• moaz

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Anonym (BMW)
    Mentat skrev 2024-11-01 15:35:08 följande:
    Ja och nej. Att diskutera med en vägg ger givetvis inget men att låta bli att bemöta totala galenskaper är inte heller särskilt lyckat. Jag försöker hålla någon slags medelväg.
    Jag får helt enkelt hitta en balans för så som det är nu så slängs det bara käft.

Tack för upplysningen!
  • klyban
    KN75 skrev 2024-11-01 14:35:46 följande:
    du glömde av att påvisa att SVT/SR inte skulle vara opartiska.
    VARFÖR ska jag påvisa något om detta, varför ska jag ens diskutera den saken då det är OFF TOPIC? 

Var i trådstarten finner du något om att det du påstår skulle höra till ämnet???

Och att ditt postande bara ha att stoppa granskningen av politiken och för ett parti som inte tål granskning vill ha bort den.
    Du måste vara totalt förvirrad. Om detta har jag aldrig skrivit något.

Det är som är i sändning som är den opartiska delen och den enda som betyder något och om man ska påstå något om SVT/SR.
    Återigen framställer du dig själv som totalt förvirrad. Jag begriper inget av detta, annat än att det saknar anknytning till ämnet.

du pratar om enskilda anställda 
    Sakfel av dig. Återigen och som vanligt. Jag har inte diskuterat någon enskild anställd.

två ytterligare inlägg där användarna VÄGRAR ge saklighet och fakta
    Ja, det är ju självklart, eftersom det du pratar om skulle vara att inte hålla sig till ämnet och att inte respektera trådstarten.

mitt intellekt är så skärpt 
    Det är ju fullkomligt idiotiskt av dig att gång på gång försöka hävda ditt eget intellekt.
    ALLA vet vad det betyder när en person känner sig tvingad att upprepat försöka hävda något om sitt eget intellekt.
    Detta är mycket talande.
    Särskilt som du gång på gång visat att du har så väldigt svårt med ordförståelse och du har själv visat att du har så otroligt svårt att förstå ordens innebörd. Man kan undra över om detta i jämförelse tyder mera på att du skulle vara ovanligt lågbegåvad, åtminstone gällande denna del? Detta med tanke på vad du själv har visat gång på gång.

ALLA utom du Klyban vet vad det betyder.

Det krävs knappt någon begåvning alls för att läsa dina inlägg, bl a det du själv har valt att skriva i den här tråden om ditt läkarbesök och din diagnos, för att snabbt och enkelt förstå att du saknar all verklighetsförankring när du upprepat pratar om ditt intellekt.
    Detta är dessutom långt långt ifrån att hålla sig till ämnet. 

Klyban,
    Hör gärna av dig igen i tråden EFTER att du har FÖRSTÅTT trådsstarten och ÄMNET!!!

Fakta att SVT/SR är opartiska, är off topic :lol::lol::lol::lol:
    Och hur anse är bara tycka som saknar fakta och saklig grund, och den sakligheten och fakta vet vi då redan och att SVT/SR är opartiska.

Och oops, jag fick rätt igen, inget som ändrar faktumet att SVT/SR är opartiska kom.
    Jobbigt att ha rätt alltid.

Anonym (BMW) skrev 2024-11-01 15:11:17 följande:
    Du har en poäng!

En annan strategi skulle kunna vara att inte bemöta personer som inte håller sig till ämnet. Tycker ändå att det är viktigt att kunna debbater men om man märker att vissa personer inte håller sig till ämnet så är nog det bäst att ignorera och endast besvara personer som håller sig till sakfrågan.

Som i mitt fall blir det kontraproduktivt att fortsätta, vi som märker av vilka som inte håller sig till ämnet kan kanske komma överens om att inte gå in i en destruktiv debatt?
    Från och med i dag anammar jag ett nytt förhållningssätt.

Hoppas att fler hakar på! 

SVT/SR opartiskhet är ju en del av ämnet, och för anse räcker inte för trumfa fakta och fakta är att SVT/SR är opartiska och anse är bara ett tyckande utan saklig grund.

Mentat skrev 2024-11-01 15:35:08 följande:
    Ja och nej. Att diskutera med en vägg ger givetvis inget men att låta bli att bemöta totala galenskaper är inte heller särskilt lyckat. Jag försöker hålla någon slags medelväg.

Vilka galenskaper, att SVT/SR inte skulle vara opartiska?

Anonym (BMW) skrev 2024-11-01 15:45:11 följande:
    Jag får helt enkelt hitta en balans för så som det är nu så slängs det bara käft.

Tack för upplysningen!

Delvis korrekt och enbart för att ingen lyckas påvisa att SVT/SR är inte opartiska.
    Så pratar ni om annat istället, men inte mig emot, det är skoj, men glömmer inte heller påpeka att det är ingen som ens försöker påvisa SVT/SR inte skulle vara opartiska.

