• E87

BF augusti 2016, vi som vill prata på fl

Hej,

Startar en tråd för oss som vill prata här på fl från tråden Augustibebis 2016.
    Tänkte att vi skapar en BF lista i tråden så kan vi hålla lite koll. Jag kan lägga in den i trådstarten senare. När vi blir mellan 15-20 st i tråden så stänger vi den för nya så kan vi hålla bättre koll på vem som blir vem och alla ska bli sedda.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-12-20 07:17
    Nu stänger jag tråden för ny medlemar då vi blivit ganska många. Detta är för att alla ska bli sedda och hörda, samt att det är lättare att hålla koll på vem som är vem.

Du som redan skrivit, se till att lägga till dig själv på BF listan så kan jag uppdatera trådstaren.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-12-20 18:29
    NU ÄR TRÅDEN STÄNGD! Detta är för att alla ska blir sedda och hörda, inte för att vara elak mot någon.

Vi är nu 22 st på listan, och är man med på listan så är man med i tråden. Är men inte med på listan får man vänlien lämna tråden.

Nu kör vi så det rycker tjejer!

BF AugustI

(Okänt datum)

29 juli - tredje barnet

31/7
    Alltidväntar... 32 år, andra barnet (son 2011), Gbg

2/8
    Meriam1 - första barnet, Malmö

3/8
    jonken - 28, första barnet. Sthlm
    Emmi0306 - första barnet. Sthlm

6/8
    Primavolta - 29, tredje barnet. Sthlm

9/8
    FruFrau - 28 år, första barnet, Karlstad

13/8
    ELA01 - tredje barnet

17/8
    E87 - 28, andra barnet (dotter född 13) Gävle
    Happylife - 28, fösta barnet. Sthlm

18/8
    Tystlängtan - 27, andra barnet, son född 13, Göteborg

19/8
    Aurora82 - 32(33 i slutet av dec) år. Andra barnet (har en änglason)
    Grodan90 - första barnet,
    Blondie11 3 barnet
    AnnaKristina87

23/8
    Limpan nr2 - andra barnet

24/8
    Tudelu - Andra barnet, Västerås

26/8
    Symetrical - 32, andra barnet, son född 13, Stockholm

28/8
    Mikamon, 30, första barnet, Göteborg
    Juni90

29/8
    jess06
    SkogsstjärnN - 30, tredje barnet. Dotter född 05 och dotter född 15. Sthlm

• Svar på tråden BF augusti 2016, vi som vill prata på fl
  • Tudelu
    Limpan nr2 skrev 2015-12-23 08:40:11 följande:

Använder ni någon bra gravidapp?

Jag provade att ta hem ett par olika men får bara olika bf datum. Det varierar allt mellan att bf är den 18/8-23/8. Alltså är jag ju olika långt gången i olika appar. Oftast får man ju enbart fylla i sista mensens första dag och ingen mer info. Jag har t ex en cykel på 31 dagar och brukar få äl sent, på typ cd 19-20.

Hur tänker ni kring "rätt" bf datum?

Jag har för en gångs skull med all säkerhet rätt bf-datum denna gång. Jag använder Natural cycles så både jag och appen vet när ÄL inträffade och i den appen får man uppdateringar varje vecka om fostret. Annars kan det ju variera någon vecka beroende på app o vilka inställningar man knappar in.
  • Juni90

Hej vänner! Jag skriver inte så mycket här men försöker hänga med. Jag har ringt runt för VUL men alla är lediga över jul och nyår..
    Är så otroligt rädd för utomkveds igen! Sist sprack äggledaren i vecka 7. Nu är jag i vecka 5 men känner molvärk mest på vänster sida vilket gör mig fruktansvärt nervös och rädd. Tror ni man kan åka till gynakuten och begära ett VUL? Dem borde väl kunna se en hinnesäck nu om det sitter rätt?

