• moaz

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Dorian Ertymexx
    katpiller skrev 2017-01-07 00:12:55 följande:
    Fniss.....

Public service och media i övrigt visar tydligt sin rasistiska och segregerande innersta åsikter när de öppnar munnen.

Strävan efter att vara PK eliminerar varje intelligent tanke, ingen av dessa media är opartiska, antingen styrs de av politiken, eller så fruktar de så mycket att utsättas för kritik attt deras inlagor är partiska, rasistiska eller i övrigt oacceptabla.

"Vad bra att det flyttar in invandrarkvinnor i vår kommun, vi har ju länge haft problem med födelsetalen".

Fråga: Varför skulle invandrarkvinnor acceptera att vara vandrande kuvöser för svensk glesbygd? Tänk om de också vill "utvecklas" . Tänk om vissa invandrare vill JOBBA?
    Jag tror du övertolkar lite där. Det som är bra att folk flyttar dit, oavsett om de ämnar föda barn eller inte. De själva bidrar liksom till arbetskraften, direkt eller indirekt.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2017-01-06 23:19:38 följande:
    Oj sådant liv det blev när en borgerlig person ges utrymme inom SVT.

Vänsterpartisten och Leninpristagerskan menar alltså att programet bryter mot sändningstillståndet för att det är "opartiskt" och "osakligt".

Jo då, så att ...

Såg en tweet om saken: "Nu vet ni vad vi på den borgerliga sidan tvingas uppleva från public service dag efter dag efter dag efter dag efter dag efter ..."
    Fast det är självförvållat, anser jag. Och just ett exempel på hur skrikhögern saknar förmåga att se helheten. Här finns det någon/några som är kritiska till Reinfeldts program i SVT och då blir det "ett sådant liv".

Om sanningen ska fram så är det ju skrikhögern som ständigt söker enskilda exempel som de kan väsnas över.

Reinfeldt program är ett exempel på den välavvägda palett av program public service erbjuder.

Själv är jag onekligen lite stolt över hur väl public service i Sverige fungerar, iofs då särskilt SR:s P1 - samtidigt som jag skäms lite över skrikhögerns beteende.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Världsmedborgare
    felix le chat skrev 2017-01-05 17:50:23 följande:
    Javisst !  SD är ju jättepoppis i Israel.
    Dom vägrade att delta i ett möte för nån vecka sedan då SD europaparlamentarier var med på mötet. 
    Läs på snälla innan du skriver nästa gång
    Och vad menar du det skulle tyda på?

Det är ju samma sorts högerextrema politik som idag drivs av Israels regim och som SD ofta framför, men du tycker alltså att för det, så ska åxå man vara "vänner"?

Du har missat, att ju mer extrem politik som förs, höger eller vänster, så är man alltid enade så länge man inte ska samarbeta, för då blir man fort automatiskt sina "fiender", så ser det alltid ut hos extremismen, oavsett om det är religion eller bara politik.

Det går inte att vara konservativ, nationalistisk, protektionistisk extrem, för gör andra samma sak så uppstår direkt en motsättning.
    Den politiken sätter alltid sig själva först, så samarbete fungerar aldrig längre än att till hylla varandras politik. 
    Medans praktiskt samrbete mellan länderna fungerar dåligt eller oftast, inte alls, då dessa makthavare alltid utan inskränkningar, vill ha sin vilja igenom.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • K Markatta

FDFMGA skrev 2017-01-07 12:31:49 följande:

Fast det är självförvållat, anser jag. Och just ett exempel på hur skrikhögern saknar förmåga att se helheten. Här finns det någon/några som är kritiska till Reinfeldts program i SVT och då blir det "ett sådant liv".

Om sanningen ska fram så är det ju skrikhögern som ständigt söker enskilda exempel som de kan väsnas över.

Reinfeldt program är ett exempel på den välavvägda palett av program public service erbjuder.

Själv är jag onekligen lite stolt över hur väl public service i Sverige fungerar, iofs då särskilt SR:s P1 - samtidigt som jag skäms lite över skrikhögerns beteende.

Med dina mått mätt får man nog räkna in SVT:s Anna Hedenmo i skrikvänstern:

www.expressen.se/nyheter/reinfeldt-kritiseras--tors-han-inte/

Fredrik Reinfeldts intervjuer i SVT:s Toppmötet sågas av kanalens egen programledare Anna Hedenmo.

Hon dömer ut det som ofattbart att den forne statsministern missar kritiska frågor som bör ställas till de makthavare han intervjuar.

Sågningen av Toppmötet får Anna Hedenmo själv stå för, meddelar SVT.