Och det betyder bar en enda sak och tills det ändrar sig, och det är att anse är rätt menlöst, för fakta berättar att SVT/SR är opartiska.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • nattuw

SR/P1/Kaliber har gjort ett inslag i två delar som heter:
    "Klimatkatastrofen del 1: ?Vi ber om ursäkt och backar"
    sverigesradio.se/avsnitt/klimatkatastrofen-del-1-vi-ber-om-ursakt-och-backar
    och
    Klimatkatastrofen del 2: ?Farligt och vilseledande?
    sverigesradio.se/avsnitt/klimatkatastrofen-del-2-farligt-och-vilseledande

Inslagen tar upp några av de överdrifter och rena osanningar som sprid i klimataktivismens namn. Det är den typen av inslag som public service borde göra men som hittills bara gjorts av det som brukar kallas alternativmedia. Frågan är om det är starten på ett nytt och mer nyanserat public service eller om det visar sig vara en engångshändelse.

• nattuw
    Xenia skrev 2024-12-09 11:07:20 följande:

Men Kaliber (SR) hör ju också till Publc service.

Vilket är anledningen till att jag funderar på om det kan vara en testballong för att se hur en mer nyanserad public service rapportering tas emot av lyssnarna.
  • jaha2024

Jag skickade ett mail till svt varför de inte tog upp internationella mansdagen som det berör halva befolkningen. Då svarade de såhär 

I princip alla årets dagar har något form av tema eller annat att uppmärksamma. SVT lyfter dessa dagar då och då, men inte nödvändigtvis varje år. Det görs en bedömning från fall till fall när och om man lyfter en temadag. Det beror så klart också på vad för andra nyhetshändelser som inträffar samma dag. 

Jag frågade ett annat år varför inte farsdag fanns att läsa om. då vet jag detta svaret

Tack för ditt mejl. Fars- och morsdag är privata högtider. Det uppmärksammas ibland lokalt av våra nyhetsredaktioner genom intervjuer om och kring fars/morsdagfirandet. 

När morsdag kommer och internationella kvinnodagen. då minsann ska det skrivas. Hade önskat att man kunde välja att inte betala in skatt till dessa 
  • Mentat
    jaha2024 skrev 2024-12-09 20:00:29 följande:

Jag skickade ett mail till svt varför de inte tog upp internationella mansdagen som det berör halva befolkningen. Då svarade de såhär 

I princip alla årets dagar har något form av tema eller annat att uppmärksamma. SVT lyfter dessa dagar då och då, men inte nödvändigtvis varje år. Det görs en bedömning från fall till fall när och om man lyfter en temadag. Det beror så klart också på vad för andra nyhetshändelser som inträffar samma dag. 

Jag frågade ett annat år varför inte farsdag fanns att läsa om. då vet jag detta svaret

Tack för ditt mejl. Fars- och morsdag är privata högtider. Det uppmärksammas ibland lokalt av våra nyhetsredaktioner genom intervjuer om och kring fars/morsdagfirandet. 

När morsdag kommer och internationella kvinnodagen. då minsann ska det skrivas. Hade önskat att man kunde välja att inte betala in skatt till dessa 
    Samtidigt som det inte är lönt att slå på nyheterna 8 mars då man bara talar om kvinnodagen och inget annat, om det nu inte har hänt något alldeles spektakulärt för all del...
  • klyban
    Mentat skrev 2024-12-09 20:58:58 följande:
    Samtidigt som det inte är lönt att slå på nyheterna 8 mars då man bara talar om kvinnodagen och inget annat, om det nu inte har hänt något alldeles spektakulärt för all del...

Ojdå, låter som du inte haft på 8e mars på decennier då :lol:
    Dock intressant att du tycker så illa om kvinnor att du får så våldsamma reaktioner på 8e och om de råkar säga det är kvinnodagen.

Men såklart det tar väl emot att det blir en dag som det inte är lika roligt att attackera kvinnor på, och att de andra 364 dagarna är inte nog att klanka ned på dom Solig

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • jaha2024
    klyban skrev 2024-12-11 07:00:26 följande:

Ojdå, låter som du inte haft på 8e mars på decennier då :lol:
    Dock intressant att du tycker så illa om kvinnor att du får så våldsamma reaktioner på 8e och om de råkar säga det är kvinnodagen.

Men såklart det tar väl emot att det blir en dag som det inte är lika roligt att attackera kvinnor på, och att de andra 364 dagarna är inte nog att klanka ned på dom Solig

Det handlar inte om att tycka illa om kvinnor. Det handlar om att svt könsdiskriminerar  
  • klyban
    jaha2024 skrev 2024-12-11 07:59:03 följande:
    Det handlar inte om att tycka illa om kvinnor. Det handlar om att svt könsdiskriminerar  

Det gör man inte genom att lyfta kvinnor en dag.
    Du verkar ha det jobbigt med kvinnor inser man.

Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?