Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Rataxes skriver att "Fokus på det miljöpartistiskt styrda Kulturdepartementet ligger på att tolvåringar ska få gå på barnförbjudna biofilmer"
Jag kan inte tolka detta annorlunda än att Rataxes tycker att detta är fel fokus
och då borde väl Rataxes tycka
att det är det är bättre att det fortsatt ska vara förbjudet för barn under 15 år att gå på barnförbjudna filmer (även i en vuxens sällskap) än att regeringen lägger tid på att göra detta tillåtet?
Vi pratar amerikanska presidenter här så du bör iaktta viss försiktighet med att med att döma ut andra människors intelligens.
Nej SVT är inte opartiska, i alla fall inte Stockholmsredaktionen. Vissa program är dock mer objektiva än andra, jag gillar speciellt uppdrag granskning.
De mest partiska som SVT har sänd under den senaste tiden var den där galan "hela Sverige skramlar" som sändes under förra hösten. Att samla in pengar är en sak, men politiska budskap på t-shirtar (öppna gränserna) och kommunistiska slagord på bästa sändningstid!? Jag blev fan chockad.
Nej SVT är inte opartiska, i alla fall inte Stockholmsredaktionen. Vissa program är dock mer objektiva än andra, jag gillar speciellt uppdrag granskning.
De mest partiska som SVT har sänd under den senaste tiden var den där galan "hela Sverige skramlar" som sändes under förra hösten. Att
samla in pengar är en sak, men politiska budskap på t-shirtar (öppna gränserna) och kommunistiska slagord på bästa sändningstid!? Jag blev fan chockad.
Rataxes skriver att "Fokus på det miljöpartistiskt styrda Kulturdepartementet ligger på att tolvåringar ska få gå på barnförbjudna biofilmer"
Jag kan inte tolka detta annorlunda än att Rataxes tycker att detta är fel fokus och då borde väl Rataxes tycka att det är det är bättre att det fortsatt ska vara förbjudet för barn under 15 år att gå på barnförbjudna filmer (även i en vuxens sällskap) än att regeringen lägger tid på att göra detta tillåtet?