• moaz

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2016-10-04 16:51:18 följande:

Rataxes skriver att "Fokus på det miljöpartistiskt styrda Kulturdepartementet ligger på att tolvåringar ska få gå på barnförbjudna biofilmer"

Jag kan inte tolka detta annorlunda än att Rataxes tycker att detta är fel fokus

och då borde väl Rataxes tycka

att det är det är bättre att det fortsatt ska vara förbjudet för barn under 15 år att gå på barnförbjudna filmer (även i en vuxens sällskap) än att regeringen lägger tid på att göra detta tillåtet?

Vad Rataxes bör tycka....tycker jag är upp till Rataxes att avgöra.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • KillBill
    Anton Chigurh skrev 2016-10-04 17:02:39 följande:
    Vad Rataxes bör tycka....tycker jag är upp till Rataxes att avgöra.
    Om Rataxes har synpunkter på vad jag tänker så kan jag väl ha synpunkter på vad han tycker? Eller menar du att han får ha synpunkter på vad jag tänker men jag får inte ha synpunkter på vad han tycker? 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Nordström
    KillBill skrev 2016-10-04 15:28:50 följande:

Vi pratar amerikanska presidenter här så du bör iaktta viss försiktighet med att med att döma ut andra människors intelligens.

Eftersom tråden rör SVT är Mona Sahlin mer relevant för tråden än GWB.
  • H123456

Nej SVT är inte opartiska, i alla fall inte Stockholmsredaktionen. Vissa program är dock mer objektiva än andra, jag gillar speciellt uppdrag granskning.

De mest partiska som SVT har sänd under den senaste tiden var den där galan "hela Sverige skramlar" som sändes under förra hösten. Att samla in pengar är en sak, men politiska budskap på t-shirtar (öppna gränserna) och kommunistiska slagord på bästa sändningstid!? Jag blev fan chockad. 

• Nordström
    H123456 skrev 2016-10-04 17:15:01 följande:

Nej SVT är inte opartiska, i alla fall inte Stockholmsredaktionen. Vissa program är dock mer objektiva än andra, jag gillar speciellt uppdrag granskning.

De mest partiska som SVT har sänd under den senaste tiden var den där galan "hela Sverige skramlar" som sändes under förra hösten. Att

samla in pengar är en sak, men politiska budskap på t-shirtar (öppna gränserna) och kommunistiska slagord på bästa sändningstid!? Jag blev fan chockad. 

Du vet att UG redaktionen sitter i Göteborg va?
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2016-10-04 17:10:12 följande:
    Om Rataxes har synpunkter på vad jag tänker så kan jag väl ha synpunkter på vad han tycker?

Eller menar du

att han får ha synpunkter på vad jag tänker men jag får inte ha synpunkter på vad han tycker? 
    Jag är fullständigt övertygad om att du vet precis vad jag menar, Bill. I mina ögon är du nämligen en intelligent och tänkande mänska.

I motsats till vissa andra här i tråden !!!

Mvh //Antonshiny.gif
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2016-10-04 17:47:12 följande:
    Jag är fullständigt övertygad om att du vet precis vad jag menar, Bill. I mina ögon är du nämligen en intelligent och tänkande mänska.

Mvh //Antonshiny.gif
    Men, nu var du självkritiskt klarsynt.

Det klär dig mycket bättre än din skogsutstyrsel, ArnoldSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Rataxes
    KillBill skrev 2016-10-04 16:51:18 följande:

Rataxes skriver att "Fokus på det miljöpartistiskt styrda Kulturdepartementet ligger på att tolvåringar ska få gå på barnförbjudna biofilmer"

Jag kan inte tolka detta annorlunda än att Rataxes tycker att detta är fel fokus och då borde väl Rataxes tycka att det är det är bättre att det fortsatt ska vara förbjudet för barn under 15 år att gå på barnförbjudna filmer (även i en vuxens sällskap) än att regeringen lägger tid på att göra detta tillåtet?

Uttrycket "debilvänster" har nog sällan passat bättre...
    Om de enda verktyg man har är en hammare och en skära ser alla problem ut som en kapitalist
  • KillBill
    Rataxes skrev 2016-10-04 18:35:30 följande:
    Uttrycket "debilvänster" har nog sällan passat bättre...
    Om de enda verktyg man har är en hammare och en skära ser alla problem ut som en kapitalist
    I stället för att utrycka dig ohyfsat hade jag uppskattat om du förklarar om du tycker

att det är bra att regeringen gör det tillåtet för barn att tillsammans med en vuxen se på barnförbjuden film eller om du tycker att det är dumt att regeringen vill tillåta detta.

Vad jag har sett hitintills så verkar du vara upprörd över att regeringen engagerar sig i detta.
  • Rataxes
    Anton Chigurh skrev 2016-10-04 17:47:12 följande:

Mvh //Antonshiny.gif
    Nog bäst att avsluta den här metadiskussionen innan fler av mina eventuella tankar uppenbaras hos Bill.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?