Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Digestive skrev 2022-07-11 22:58:30 följande:
    Offret var en 9-åring och gärningsmannen en 13-åring med flera våldsexuella brott i sitt register. Offret kämpar för sitt liv nedsövd på akuten efter överfallsvåldtäkten som avslutades med ett mordförsök.

Det är smått bisarrt att se hur vår etablerade media och Public Service målar upp den här fruktansvärda händelsen och hur relativt tyst det har varit om den.
    Vad menar du? Dådet skedde i förra veckan och det har skrivits om detta i alla stora medier och nyheten har tom toppat nyheterna. Både brottsoffer och gärningsman barn och det pågår en förundersökning och detta gör att det inte publiceras några detaljer. 

Vad är syftet med ditt inlägg? Det är väl inte som Nattuw kritiserar mig för politiskt?
    nattuw skrev 2022-07-12 05:15:48 följande:
    Jo. Du struntar i själva mordet och är bara intresserad av hur det kan användas politiskt.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Digestive skrev 2022-07-12 10:10:14 följande:
    Tyst som att det inte görs till en större händelse.

Självklart är det politiskt. Om det här faktiskt är gärningsmannen - hur kan Skellefteå stå utan svar i så viktiga ärenden?

Jag ser dock försvinnande få partipolitiska poänger kring den här bestialiska händelsen men jag kan bara tala för mig själv.
    Nyheten toppade flera tidningars förstasidor på nätet i går och gör det även idag. räcker inte det? Det verkar som att du försöker göra politik av något som inte stämmer med verkligheten. 
  • KillBill
    nattuw skrev 2022-07-12 05:15:48 följande:
    Jo. Du struntar i själva mordet och är bara intresserad av hur det kan användas politiskt.
    Jag antar att du tar avstånd från att KD gör politik av den tragiska händelsen i Skellefteå..

• KillBill

Det är bisarrt att sympatisörer av det högernationalistiska blocket försöker få det till att den tragiska händelsen i Skellefteå inte skapar uppmärksamhet.  Varför hitta på/ljuga om en sådan sak? Det är ju bara att läsa våra tidningar för att se att det inte stämmer.

• KillBill
    nattuw skrev 2022-07-12 19:48:48 följande:
    Hur var det nu igen. Hur många sprängningar, skjutningar, mord, våldtäkter, överfall, vägspärrar och attacker mot blåljuspersonal har begåtts av gängkriminella respektive politiska extremister?

Hur många av våra utanförskapsområden är utanförskapsområden på grund av att gängkriminella förstör vardagen för de som bor i dessa områden gentemot det antal områden där politiska extremister förstör vardagen för de som bor i dessa områden?

Mina inlägg uppmärksammar inte heller mord som faller under kategorin familjetragedier eller mord som begås bland missbrukare. Så vilken signal ser du där?

Det kan också tilläggas att jag, till skillnad från vissa andra, inte aktivt försöker tona ner några mord. Ett mord är ett mord oavsett vilka som är förövare och offer.
    Har du någon gång skrivit inlägg  om de lärare och den skolpersonal som fått sätta livet till i de olika högerextremistiska attentat som skett på svenska skolor de senaste åren? På vilket sätt var det fel att uppmärksamma när en svensk kvinna i 60 års åldern blir knivmördad i ett attentat utfört av en högerextremist i Visby? Jag tycker du visar prov på ängslighet när högerextremistiskt våld uppmärksammas..
  • KillBill
    nattuw skrev 2022-07-12 21:23:38 följande:
    Jag har inte skrivit att det är fel att uppmärksamma brott som begås av högerextrema. Jag har inte heller, som vissa andra, försökt sopa några mord under mattan.

Det som får dig att framstå så oempatisk är att du alltid bara koncentrerar dig på förövarens partibok. Om du kan använda förövarens partibok för dina egna politiska syften så lyfter du inte fram gärning, gärningsman eller offret utan bara gärningsmannens partibok. Om du däremot inte hittar eller lyckas uppfinna någon koppling till höger så försöker du sopa det hela under mattan.

