Inlägg från: glittersol |Visa alla inlägg
  • glittersol

Bim i början av januari 2016! <3

201405 skrev 2015-12-21 14:00:07 följande:

Hoppar in här! Antagligen äl på torsdag och bim runt 5:e. Det blir andra riktiga försöket för första barnet.

Har testat nu med äl test sen cd 12 för att säkert inte missa. Aldrig testat med äl test en hel månad utan har alltid lyckas glömma någon dag osv så aldrig fått positivt och vet därför inte exakt vilken dag jag brukar ha äl med vet att det är runt cd 16-20. På CD 15 idag och väldigt svaga äl test och cb digitalt fick jag tom cirkel så blir intressant att se när det börjar stegra :) men har i alla fall börjat få vattniga flytingar de senaste dagarna och tappen är hög och lite öppen :)

Hoppas på många plus i januari!

Välkommen!

Härligt att höra att äl är på g!

Jag har äl på torsdag om appen stämmer

Haha ja är skönt att få streck på något!
  • glittersol
    soffis87 skrev 2015-12-21 14:40:37 följande:

Hoppar också in på denna tråd :) enligt NC ska jag ha ägglossning den 23/12 men har än så länge ej testat positivt på ägglossningstestet mer än mkt svaga streck. Förhoppningsvis blir det positivt imorgon :)

Kan tillägga att BIM är beräknad till 7/1 och att detta är 3:e försöket med första barnet. Har innan dess gått på p-piller/p-ring i många år. Jag hoppas verkligen det blir något nu! Och hoppas på att ni andra i tråden också plussar denna gång :)

Välkommen! Härligt att vi blir fler!

Åh du tempar?

Gud vad kul med typ befruktning på julafton

Ja lite plus är på sin plats!
  • glittersol
    bells123 skrev 2015-12-21 23:50:19 följande:

Jag hade ÄL nu i helgen efter att ha provat munkpeppar för första gången. Lyckades korta ner min cykel och ha ÄL dag 14 istället för dag 40 :)

Så himla glad. Har försökt sen augusti. BIM 2-3 januari. :)

Härligt!!

Vilken skillnad!
  • glittersol

Självklart har man åkt ta en förkylning nu!

Typisk tradition the jul!

Aja, får göra så gott man bantnag äkta sig för värktabletter!

• glittersol
    Kaoset skrev 2015-12-22 07:33:36 följande:

Hoppar in! BIM runt 7januari tredje försöket andra barnet!

Välkommen!
  • glittersol
    frofro skrev 2015-12-23 14:14:57 följande:

Äl+4 och redan börjat få mensvärk... När jag varit gravid (4ggr) har jag inte haft mensvärk alls innan bim. :( så tradigt att redan veta att det inte tagit sig och ändå behöva vänta 10-12 dagar på mensen... Gaaah giv mig styrka

Ge inte upp, än är det inte kört! <3
  • glittersol
    muuppeens skrev 2015-12-23 14:17:46 följande:

Haft superont i tuttarna idag och hoppas verkligen inte att det är pga kylan :(. äl+7 

Får du ont i boobsen när det är kallt ute?

Håller tummarna för dig!
  • glittersol
    muuppeens skrev 2015-12-25 22:06:49 följande:

Ibland. Men igår morse började illamåendet. Skala sötmandlar gick absolut inte.

Även mitt första cravings kom igår när jag åt dessertost och verkligen tyckte om det. Och då måste jag tillägga att jag endast äter bonjour vitlök men igår frossade jag alla möjliga ostar :S...

Spännande!! Vilket försök är ni på?
  • glittersol
    muuppeens skrev 2015-12-25 22:44:16 följande:

7e. Så nu hoppas vi verkligen att det tagit sig :)!!

Hoppas hoppas! När ska du börja testa?

Vi är inne på vårt 6de försök nu, tror dock inte så mycket på denna gången då det är sjukstuga hos oss.
  • glittersol
    Kaoset skrev 2015-12-26 09:55:24 följande:

Jag blir så less. Jag har dessvärre lite oregelbunden mens. Mäter Temperaturen med NC och igår hoppade den tillbaka och visade att min ägglossning var i förra veckan. Vi får se vad som händer. Har inte tagit ägglossningtest tidigare men om mensen kommer så får jag börja med det nästa gång! Men håller tummarna för graviditet iaf! ????

Oj vad konstigt att det blev så!

Men som du skriver så får man hålla tummarna ändå!

Jag kör med äl test, jag hade inte lyckats ta tempen varje dag om jag känner mig haha
Svar på tråden Bim i början av januari 2016! <3