• moaz

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Digestive
    Padirac skrev 2023-06-03 22:34:55 följande:
    Folk är väl en generalisering , en spekulation?  

Eller har du några data eller argument som stödjer din generalisering?

Du vet förhoppningsvis bäst själv vilka du avser, vilka du generaliserar om.
    Är det generaliserande att peka ut en specifik grupp? 🙄

Jag vet exakt vilka jag avser och kan demonstrera det med ett enda ord - folk som inte klarar av att nyansera omkring 25% av befolkning bättre än att likställa deras åsikter med nazism. 🤷

Vilka avser du när du menar att jag drar andra över en kam? 🙄
  • Padirac
    Digestive skrev 2023-06-03 23:40:37 följande:
    Är det generaliserande att peka ut en specifik grupp? 🙄

Jag vet exakt vilka jag avser och kan demonstrera det med ett enda ord - folk som inte klarar av att nyansera omkring 25% av befolkning bättre än att likställa deras åsikter med nazism. 🤷

Vilka avser du när du menar att jag drar andra över en kam? 🙄
    Att peka ut en grupp kan med goda skäl anses vara generaliserande, men det beror på vad som utgör gruppens gemensamma/delade karaktäristik.

SDs försvarare brukar använda det argumentet, att deras kritiker likställer deras väljares åsikter med nazism. Det är dessa kritiker SDs försvarare avser när de pekar på gruppen kritiker.   Allt för att förminska sitt eget arv och ideologiska grund och generalisera om sina kritiker.
  • Digestive
    Padirac skrev 2023-06-04 00:01:09 följande:
    Att peka ut en grupp kan med goda skäl anses vara generaliserande, men det beror på vad som utgör gruppens gemensamma/delade karaktäristik.

SDs försvarare brukar använda det argumentet, att deras kritiker likställer deras väljares åsikter med nazism. Det är dessa kritiker SDs försvarare avser när de pekar på gruppen kritiker.   Allt för att förminska sitt eget arv och ideologiska grund och generalisera om sina kritiker.
    Det är omöjligt att ha och inte ha en egenskap samtidigt. 🙄

Därmed omöjligt för Det är bedrövligt att folk inte klarar av att nyansera omkring 25% av befolkning bättre än att likställa deras åsikter med nazism. att vara generaliserande, det är helt enkelt en specifik grupp av folk. 🙄

Och därför kan du inte svara på vilka jag skulle ha dragit över en kam. 🙄

Folk som troligen borde sova använder dina argument.
  • Padirac
    Digestive skrev 2023-06-04 00:46:00 följande:
    Det är omöjligt att ha och inte ha en egenskap samtidigt. 🙄

Därmed omöjligt för Det är bedrövligt att folk inte klarar av att nyansera omkring 25% av befolkning bättre än att likställa deras åsikter med nazism. att vara generaliserande, det är helt enkelt en specifik grupp av folk. 🙄

Och därför kan du inte svara på vilka jag skulle ha dragit över en kam. 🙄

Folk som troligen borde sova använder dina argument.
    Det är fullt möjligt att den som generaliserar tillskriver de som inte har egenskaper vissa egenskaper.

Om du inte vill förklara dig så är det helt och hållet din sak. 

Hoppas du får sova gott.
  • Digestive
    Padirac skrev 2023-06-04 01:17:20 följande:
    Det är fullt möjligt att den som generaliserar tillskriver de som inte har egenskaper vissa egenskaper.

Om du inte vill förklara dig så är det helt och hållet din sak. 

Hoppas du får sova gott.
    Det finns ingenting att förklara då ingen generalisering har gjorts. Lite snopet för dig men det är nog få som bryr sig.

Jag kommer inte sova än på ett tag men tack. 🙂
  • KillBill
    Bitter Lemon skrev 2023-06-03 15:26:33 följande:
    Hade jag haft tid skulle jag kunna länka till 50 olika exempel där man ser vinklingarna. Man minns det man läser, men man sitter inte och bokför varenda artikel. Därav kan jag påstå saker, men jag måste spendera massa tid på att leta länkar för att bevisa.

För det första kan man märka stor skillnad på språkbruket. SVT och alla andra traditionella medier använder ordet "påskupploppen", just för att man inte vill koppla det till muslimer eller islam. Intressant nog använde Hanif Bali, som har tydlig högerkonservativ profil, att använda begreppet korankravaller när han skrev en artikel i Expressen. Det visar hur media använder olika ord med flit.

Och jo, SVT vill definitivt inte att folk ska förknippa muslimer med negativa saker. Det är därför så gott som alla negativa artiklar från förra året inte har ordet "muslimer" i sig.

Det du påstår går inte att finna och allt tyder på att det är ett påhitt. Att du skyller på att du inte har tid eller ork att ge exempel på ditt påstående låter bara som en undanflykt för att slippa bli avslöjad.

