Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Att du skulle ha jobbat för att få till en mer hyffsad ton i trådarna har jag inte alls märkt av. Jag upplever tvärtom att du har bidragit till ett grovt språkbruk på FL och redan för fem sex år sedan drog du dig inte från att koppla ihop sådant du inte gillade med avföring och liknande. Har du någon gång funderat på din egen roll i att språkbruket på FL blivit mindre hyffsat och kan du ge exempel på när och i vilka trådar du har jobbat för en mer hyffsad ton?
Att du skulle ha jobbat för att få till en mer hyffsad ton i trådarna har jag inte alls märkt av. Jag upplever tvärtom att du har bidragit till ett grovt språkbruk på FL och redan för fem sex år sedan drog du dig inte från att koppla ihop sådant du inte gillade med avföring och liknande. Har du någon gång funderat på din egen roll i att språkbruket på FL blivit mindre hyffsat och kan du ge exempel på när och i vilka trådar du har jobbat för en mer hyffsad ton?
Vill du att jag ska ta på mig en offerkofta bara för att du gjorde det? Tack men nej tack! Då är det bättre att du, jag och andra står för det språkbruk som används här på FL. Du är ju själv något av en expert på ett ohyfsat språkbruk och ord som avföring, stövelsklickande och annat är vanliga i dina inlägg. Det är inget annat än patetiskt att just du har synpunkter på andra skribenters språkbruk.
Du avfärdade ett tidigare inlägg som jämförde public service med Daily Mail med hänvisning till att Daily Mail skulle vara en oseriös källa.
Det jag har visat med referensen till FAZ är att i åtminstone detta fall var Daily Mails rapportering korrekt. Med den informationen vore det lämpligt ginge du tillbaka till det inlägg du avfärdade och formulerade ett nytt svar på det.
Det jag och många andra i det borgerliga lägret efterlyser är just en opartisk rapportering. Det har vi inte idag och ditt nyspråk ändrar inte på den saken.