• pärlsnäcka

BIM januari 2016

Hej allihopa!

Jag och min fästman planerar att starta bebisverkstaden vid årsskiftet.
    Finns det några fler därute? Dela gärna med er!

• Svar på tråden BIM januari 2016
  • pärlsnäcka
    Lilla Luna skrev 2016-01-01 01:22:28 följande:

Nu är vi äntligen inne på vår månad. Så nu hoppas jag på månha plus i den här tråden! :)

Ja!! Heja oss :) gott nytt 2016!
  • ensamärstark
    201405 skrev 2015-12-31 16:31:46 följande:

Jag har alltid haft regelbunden mens men när jag gjorde vul för en 2 år sedan såg man att jag hade pco äggstockar med många ägg då. Kan det påverka chansen att bli gravid även om jag har regelbundna cyklar och har äl varje månad? (alla tecken visar det iaf)

Har funderat på att ringa gyn och be om ett vul och få förklarater vad det innebär, går de med på det tror ni?

Gott nytt år!

Jag ringde in till min gynläkare som gav mig diagnosen och berättade att jag plötsligt börjat få regelbunden mens. Men han sa att mina chanser antagligen ej inte är så stora ändå för han trodde ej jag får några "bra" ägglossningar. Vad han nu menade med det. Och verkar ju som han hade rätt iaf. Vi är inne på försök nummer 17 nu som sagt. Jag känner av ordentligt och får positiva ältest varje månad när jag har ägglossning och varje månad prick 14 dagar efter det kommer menshelvetet
  • soofa

Det kan det absolut! Hur många dagar efter äl har passerat? Har det kommit något mer?

Anonym (Spännande) skrev 2015-12-31 13:13:12 följande:

Hej! Är nu på BIM-9 och fick lite rosa/ljusrött på pappret efter ett toalettbesök. Undrar om det kanske kan vara en nidblödning...men så här tidigt??

• Hansson88
    SSK13 skrev 2015-12-31 14:05:59 följande:

Jag blev också gravid i BIM-oktobertråden och fick MA! Vad trist att det var fler det gick likadant för :/ Härligt att ni är igång igen. Då har du haft en mens emellan nu?

Min mens har precis slutat så ÄL någon gång nästa vecka tror jag.

Ja. Ibland vill det vara inte gå vägen.

Men vi får inte låta sorgen bli större än längtan. Vi får hålla ihop och peppa. Men det är så lätt hänt att man räknar vilken vecka man skulle varit i osv.

Ja. Jag är inne på tredje försöket redan. Tror jag, eller andra. Gyndoktorn sa att jag kunde börja försöka igen direkt efter jag slutat blöda efter missfallet. Allt såg fint ut. Usch, vilken mörk tid det var.

Jag vill aldrig mer vara med om ett missfall. Jag beundrar kvinnorna som går igenom detta om och om igen och inte ger upp eller låter sorgen ta över. Vilka superkvinnor!

Jag känner tyvärr inte av något alls. Varken mens eller graviditet. Vi prickade visserligen förlossningen men jag fick en svampinfektion lagom till dagen efter ägglossningen.

Hur går det för dig? Tempar du? Ägglossningstest, vilken metod använder du dig av?
  • Kstadtjej87

Jag är inne på ÄL+11 idag och bim dag enligt min app men negativt test idag. Enligt mina bröst så är mensen på gång. Men väntar och ser om den kommer så de blir rätt nytt bim datum. :)

• Bananen92
    Kstadtjej87 skrev 2016-01-01 09:55:17 följande:

Jag är inne på ÄL+11 idag och bim dag enligt min app men negativt test idag. Enligt mina bröst så är mensen på gång. Men väntar och ser om den kommer så de blir rätt nytt bim datum. :)

Får du känningar i brösten innan mens? Jag har superont i brösten denna månad, kan inte minnas att det brukar kännas såhär. Men misstänker att det är mens på gång här med :)
Svar på tråden BIM januari 2016