• pärlsnäcka

BIM januari 2016

Hej allihopa!

Jag och min fästman planerar att starta bebisverkstaden vid årsskiftet.
    Finns det några fler därute? Dela gärna med er!

• Svar på tråden BIM januari 2016
  • Beebii

Godmorgon trodde jag hade bim 3 eller 4 januari och har haft spottings i 3dgr som kunde varit nidis. Men nu på morgonen startade mensen så ingen bebis. Nu ska vi inte göra något försök på några månader så får vi se om det blir vårbebis istället. Oerhört svårt då kroppen skriker efter att bli gravid efter mf ... ska fortsätta tempa och hålla koll på cykeln så får vi se om jag lyckas hålla mig Ogravid med hjälp av det. Kommer nog börja med vitaminer iaf. Hoppas kroppen ställer in sig på att samarbeta! får se om vi ses framöver!

• Hansson88
    Beebii skrev 2016-01-02 08:49:12 följande:

Godmorgon trodde jag hade bim 3 eller 4 januari och har haft spottings i 3dgr som kunde varit nidis. Men nu på morgonen startade mensen så ingen bebis. Nu ska vi inte göra något försök på några månader så får vi se om det blir vårbebis istället. Oerhört svårt då kroppen skriker efter att bli gravid efter mf ... ska fortsätta tempa och hålla koll på cykeln så får vi se om jag lyckas hålla mig Ogravid med hjälp av det. Kommer nog börja med vitaminer iaf. Hoppas kroppen ställer in sig på att samarbeta! får se om vi ses framöver!

Jag tog en liten paus efter vårt missfall. Jag slutade tempa och kolla senret, Ägglossningstest osv. Sen kände jag det där suget igen efter redan en månad och köpte hem ett stort paket med Ägglossningstest och köpte basaltermometer ost för vanlig.

Nu, gravid!

Jag behövde denna pausen för att stressa ner och hitta balans igen.

Jag började tempa samma dag som mensen tog slut. Jag köpte även clearblue's Ägglossningstest med dubbel hormonindikator. Fick aldrig fast gubbe. Min erfarenhet av clearblue är värdelös. Inte ens graviditetstesten har visat positivt trots att jag varit spränggravid.

Jag litade på kroppen och det fungerade bäst.

Behöver ni en paus så ta en paus. Känn efter och lyssna på din kropp och själv.

Missfall är en enorm sorg och det tar tid att hitta tillbaka till balansen. .

Kram på dig!
  • pärlsnäcka
    Hansson88 skrev 2016-01-02 09:44:02 följande:

Jag tog en liten paus efter vårt missfall. Jag slutade tempa och kolla senret, Ägglossningstest osv. Sen kände jag det där suget igen efter redan en månad och köpte hem ett stort paket med Ägglossningstest och köpte basaltermometer ost för vanlig.

Nu, gravid!

Jag började tempa samma dag som mensen tog slut. Jag köpte även clearblue's Ägglossningstest med dubbel hormonindikator. Fick aldrig fast gubbe. Min erfarenhet av clearblue är värdelös. Inte ens graviditetstesten har visat positivt trots att jag varit spränggravid.

Kram på dig!

Fint skrivet och klokt beslut att stressa ner och hitta balansen. Grattis till din gravitidet :)

Jag har ett utomkveds i bagaget och var gravid i v 6 tror man och fick både "mens" och ett negativt test så jag visste inte att jag var gravid förrän på akuten. Litar därför inte heller på testerna och har flertalet ggr fått ERROR med NC digitala ÄL test .

Befinner mig nu på mensens dag 2 ;) oron att ÄNDÅ inte veta om jag är gravid får mig nästan att vilja ta ett test trots mensen. Vill inte bli av med min enda äggledare :(

Egentligen borde jag ta paus från allt i några månader - får överväga det :)

Kram!
  • frestelsen

Äl+6 åå snigelfart!! Vill testa nu nu nu!! Hm vet ju att ägget kan ha fäst men troligt inte hunnit producera hcg ut i mig iaf imorgon.. så jag biter ihop och väntar till måndag helst onsdag!!

• Acire94

Någon mer som haft väldigt ont vid ägglossningen som inte brukar ha det? Sist jag hade det blev sonen till! Bim-2 nu :)

• Cfmilla

Hehe yes!!! Att man kan bli så glad över en

Positivt äl test! Woohooo och igår låg vi två gånger, idag lär vi få till det med, hoppas att vi lyckas i morgon med! (Åker till fjällen så kan bli lite svårt)

• nepe
    Hansson88 skrev 2016-01-02 09:44:02 följande:

Nu, gravid!

Kram på dig!
    Låter verkligen sunt! Grattis till dig, glad för er skull!
  • nepe
    soofa skrev 2016-01-02 07:53:13 följande:

Ta ett äl-test och se vad det visar. Tror man kan ja fertilt sekret ganska många dagar innan äl, men låter ju onekligen som att du kommer ha det innan cd 23 i alla fall. De två senaste månaderna har jag haft äl redan på cd 12 så nog går det alltid. :)

Jag har slutat med äl-test då det i kombination med tempning stressade min kropp helt ur balans.. Så försöker lära känna min kropp ändå, men tack för tipset! :)  Jag håller tummarna att äl är på gång och ligger i i fall att (bokstavligt talat) haha :P 
  • nepe
    Cfmilla skrev 2016-01-02 11:23:01 följande:

Hehe yes!!! Att man kan bli så glad över en

Positivt äl test! Woohooo och igår låg vi två gånger, idag lär vi få till det med, hoppas att vi lyckas i morgon med! (Åker till fjällen så kan bli lite svårt)

ååh förstår det! Jag har aldrig fått positivt ältest så jag skulle också vara överlycklig :P
  • HCS

Åhh ja förstår ju känslan! Ev äl+2 här el så har jag inte ens haft än. Osäker då jag inte kört med test denna månad. Slut med det nu! Tänker testa äl+10 eller 11. Får se när FF ritar ut. Inte fått nåt streck än. När har du bim? Håller tummarna för att vi plussar samtidigt nu. Vore så kul!

frestelsen skrev 2016-01-02 10:21:18 följande:

Äl+6 åå snigelfart!! Vill testa nu nu nu!! Hm vet ju att ägget kan ha fäst men troligt inte hunnit producera hcg ut i mig iaf imorgon.. så jag biter ihop och väntar till måndag helst onsdag!!

Svar på tråden BIM januari 2016