• Alltidväntarmanpånåt
    Juni90 skrev 2015-12-23 09:09:46 följande:

Hej vänner! Jag skriver inte så mycket här men försöker hänga med. Jag har ringt runt för VUL men alla är lediga över jul och nyår..

Är så otroligt rädd för utomkveds igen! Sist sprack äggledaren i vecka 7. Nu är jag i vecka 5 men känner molvärk mest på vänster sida vilket gör mig fruktansvärt nervös och rädd. Tror ni man kan åka till gynakuten och begära ett VUL? Dem borde väl kunna se en hinnesäck nu om det sitter rätt?

Du kan säkert få ett vul på gynakut om du har väldigt ont och dessutom haft ett utomkved tidigare och upplever situationen akut. Förstår absolut din oro. Jag hade oxå väldigt ont på en punkt på höger sida och tänkte med en gång utomkved. Sedan helt plötsligt försvann det...
  • Tudelu

Undrar om man vågar pusta ut? Inte haft några färgade flytningar alls sedan igår eftermiddag. Vaknade imorse med bröst som gjorde ÄNNU ondare än dom gjort hittills. Illamåendet slår fortfarande till några ggr per dag om det gått för lång tid sedan jag åt något sist. Inte så jag spytt ännu, men har kväljt ett par gånger. *urk*

Hade verkligen önskar ett vul, men får försöka buta ihop och hoppas att allt är som det ska.

• Symetrical
    Limpan nr2 skrev 2015-12-23 08:40:11 följande:

Använder ni någon bra gravidapp?

Jag provade att ta hem ett par olika men får bara olika bf datum. Det varierar allt mellan att bf är den 18/8-23/8. Alltså är jag ju olika långt gången i olika appar. Oftast får man ju enbart fylla i sista mensens första dag och ingen mer info. Jag har t ex en cykel på 31 dagar och brukar få äl sent, på typ cd 19-20.

Hur tänker ni kring "rätt" bf datum?

Jag gillar "gravid och baby" och "ovis pregnancy" (är på engelska, men står en massa bra info i den!)

Jag får också lite olika bf, men tycker att det är bäst om man får skriva in äl-dag, eftersom jag vet när jag hade äl. I annat fall skriver jag in mensens första dag på två veckor innan äl och en cykel på 28 dagar, för då stämmer det också bra, trots att jag fick äl på cd 17 den här cykeln.
  • Limpan nr2

Jaha... Så fick även jag brunt på papperet när jag torkade mig. Räknar med att det är kört då alla mina mf/ MA börjar precis såhär. Känns så himla tråkigt :(

• Villhabarn29
    Limpan nr2 skrev 2015-12-23 13:13:29 följande:

Jaha... Så fick även jag brunt på papperet när jag torkade mig. Räknar med att det är kört då alla mina mf/ MA börjar precis såhär. Känns så himla tråkigt :(

Vilken dag är du på? ?Jag är också livrädd. BIM +1 med brun flytning.
  • E87
    Villhabarn29 skrev 2015-12-23 13:57:46 följande:
    Vilken dag är du på? ?Jag är också livrädd. BIM +1 med brun flytning.
    Hej, nu vill inte jag vara otrevlig men vi stängde tråden efter 22 medlemmar. Finns man inte med på BF listan får man lämna tråden.
  • Villhabarn29
    E87 skrev 2015-12-23 14:00:25 följande:

Hej, nu vill inte jag vara otrevlig men vi stängde tråden efter 22 medlemmar. Finns man inte med på BF listan får man lämna tråden.

Ok. Jag har också bf i augusti. Men lämnar tråden nu..
  • happylife

Mycket läskiga flytningar i tråden nu..

JAg fick just en mörkröd flytning när jag torkade mig =\ skit har inte haft nåt på två dagar, bara vita. Mår sjukt illa o är mer yrslig än jag brukar och ingen värk... Hoppas på spruckna blodkärl. Hostar som en galning kanske kan va de...

Svar på tråden BF augusti 2016, vi som vill prata på fl