skaleq skrev 2016-01-06 20:05:57 följande:
Jag hoppas också in - detta är ju så spännande!
Slutade med hormonell prevention i juni-15 och har sedan dess fått plus på stickan en gång. Plus kom på dag 31, mensen på dag 34. Har oregelbundna cyklar (från 28 till 34) och har inte förhållt mig till uttrycket BIM förr, mensen har liksom kommit när den kommit. Så vet inte om min BIM är ÄL+10 eller +14.
Så jag tänker att jag räknar högt, ÄL+14. Det innebär att jag idag är på BIM+5 (dag 41). Testade negativt på både BIM och BIM+1 och har inga tydliga symptom bortsett från en kryddig PMS-episod tidigare i veckan. Har inte mensvärk eller speciellt kraftig PMS i mina "vanliga" cyklar och tänker att det därför kan vara ett symptom.
Har egentligen planerat att jag inte skall ta nytt test förrän på fredag morgon, eftersom de där rackarns minus-tecknen är så tråkiga att titta på. Men jag är ju såklart sugen (test-beroendet som snackar).
Väldigt intressant och givande att läsa om era erfarenheter! Tänk så mycket man inte kunnat om sin mens förrän man börjar försöka få barn - en skam egentligen :)
Välkommen!
Spännande, håller tummarna för ett plus!
Har du fått ytterligare en mens efter den som du fick när du plussade?
Kör du med äl test?