• moaz

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • klyban
    Tom Araya skrev 2025-02-18 15:30:57 följande:
    I ditt fall spelar det ingen roll, för du tittar inte eller läser till det som länkas, tar aldrig till dig av någon fakta eller klarar av att förhålla dig sakligt i något av dina inlägg.

Jag drar en enda slutsats när en person postar 1h video och inte berättar vad det är som ska tas upp, och det är att det finns inget att ta upp
    .
    Misstänker du inte sett den ens och med tanke på att du inte kan prestera en så enkel sak, alternativt du vill inte delta i en diskussion, då du redan vet att den är förlorad för dig och med detta skräpparti.

Och hade du tex gjort detta på Flashback, så hade ditt inlägg blivit raderat och just för ingen kontext finns till aktuellt klipp och att man inte ska tvingas titta på 1h video utan ens veta vad det är som är som ska diskuteras.

Du är mycket oärlig här, men förstår det är medvetet och att det är något som stör dig att du inte kan.
    Jag som sagt vad misstänker du redan vet om att du har fel.

Och då står vi här igen med ett SVT/SR som förblir opartiskt, visst är såna smådetaljer intressanta :lol::lol::lol:

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Rataxes
    Vad du inte fick veta i kvart i fem Ekot i dag:
    - Hamas har mördat de minsta barnen och behållit deras kroppar som förhandlingsbrickor.
    - Socialdemokraterna i Region Mordor har i minoritet röstat igenom ett köp av ett IT-system där det uppges ha förekommit läckor av Socialdemokrater för att gynna Socialdemokraten Göran Persson. 
    - 50 muslimska organisationer i Australien har yttrat sitt stöd för den sjuksköterska som säger sig ha mördat judiska patienter.
    - Kina vill nu också vara med och slakta Ukraina tillsammans med moskvastaten och USA. 
    Sveriges radios budget är 3,2 miljarder. Du betalar.
    Diskuterar inte med angivarkryp.
  • Padirac
    Tom Araya skrev 2025-02-18 01:24:29 följande:
    Public service, RFSL (m.fl.) och presstödsmedia verkar alla med finansiellt stöd från staten.
    Padirac skrev 2025-02-17 20:49:56 följande:
    Public service?

Vad menar du Tom?
    Videons innehåll omfattar mer än bara denna händelse.
    Får RFSL mediastöd? 

mediemyndigheten.se/globalassets/stod-till-medier/beviljade-stod/beviljat-per-stodform-2025.pdf

kanske får också du någon form av stöd från samhället och därför är allt du skriver och säger vinklat p åsamma sätt som RFSLs mediastöd påverkar dem

• klyban
    Rataxes skrev 2025-02-18 21:32:43 följande:
    Vad du inte fick veta i kvart i fem Ekot i dag:
    - Hamas har mördat de minsta barnen och behållit deras kroppar som förhandlingsbrickor.
    - Socialdemokraterna i Region Mordor har i minoritet röstat igenom ett köp av ett IT-system där det uppges ha förekommit läckor av Socialdemokrater för att gynna Socialdemokraten Göran Persson. 
    - 50 muslimska organisationer i Australien har yttrat sitt stöd för den sjuksköterska som säger sig ha mördat judiska patienter.
    - Kina vill nu också vara med och slakta Ukraina tillsammans med moskvastaten och USA. 
    Sveriges radios budget är 3,2 miljarder. Du betalar.

Att återge saker som sker i världen är värt att vi får reda på och med opartiskhet, saklighet och fakta du inte vill veta av.
    Men fakta ska man inte censurera, för det är vad som finns mellan raderna du ger oss.

Så varför ska vi inte få reda på fakta, och sen lite nonsens ger du också, så ingen fakta där.

Padirac skrev 2025-02-18 21:58:17 följande:
    Får RFSL mediastöd? 

mediemyndigheten.se/globalassets/stod-till-medier/beviljade-stod/beviljat-per-stodform-2025.pdf

kanske får också du någon form av stöd från samhället och därför är allt du skriver och säger vinklat p åsamma sätt som RFSLs mediastöd påverkar dem

Verkar som en del inte förstår vad media stöd är.
    Intressant sak att man attackerar RFSL, och som värnar om allas sexualiteter.