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • klyban
    Digestive skrev 2023-06-02 20:27:07 följande:
    Ja, du är som en burk långfil så fort kritik dyker upp.

Nu ljuger du om mig igen, detta börjar bli mer och mer förekommande.
    Så what gives?
    Vi alla vet höger är livrädd för en opartisk granskning, och det mest komiska är att andra partier historiskt fastnat i denna innan och det ÄLSKAR jag(Där försökte du också påstå tvärtom och påstå nått om mig som inte existerar.)

En sak jag inser efter 41 inläggs frånvaro, det är att ni inte ens längre försöker påvisa att SVT/SR inte skulle vara opartiska.
    För mig berättar det att ni är medvetna om att det aldrig kommer lyckas med, mer än möjligtvis att SVT/SR skulle göra ett fel i sitt arbete och det vet vi hur extremt sällan det sker och det retar er svårt av någon anledning.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Digestive
    klyban skrev 2023-06-04 12:54:41 följande:

Nu ljuger du om mig igen, detta börjar bli mer och mer förekommande.
    Så what gives?
    Vi alla vet höger är livrädd för en opartisk granskning, och det mest komiska är att andra partier historiskt fastnat i denna innan och det ÄLSKAR jag(Där försökte du också påstå tvärtom och påstå nått om mig som inte existerar.)

En sak jag inser efter 41 inläggs frånvaro, det är att ni inte ens längre försöker påvisa att SVT/SR inte skulle vara opartiska.
    För mig berättar det att ni är medvetna om att det aldrig kommer lyckas med, mer än möjligtvis att SVT/SR skulle göra ett fel i sitt arbete och det vet vi hur extremt sällan det sker och det retar er svårt av någon anledning.

Vadå, är du inte en syrlig mejeriprodukt med bakteriekultur? 😯

Då får du titta i dessa 41 inlägg och inte bara räkna dem. Se exempelvis inlägg #6863 som i skrivande stund finns kvar på aktuell sida.
  • klyban
    Digestive skrev 2023-06-04 16:58:49 följande:
    Vadå, är du inte en syrlig mejeriprodukt med bakteriekultur? 😯

Då får du titta i dessa 41 inlägg och inte bara räkna dem. Se exempelvis inlägg #6863 som i skrivande stund finns kvar på aktuell sida.

Det jag sade, 41 inlägg utan att påvisa att SVT/SR inte skulle vara opartiska.
    Alltså inte ens försökt.

Om du tror jag är en mejeriprodukt, så berättar du en sak och att du har väldigt svårt med verkligheten och när du tror såna konstiga saker.
    Den större frågan där är dock, du har börjat ljuga om mig flera ggr nu och detta för skapa en poäng.
    Men problemet är när du ljuger om mig, så pratar du inte längre om mig och en poäng går aldrig göras.
    Men nu insett det är illa att du tror jag är en mejeriprodukt, det är makabert att du tror det, hopps någon i din närhet hjälper dig, då när man tror en sådan sak, så är det inte bra alls.

Och vi inser, ett inlägg till utan påvisa SVT/SR inte skulle vara opartiska.
    Så det kan bli för dig Solig

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Digestive
    klyban skrev 2023-06-04 17:28:46 följande:

Det jag sade, 41 inlägg utan att påvisa att SVT/SR inte skulle vara opartiska.
    Alltså inte ens försökt.

Om du tror jag är en mejeriprodukt, så berättar du en sak och att du har väldigt svårt med verkligheten och när du tror såna konstiga saker.
    Den större frågan där är dock, du har börjat ljuga om mig flera ggr nu och detta för skapa en poäng.
    Men problemet är när du ljuger om mig, så pratar du inte längre om mig och en poäng går aldrig göras.
    Men nu insett det är illa att du tror jag är en mejeriprodukt, det är makabert att du tror det, hopps någon i din närhet hjälper dig, då när man tror en sådan sak, så är det inte bra alls.

Och vi inser, ett inlägg till utan påvisa SVT/SR inte skulle vara opartiska.
    Så det kan bli för dig Solig

Vad ska jag då prata om med dig när du inte bemöter kritiken som presenteras?

Det finns ett uttryck som lyder "Lugn som en filbunke." vilket jag anspelade på tidigare men vad du förstår eller inte förstår är ganska irrelevant när du saknar bidrag i diskursen.

Hänger du här och är aktiv i stort sett varenda dag utan att ge några sakliga bidrag till diskursen så finns det bara dig och ditt beteende kvar att bemöta.

Alternativet är att du ignoreras helt och hållet, det vill säga alternativet som de flesta har valt.

Jag tycker att du ska vara glad att iallafall någon bekräftar din existens här och försöka vårda det bättre.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?