Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
SR-journalist (Karlavagnen) vill slippa Janne Josefsson och hans åsikter. En sk "Janne-fri zon":
https://twitter.com/danarkiv/status/781436935617347584?lang=en
Hennes twitter-konto är låst nu så det är svårt att veta vad/vem/vilka hon menar skall förbjudas (utöver Janne då) men kontot presenteras, ironiskt nog, med:
Twittrar sakligt, opartiskt och i allmänhetens tjänst.
.
Ha. Ha. Ha.
Alla som jobbat med Helin säger att han är otroligt dominant och auktoritär.
Jag blir inte förvånad om Josefsson's nya tjänst blir på varumottagningen på SVT
Alla som jobbat med Helin säger att han är otroligt dominant och auktoritär.
Jag blir inte förvånad om Josefsson's nya tjänst blir på varumottagningen på SVT
Jag kan bara skriva under på dina komentarer om Janne Josefsson. På många sätt unik i Sverige.
Men du missbedömer Helin. Han glömmer aldrig en förlust eller en motgång.
Vendetta om 1 vecka eller 10 år.
Mycket bra att Nike Nylander i kvällens Aktuellt så tydligt tog anstånd från SD riksdagsmannen Mattias Karlssons invandringsfientliga utfall i gårdagens Aktuelltsändning.
SVS:s Aktuellt förtjänar applåder för följande inslag:
www.svt.se/nyheter/inrikes/janne-josefsson-ska-inte-sd-fa-debattera-i-svt-langre
Man bjuder in SVT:s egen programdirektör, Jan Helin, som man rekryterat från långt ifrån opartiska Aftonblaskan, och sätter honom på plats med hjälp av sin mest välrenommerade journalist Janne Josefsson.
Rent spontant så verkar Helin varit ett dåligt val för ett chefsjobb på SVT. En chef som väljer att offentligt, genom en debattsida i en tidning, kritisera sina anställa och nekar till att ha sagt saker som alla, utom Helin själv, har uppfattat. Det lovar inte gott för framtiden. Varken för de anställda eller för tittarna.