För man anar en sak och det är att man ska låtsas om att alla inte har samma sexualitet.
    Och varför denna besatthet om vad andra gör med sina kön, som de ens har det med att göra det allra minsta.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • KN75
    klyban skrev 2025-02-18 15:35:48 följande:

Pratar inte om mig HAHAHAHA, den var rolig, för det är det du är mest besatt av.
    Rätt komiskt att jag ser du bara köra copy+paste  i din ad homniem, antar att intellektuell saklighet inför ämnet är lite för avancerat för dig.

Och vi står återigen här vid ett inlägg som inte klarar av att påvisa att SVT/SR inte skulle vara opartiska.
    Och därmed blir anse bara ett tyckande utan saklig grund =  inget värde att diskutera om.

Och vad är inte sakligt i SVT/SR, helgmålsbön? :lol::lol::lol::lol: 
    Lite mer copy+paste nu, för det är din "intellektualitet"?
    Och jag väntar på din saklighet, men den försöker du inte ens komma med.
    Och när det kommer är först den stund jag kan komma med en sådan, för upp till nu har du bara tramsat om mig och ad hominem.(Och som du märker, jag går inte på den.)

Till trådens ämne hör utan tvekan mina och andras tvivel på om du ens klarar att bedöma något överhuvudtaget gällande public service saklighet?

Detta mot bakgrund att du själv visar att du verkar totalt oförmögen förstå innebörden i ordet saklig?

Det är bara du som tramsar här.
    Mitt första här ovan hör till trådens ämne.
    Det andra handlar om vad du visar så tydligt med dina inlägg. Att diskutera dina inlägg är att diskutera sak och inte dig som person. Klarar du inte ens förstå dessa enkla saker?

Välkommen tillbaka när du kan visa att du har lärt dig förstå betydelsen och innebörden av ordet saklig.
  • klyban
    KN75 skrev 2025-02-19 09:44:57 följande:
    Till trådens ämne hör utan tvekan mina och andras tvivel på om du ens klarar att bedöma något överhuvudtaget gällande public service saklighet?

Detta mot bakgrund att du själv visar att du verkar totalt oförmögen förstå innebörden i ordet saklig?

Det är bara du som tramsar här.
    Mitt första här ovan hör till trådens ämne.
    Det andra handlar om vad du visar så tydligt med dina inlägg. Att diskutera dina inlägg är att diskutera sak och inte dig som person. Klarar du inte ens förstå dessa enkla saker?

Välkommen tillbaka när du kan visa att du har lärt dig förstå betydelsen och innebörden av ordet saklig.

Men du försöker inte ens testa den teorin, och för sakligheten med fakta inte kommer.

Du har inget sakligt om ämnet, så kom med detta så kommer du få se saklighet.
    För jag bara krasst inser att du än en gång är här, men inte ens försöker påvisa att SVT/SR inte skulle vara opartiska.

Trams?
    Det var du som kom tillbaka och kopiera ett gammalt inlägg du gjort, i inbillan att du inte redan hade fått svar och hade ingenting.
    Så vill du något, försök vara sakligt om inte detta är för utmanande för intellektet.

Det är du som adresserar mig, var saklig, så kommer saklighet tillbaka.
    Och det du nu håller på med är jag duktig på också, för jag älskat dessa innehållslösa samtal/texter i hela mitt liv och speciellt när de försöker inbilla sig att de kan förolämpa mig, det är då det börjar bli riktigt skoj.

Men också inser att du inte har något sakligt inför ämnet.
    Och att vi står här igen med ytterligare ett inlägg där man inser att SVT/SR är opartiska, och för du inte ens försöker.

• Tom Araya
    Padirac skrev 2025-02-18 21:58:17 följande:
    Får RFSL mediastöd? 
    Nej, de får en annan typ av stöd för sin verksamhet, men finansierad av staten, ja.
  • klyban
    Tom Araya skrev 2025-02-19 16:12:13 följande:
    Nej, de får en annan typ av stöd för sin verksamhet, men finansierad av staten, ja.
    Och vad är problemet med vad de säger, eller vi tillbaka med en video på 1h som du vägrar berätta sakligt vad du vill ha menat här?
  • Tom Araya
    klyban skrev 2025-02-19 16:33:35 följande:
    Och vad är problemet med vad de säger, eller vi tillbaka med en video på 1h som du vägrar berätta sakligt vad du vill ha menat här?
    Skål
  • KillBill

Förtroendet för SR och SVT ökar från redan höga nivåer. Det finns ingen annan media som svenska folket har så högt förtroende för som SR/SVT. 

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?