• pärlsnäcka

BIM januari 2016

Hej allihopa!

Jag och min fästman planerar att starta bebisverkstaden vid årsskiftet.
    Finns det några fler därute? Dela gärna med er!

• Svar på tråden BIM januari 2016
  • pärlsnäcka

Följdfråga..

Om ägglossning sker tidigare ändras lutealfasen då? Eller hur ska jag räkna? :)

Hoppas fler sitter på samma frågor här inne så att det inte blir för mycket tjat från mitt håll ;)

• Sajocawa
    frestelsen skrev 2015-12-28 18:16:52 följande:

Höjd temp idag! Så räknar med en lutealfas på 12 dagar. Så om äl va igår bör nytt bim bli 8/1. Tänker jag rätt nu?

Om du har 12 dagar lutealfas blir BIM den 9/1. BIM-dagen räknas inte in i lutealfasen eftersom den räknas in i nästa cykel (cykeldag 1 om mensen kommer). Så lutealfas = dagarna MELLAN ägglossning och BIM ;)
    Förstår du? :)
  • Sajocawa
    pärlsnäcka skrev 2015-12-28 18:24:21 följande:

Följdfråga..

Om ägglossning sker tidigare ändras lutealfasen då? Eller hur ska jag räkna? :)

Hoppas fler sitter på samma frågor här inne så att det inte blir för mycket tjat från mitt håll ;)

Ingen fara, det är ju därför vi är här, för att kunna få hjälp och pepp :)

Lutealfasen är oftast ganska konstant, den kan säkert ändras någon dag hit eller dit men oftast ungefär samma, så om ägglossning sker tidigare i cykeln så blir BIM också tidigare. Då räknar du med en 12 dagars lutealfas från det nya ägglossningsdatumet :)
  • Sajocawa
    pärlsnäcka skrev 2015-12-28 18:19:41 följande:

Tack Sajocawa! Snäll du är som förklarar :) det betyder mycket för mig.

Hur ser din cykel ut? I vilken fas är du i nu?

Ja jag hade äl-tester förra månaden men ändå är det svårt att läsa av strecken tycker jag ;) kanske får börja tempa varje morgon nu i 2-3 veckor? Kram

Jag väntar på BIM som är på torsdag redan! Ska försöka med ett test i övermorgon, då är jag på äl+9, och det var då jag plussade svagt förra gången :) har en ovanligt stark känsla för denna månad faktiskt.. Men ja, omöjligt att veta egentligen så det återstår att se.. :p
  • frestelsen
    Sajocawa skrev 2015-12-28 18:24:55 följande:

Om du har 12 dagar lutealfas blir BIM den 9/1. BIM-dagen räknas inte in i lutealfasen eftersom den räknas in i nästa cykel (cykeldag 1 om mensen kommer). Så lutealfas = dagarna MELLAN ägglossning och BIM ;)

Förstår du? :)

Ojoj ja försöker haja men vetteefean om jag någonsin får till det i skallen hahaha. Ag har oftast en cykel på 30 dagar enligt ff. Så om jag då fick min mens för 20 dagar sen och äl va igår hur ska jag räkna då?
  • pärlsnäcka
    Sajocawa skrev 2015-12-28 18:31:26 följande:

Jag väntar på BIM som är på torsdag redan! Ska försöka med ett test i övermorgon, då är jag på äl+9, och det var då jag plussade svagt förra gången :) har en ovanligt stark känsla för denna månad faktiskt.. Men ja, omöjligt att veta egentligen så det återstår att se.. :p

Det är ju jätte spännande! Håller tummar och tår! :) Om det inte går vägen denna gången så blir 2016 säkert ett grymt bra år! Jag tänker lite så här.. tar det några månader så får jag en vårbebis vilket jag helst vill ha ;) och så hinner jag och sambon att renovera och bo in oss m.m

Kram
  • Sajocawa
    frestelsen skrev 2015-12-28 18:40:29 följande:
    Ojoj ja försöker haja men vetteefean om jag någonsin får till det i skallen hahaha. Ag har oftast en cykel på 30 dagar enligt ff. Så om jag då fick min mens för 20 dagar sen och äl va igår hur ska jag räkna då?
    Vilken datum fick du mens? 8 december?
  • Sajocawa
    frestelsen skrev 2015-12-28 18:40:29 följande:
    Då har du i alla fall en lutealfas på 11 dagar, och den 12e dagen efter ägglossning är BIM. :)
  • Sajocawa
    pärlsnäcka skrev 2015-12-28 18:40:30 följande:
    Det är ju jätte spännande! Håller tummar och tår! :) Om det inte går vägen denna gången så blir 2016 säkert ett grymt bra år! Jag tänker lite så här.. tar det några månader så får jag en vårbebis vilket jag helst vill ha ;) och så hinner jag och sambon att renovera och bo in oss m.m

Kram
    Haha ja, vi skulle egentligen inte försöka denna månad då jag börjar plugga i januari och vill åtminstone hinna börja innan jag blir gravid, tog bara äl-tester för att veta när vi INTE skulle ha sex, men när det positiva testet kom kunde jag inte hålla mig ändå, vill ju så gärna ha en till liten bebis. Så är jag gravid blir jag superglad, och är jag inte gravid känner jag att det är lika bra för skolans skull! Det är skönt att ha en anledning till att inte bli FÖR besviken om mensen kommer..
Svar på tråden BIM januari 2016