• pärlsnäcka

BIM januari 2016

Hej allihopa!

Jag och min fästman planerar att starta bebisverkstaden vid årsskiftet.
    Finns det några fler därute? Dela gärna med er!

• Svar på tråden BIM januari 2016
  • behnizen
    ensamärstark skrev 2016-01-02 17:12:04 följande:

Hej tjejer! Blev lite fundersam här. Mensen slutade för ett par dagar sedan men jag har fortfarande sådan mensvärk. Så tog ett ÄL test för skoj skull. Jag vet att det inte är positivt men tycker ändå test strecket är ganska starkt? ÄL kan väl inte vara på g redan? Beräknad ÄL är ju inte förens den 13e..

För några månader sen så fick jag typ samma, 3 dgr efter mensen så hade jag känningar och testade äl tester som visade positivt..

Har också hade ett par vänner som varit gravida trots "'mens"

Just saying

Lycka till!

• Anonym (Förväntansfull)

Bim -4 idag
    Testade för 3 dagar sedan (alldeles för tidigt förstås) men kunde inte hålla mig. Kritvitt test, inte minsta tillstymmelse till plus.
    Hade en hel del symptom några dagar efter äl, men de senaste dagarna har jag känt av absolut ingenting. Känns kört :/

Är Förväntansfull ett graviditetssymptom ?? Isåfall är jag supergravid ;)

• Cfmilla
    SSK13 skrev 2016-01-02 17:35:40 följande:

Kommit till stugan vi ska hyra här i Sälen nu. Mitt humör sjönk drastiskt när jag såg hur rummen är planerade, vi kommer sova i våningssängar. Jag och min man kommer få dela rum med en 3- och 4åring. Undrar hur vi ska få till det denna veckan, attans att ÄL inträffar just denna veckan! Vi är här med min mans systers och hennes familj.

Haha va "roligt" samma för oss, vi åker till Sälen i morgon.... Fick en glad gubbe i morse men nu var det blankt. Är äl förbi eller urinet inte tillräckligt koncentrerat nu bara? Lyckades mysa igår och i morse så det borde väl räcka..

Ta en dusch tillsammans... ni lyckas alls!
  • ensamärstark
    behnizen skrev 2016-01-02 19:04:33 följande:
    Menar du att ÄL kommer tidigt eller att jag kan vara gravid ändå trots mensen?
  • behnizen
    ensamärstark skrev 2016-01-02 19:53:09 följande:

Menar du att ÄL kommer tidigt eller att jag kan vara gravid ändå trots mensen?

Menar att det kan hända att äl sker snabbt efter mens, samt att OM du har ett gravtest liggandes hemma så kan du ju alltid kolla läget. Tyckte personligen att ditt äl test var nästan lite föör starkt så snabbt efter mens
  • ensamärstark
    behnizen skrev 2016-01-02 20:05:09 följande:

Menar att det kan hända att äl sker snabbt efter mens, samt att OM du har ett gravtest liggandes hemma så kan du ju alltid kolla läget. Tyckte personligen att ditt äl test var nästan lite föör starkt så snabbt efter mens

Okej jo jag har testlagrets stickor hemma så kan ju ta en imorgon borta bara för att

Men tror mer på en väldigt tidig ÄL. Är ju bara på cd 7 eller 8. Får kolla ÄL test imorgon med.

Frågan är ju bara om det blir en "bra" ägglossning när den sker så tidigt efter mens. Har ägget hunnit blivit bra och i rätt storlek?
  • SSK13
    Cfmilla skrev 2016-01-02 19:46:29 följande:

Haha va "roligt" samma för oss, vi åker till Sälen i morgon.... Fick en glad gubbe i morse men nu var det blankt. Är äl förbi eller urinet inte tillräckligt koncentrerat nu bara? Lyckades mysa igår och i morse så det borde väl räcka..

Ta en dusch tillsammans... ni lyckas alls!

Antagligen fick du en snabb LH-höjning :) skönt att din ÄL redan varit iaf. Min är beräknad till nästa lördag, då vi åker hem. Men liggdagarna är ju nu i veckan så haha, vi får komma på något.
  • behnizen

Be men exakt.. Det är ju risken men då lät det ju inte fästa och växa. Men det återstår att se!

ensamärstark skrev 2016-01-02 20:08:42 följande:

Okej jo jag har testlagrets stickor hemma så kan ju ta en imorgon borta bara för att

Men tror mer på en väldigt tidig ÄL. Är ju bara på cd 7 eller 8. Får kolla ÄL test imorgon med.

Frågan är ju bara om det blir en "bra" ägglossning när den sker så tidigt efter mens. Har ägget hunnit blivit bra och i rätt storlek?

• pärlsnäcka
    SSK13 skrev 2016-01-02 17:35:40 följande:

Kommit till stugan vi ska hyra här i Sälen nu. Mitt humör sjönk drastiskt när jag såg hur rummen är planerade, vi kommer sova i våningssängar. Jag och min man kommer få dela rum med en 3- och 4åring. Undrar hur vi ska få till det denna veckan, attans att ÄL inträffar just denna veckan! Vi är här med min mans systers och hennes familj.

Finns säkert många mysiga ställen i sälen där ni kan ha rajtantajtan ;) i liften kanske? Haha ha

Kram
  • ensamärstark
    behnizen skrev 2016-01-02 20:23:09 följande:

Be men exakt.. Det är ju risken men då lät det ju inte fästa och växa. Men det återstår att se!

Jo vi får se va dök testet säger imorgon. Kanske blev starkt för jag testade nära mensen? Har hört att de kan få utslag när mensen är nära
Svar på tråden BIM januari 2016