- Det här är en personlig åsikt som hon har om programmet, som hon har skrivit på sin privata Facebook och som vi i kväll inte har någon åsikt om, säger Camilla Hagert på SVT:s pressjour.
  • Världsmedborgare
    Abegayle70 skrev 2017-01-05 18:48:40 följande:
    Är di inte lite fördomsfull nu? Israelsiska statens aversion mot  muslimer?
    Nästan 1,5 miljoner av Israels invånare är muslimer som åtnjuter samma medborgerliga rättigheter som den övriga befolkningen i landet. (Det bor för övrigt 0 judar i Gaza... )
    Största skillnaden är att de inte behöver göra militärtjänst, däremot har de rätt att få göra den på samma villkor som alla andra.
    Hur många har fördrivits från Israel, jag tycker du bör nämna det åxå, plus att alla utom Judar ofta numera ofta ses som 2:a klassens medborgare.
    D.v.s Israel dras nu med samma rasistiska problem som i USA, och tyvärr är det den nuvarande regimen som utgör problemet, vilket f.ö många Judar i Israel och utomlands även tycker, att regimen splittrar landet.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Abegayle70
    Världsmedborgare skrev 2017-01-07 13:27:06 följande:
    Hur många har fördrivits från Israel, jag tycker du bör nämna det åxå, plus att alla utom Judar ofta numera ofta ses som 2:a klassens medborgare.
    D.v.s Israel dras nu med samma rasistiska problem som i USA, och tyvärr är det den nuvarande regimen som utgör problemet, vilket f.ö många Judar i Israel och utomlands även tycker, att regimen splittrar landet.
    Visa gärna någon källa på att ickejudar ses som andra kalssens medborgare i Israel. Den arabiska befolkningen i landet har samma rättigheter och skyldigheter som alla andra. De utgör den högst utbildade arabiska befolkningen i hela mellanöstern, Arbetslösheten bland den arabiska befolkningen är inte högre än hos den judiska. 

Att kalla Israel för ett rasistiskt land med apartheid är att djupt förolämpa alla människor som levt under verklig apartheid och rasism i södra Afrika, USA's sydstater m.m. för att inte tala om den öppna rasism som drabbar den afrikanska befolkning som idag lever i Irak och öppet kallas "slavar".

När du nu talar om människor som fördrivits från Israel skulle det vara ärligt om du samtidigt nämnde alla judar som fördrevs från de arabiska länderna under samma tid. Skillnaden är att dessa fick medborgarskap i Israel, något som förvägrades alla dem som hamnade i Syrien, Egypten m.m. Endast Jordanien tillät dem att bli medborgare.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Världsmedborgare
    Dorian Ertymexx skrev 2017-01-07 00:19:01 följande:
    Nu tror jag du fått något om bakfoten här. Världis skrev att SD försvarar Israel, inte att Israel gillar SD. Två helt olika, och varandra icke beroende faktum.

Sedan vet vi ju alla att SD gillar alla möjliga som de tror kan ge dem stöd, och tvärhatar samma när de visar ointresse för deras närmanden, så det kan mycket väl visa sig att SD gör en vindflöjel och börjar avsky Israel nu när de tagit avstånd från SD.
    Tack för ditt förtydligande, och trevlig fortsättning.
  • Världsmedborgare
    katpiller skrev 2017-01-07 00:33:02 följande:
    Ja med så bra då........då ÄR alltså media opartiska......
    Ingen är opartisk, men till skillnad från övrig media så har SVT en granskningsnämd, dit du som privatperson kan vända dig och klaga, och ofta får klagomålen gehör.
    Det kan du ju pröva med hos Avpixlat och återkomma med vilken framgång du når där.

Public Service är kanonbra, vilket alla partier från M till V är överens om, annat är bara skitsnack.
    Alliansen har haft 8 år på sig att avskaffa P-S, men si det ville dom inte alls, och är inte det bevis nog på hur uppskattat SVT och P-S är då vet inte jag.

Och det finns många bra P-S ute i Världen, vem vill t.ex vara utan BBC, inte jag iaf.

Kolla gärna i hur många serier/program som SVT/P-S deltar eller har deltagit i över hela Världen, och ni kommer troligen att bli förvånade över att se att dom återfinns bland många av era program-favoriter.
  • Världsmedborgare
    Abegayle70 skrev 2017-01-07 13:46:56 följande:
    Visa gärna någon källa på att ickejudar ses som andra kalssens medborgare i Israel. Den arabiska befolkningen i landet har samma rättigheter och skyldigheter som alla andra. De utgör den högst utbildade arabiska befolkningen i hela mellanöstern, Arbetslösheten bland den arabiska befolkningen är inte högre än hos den judiska. 

Att kalla Israel för ett rasistiskt land med apartheid är att djupt förolämpa alla människor som levt under verklig apartheid och rasism i södra Afrika, USA's sydstater m.m. för att inte tala om den öppna rasism som drabbar den afrikanska befolkning som idag lever i Irak och öppet kallas "slavar".

När du nu talar om människor som fördrivits från Israel skulle det vara ärligt om du samtidigt nämnde alla judar som fördrevs från de arabiska länderna under samma tid. Skillnaden är att dessa fick medborgarskap i Israel, något som förvägrades alla dem som hamnade i Syrien, Egypten m.m. Endast Jordanien tillät dem att bli medborgare.
    Enklast och mest objektivt är om du googlar om Israel och rasism så får du många ex på hur det ser ut idag, och så slipper jag korvstoppa dig med info.

Just apartheid är ett ord som passar bra, för det är precis vad många upplever i Israel idag, och för övrigt är just det ord som används.

Så försök inte komma med nån desinformation, för allt kan lätt återfinnas med lite googlande för den som har lust med det.

Börja t.ex här: https://www.google.se/?gfe_rd=cr&ei=-6cfV-qrBK6r8we4z7nQCg#safe=off&q=Israel+rasism
    Sen är det bara att börja förfina sökandet, så kommer ni att finna mycket mycket mer.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?