Till och med när Brevik gick runt på en ö som ingen kunde fly ifrån och med kallt blod mördade ett antal ungdomar så var det inte det avskyvärda i handlingen som väckte ditt intresse utan det som väckte ditt intresse var hur du kunde använda tragedin för dina egna politiska syften.

Och var var du när ett antal personer mördades på en gaybar i Oslo? Var det en gärning som du lyfte fram? Om du inte lyfte fram morden på ett antal personer på en gaybar innebär det då att du är homofob?

Du säger att du inte har skrivit att det är fel att uppmärksamma brott som begås av högerextrema under mattan. Samtidigt tar du illa vid dig när jag uppmärksammat att Anders Beung Breivik, som mördade 69 socialdemokratiska barn/ungdomar på ett läger, var högerextremist/nazist.  Massmordet begicks alltså av en högerextremist och målet var arbetarpartiet/socialdemokraterna. 

Jag kan konstatera att även om du inte utryckningen skrivit att det är fel att uppmärksamma brott som begås av högerextremister så är det precis vad du tycker.

• KillBill
    nattuw skrev 2022-07-12 21:23:38 följande:
    Jag har inte skrivit att det är fel att uppmärksamma brott som begås av högerextrema. Jag har inte heller, som vissa andra, försökt sopa några mord under mattan.

Det som får dig att framstå så oempatisk är att du alltid bara koncentrerar dig på förövarens partibok. Om du kan använda förövarens partibok för dina egna politiska syften så lyfter du inte fram gärning, gärningsman eller offret utan bara gärningsmannens partibok. Om du däremot inte hittar eller lyckas uppfinna någon koppling till höger så försöker du sopa det hela under mattan.

Till och med när Brevik gick runt på en ö som ingen kunde fly ifrån och med kallt blod mördade ett antal ungdomar så var det inte det avskyvärda i handlingen som väckte ditt intresse utan det som väckte ditt intresse var hur du kunde använda tragedin för dina egna politiska syften.

Och var var du när ett antal personer mördades på en gaybar i Oslo? Var det en gärning som du lyfte fram? Om du inte lyfte fram morden på ett antal personer på en gaybar innebär det då att du är homofob?
    Vad tycker du om att Kristdemokraterna gör politik av den tragiska händelsen i Skellefteå?

• KillBill
    Rataxes skrev 2022-07-13 09:47:31 följande:

Debilvänstern slår på stora trumman för KD's valaffisch, men saftskallarna har missat att den kom innan den tragiska händelsen i Skellefteå...

Vilka byfånar alltså Tomte

När och var menar du att kampanjen för första gången är publicerad?

På KDs Facebook dök kampanjen upp för någon dag sedan  (efter den tragiska händelsen i Skellefteå) och jag har inte sett att KD har dementerat att kampanjen har koppling till händelsen i Skellefteå  trots mycket hård kritik på Twitter.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2022-07-13 09:47:31 följande:

Debilvänstern slår på stora trumman för KD's valaffisch, men saftskallarna har missat att den kom innan den tragiska händelsen i Skellefteå...

Vilka byfånar alltså Tomte

När och var menar du att kampanjen för första gången är publicerad?

På KDs Facebook dök kampanjen upp för någon dag sedan  (efter den tragiska händelsen i Skellefteå) och jag har inte sett att KD har dementerat att kampanjen har koppling till händelsen i Skellefteå  trots mycket hård kritik på Twitter.
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2022-07-13 12:48:41 följande:
    Den gratisreklamen som vänstern gett KD de senate dagarna hade kostat mycket genom en reklambyrå istället.

Det är i så fall en fråga om mardrömsreklam. 

Det ska bli intressant att se om Rataxes åtkommer med info om när KDs kampanj sjösattes eller om det visar sig att han har fel.. 
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna