• moaz

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Dorian Ertymexx
    FDFMGA skrev 2017-01-10 13:58:37 följande:
    Nu överdriver du väl ändå - med storm i vattenglas. Sjönöd i fingerborg eller översvämning i en kapsyl, skulle jag snarare vilja påstå.

Problemet eller förtjänsten med public service är att de har ett brett och mångfacetterat utbud. För mig en förtjänst efterom jag inte har behov av att alltid få min egen världsbild bekräftad men för en del av FL:s tänkare så utgör utbudet en outtömlig källa till att få den egna uppgiften om vänsterpropaganda bekräftad gemom att de kan välje exempel som de ibland till och med har förstått.

I den här valsen om public service som vänstervridet är det inte svårt att göra en liten piruett så att även Reinfeldts programledarskap blir ett exempel på det vänstervrida.
    Alltså, det är ju klart, om alla som inte är SD är extremvänster, så, tja, då faller ju även ärkehögern in under extremvänsterparasollet. :-P
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • K Markatta
    Dorian Ertymexx skrev 2017-01-10 16:39:50 följande:
    Alltså, det är ju klart, om alla som inte är SD är extremvänster, så, tja, då faller ju även ärkehögern in under extremvänsterparasollet. :-P
    Nja, FDFMGA tyckte ju att programmet med Reinfeldt var helt i sin ordning. Det var folk från avgrundsvänstern som skrek och gapade över att en person med borgerliga åsikter fick hålla i några intervjuer. Deras kritik var ju inte att det handlade om vänstervridning.
  • Dorian Ertymexx
    Kung Markatta skrev 2017-01-10 16:48:49 följande:
    Nja, FDFMGA tyckte ju att programmet med Reinfeldt var helt i sin ordning. Det var folk från avgrundsvänstern som skrek och gapade över att en person med borgerliga åsikter fick hålla i några intervjuer. Deras kritik var ju inte att det handlade om vänstervridning.
    Alltså, han är den första statsministern som har sitt eget program, så jag är inte förvånad över kritiken.
  • FDFMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2017-01-10 19:10:13 följande:
    Alltså, han är den första statsministern som har sitt eget program, så jag är inte förvånad över kritiken.
    Inte mycket till kritik ändå.

Tänk dig om motsvarande skulle ha inträffat men det handlat om en socialdemokratisk före detta statsminister.

Hur skulle det då ha sett ut i en sådan här trådSkrattande

För min del är det helt okej, så länge inte Maud Olofsson för göra intervjuprogram. Är svårt allergisk mot hennes personlighet.

För övrigt brukar man ju ibland prata om själstvillingar när det kommer till kärlek. jag mötte en gång en kvinna och redan vid samtalets första trevande inledning kom vi fram till att vi bägge hade så svårt för henne att vi omedelbart stängde av tv:n om hon dök upp.

Där kan man tala om själarnas harmoni.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Dorian Ertymexx
    FDFMGA skrev 2017-01-10 19:16:58 följande:
    Inte mycket till kritik ändå.

Tänk dig om motsvarande skulle ha inträffat men det handlat om en socialdemokratisk före detta statsminister.

Hur skulle det då ha sett ut i en sådan här trådSkrattande

För min del är det helt okej, så länge inte Maud Olofsson för göra intervjuprogram. Är svårt allergisk mot hennes personlighet.

För övrigt brukar man ju ibland prata om själstvillingar när det kommer till kärlek. jag mötte en gång en kvinna och redan vid samtalets första trevande inledning kom vi fram till att vi bägge hade så svårt för henne att vi omedelbart stängde av tv:n om hon dök upp.

Där kan man tala om själarnas harmoni.
    Jag hade varit lika kritisk oavsett. Det är klurigt med expolitiker, speciellt toppolitiker, i intervjuarens stol.
  • Flash Gordon

Två(!) år efter att SVT satt rubriken om Björn Söder och Simon Wiesenthalcentrets lista ändrar man rubriken.
    https://twitter.com/Grisbrottaren/status/814398447432462338?lang=sv

Som av en slump sker detta just efter att Margot Wallström hamnat på samma lista.

Och strax därefter rensar SVT bort nyheter om Söder helt och hållet.
    https://peterharold.wordpress.com/2017/01/05/och-vips-glommer-svt-bort-att-bjorn-soder-var-pa-samma-antisemitlista-som-utrikesministern/

• KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-01-10 19:43:46 följande:

Två(!) år efter att SVT satt rubriken om Björn Söder och Simon Wiesenthalcentrets lista ändrar man rubriken.
    https://twitter.com/Grisbrottaren/status/814398447432462338?lang=sv

Som av en slump sker detta just efter att Margot Wallström hamnat på samma lista.

Och strax därefter rensar SVT bort nyheter om Söder helt och hållet.
    https://peterharold.wordpress.com/2017/01/05/och-vips-glommer-svt-bort-att-bjorn-soder-var-pa-samma-antisemitlista-som-utrikesministern/

Suck.. Detta avhandlades för nästan 70 inlägg sedan (kolla #1239)

Den första SVT-nyheten byggde på en DN artikel medan den andra SVT nyheten var redaktionellt utformad av SVT. Dessutom är det skillnad mellan listorna. Det år Björn Söder hamnade på listan så hade i princip alla på på listan gjort sig skyldig till någon typ antisemitism. I år så toppas samma lista av förenta nationerna FN och Barack Obama pga de i likhet med Margot Wallström kritiserat staten Israel. Det är viss skillnad på att hamna på listan pga antisemitism eller pga kritik mot staten Israel.
  • K Markatta
    KillBill skrev 2017-01-10 20:29:15 följande:
    Den första SVT-nyheten byggde på en DN artikel...
    Den som SVT nu i tysthet tagit bort?
  • Dorian Ertymexx
    Kung Markatta skrev 2017-01-10 22:38:42 följande:
    Den som SVT nu i tysthet tagit bort?
    I tysthet? Hur skulle de annars tagit bort den? Med en parad?
  • FDFMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2017-01-10 23:46:48 följande:
    I tysthet? Hur skulle de annars tagit bort den? Med en parad?
    Haha.

Men det förstår du väl att det skett i hemlighet med avsikt att ingen ska lägga märke till detta, fast våra alltid lika uppmärksamma ganskare på FL är en garant för att SVT:s vänstervridna agenda avslöjas.

Och det fina i granskarnas kråksång är att om SVT hade tagit bort vad som nu tagits bort men med buller och bång så hade våra granskare även avslöjat detta som en del av den vänstervridna agendan.

Det ska bli intressant att se vad tesen är om 100 inlägg i den här tråden när nästa guldfisk avslöjar att SVT behandlar Söder och Wallström olika utifrån en tillrättalagd vänstervriden agenda. Och om då KillBill ids dra den lättförståeliga förklaring han drog första gången det stimmades om detta.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?