Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Jag sagt hundratals ggr att jag älskar granskningen av politiken, vet inte varför du har en sådan förkärlek att lägga orden i munnen på en.
Är det för vi inte säger det DU önskar?
Dock inser jag en gång till, och det är att ytterligare en gång till misslyckas du med påvisa SVT/SR inte är opartiska.
Kanske kommer nästa inlägg?
Jovisst, att beskriva en strategi som används för att göra allt möjligt och ingenting sant betyder naturligtvis att alla ljuger... Liksom att påstå att kritik mot brunhögern och alternativhögern och deras argument betyder att alla konservativa har nazistiska åsikter...
Det kan inte bli tydligare än så.
Ja, jags älskar när en granskning berättar att en politiker är olämplig, och det jag älskar är att politikern tar stryk för detta.
Vilket parti politikern är i, är irrelevant, för jag har ingen agenda som du.
Och en sak som sker IGEN, det är att du missade att påvisa att SVT/SR inte skulle var opartiska.
Detta är preplexande intressant, kanske nästa gång sker det?
Man kan ta fina exempel på hur SVT osv är partiska, jag som är uppvuxen i Kiruna o har min pappa som var med i den vilda gruvstrejken.
Vi hade inte många tv kanaler på den tiden, men TV2 och rapport fanns. Totalt hade SVT 25 st journalister på plats i malmfälten .
En hette Sara Lidman för TV2, hon ställde sig på gruvarbetarnas sida och fick sparken direkt från SVT. Hon lämna även ett bidrag till strejkkassan på 10-tusen kr vinst från en bok hon skrivit om gruvan, då från andra utgåvan.
Man ska ändå titta att sossarnas mest respektingivande partiledare genom tiderna Olof Palme fanns med i bilden, han gick ut med uppmaning till regeringen att avtal ska hållas men det fick inget gehör bland svenska folket som istället anslöt sig till strejken.
Men tar man Sara Lidman jobba för SVT, gav sin åsikt, fick sparken direkt. Det åter speglar hur styrda man är på SVT, gör man inte som man blir tillsagd blir det sparken.