Första mensens dag (5v cykel?)

Du hade alltså 34 dagar lång cykel, ägglossning på dag 22 och 12 dagars lutealfas. Ny beräknad ägglossning blir alltså 18/1 och BIM 31/1. Men tänk på att ägglossning kan komma tidigare så jag tycker du ska börja med äl-tester i god tid för att inte missa :)
  • pärlsnäcka

Svarar på min egna fråga.. hahahah

Är mim menscykel på 35 dagar? Låter onormalt långt?

Att ÄL skedde den 15/12 är högst troligt om mensen kom idag 28/12? - exakt efter 14 dagar.

TÄNKER JAG RÄTT? säg till om jag är ute och cyklar med min cykel HAHA men har ett utomkvedshavandeskap i bagaget och behöver lära mig kroppen....

• pärlsnäcka
    Sajocawa skrev 2015-12-28 18:13:25 följande:

Du hade alltså 34 dagar lång cykel, ägglossning på dag 22 och 12 dagars lutealfas. Ny beräknad ägglossning blir alltså 18/1 och BIM 31/1. Men tänk på att ägglossning kan komma tidigare så jag tycker du ska börja med äl-tester i god tid för att inte missa :)

• frestelsen

Höjd temp idag! Så räknar med en lutealfas på 12 dagar. Så om äl va igår bör nytt bim bli 8/1. Tänker jag rätt nu?

• pärlsnäcka

Tack Sajocawa! Snäll du är som förklarar :) det betyder mycket för mig.

Hur ser din cykel ut? I vilken fas är du i nu?

Ja jag hade äl-tester förra månaden men ändå är det svårt att läsa av strecken tycker jag ;) kanske får börja tempa varje morgon nu i 2-3 veckor? Kram

Svar på tråden BIM januari 2016