• Misszandra

Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?

Jag undrar som rubriken antyder om det finns fler i Blekinge/Karlskrona trakten som väntar sitt första barn. Jag ska själv ha i augusti och det vore kul om det finns fler. Man har ju så mycket funderingar och frågetecken att det vore kul om man hade fler att vända sig till.

Själv är jag 23år väntar som sagt vårt första barn och bor i Karlskrona. 

Häng gärna på! :)

• Svar på tråden Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?
  • hennaah
    Tiana skrev 2016-03-08 08:28:29 följande:

Jag måste fråga, hur ofta har ni träffat barnmorskan? Jag var på koll förra veckan, och nästa tid (bortsett från läkarbesöket) har jag först 6/4. Tycker det är långt med fem veckor emellan. Vad säger ni? Jag trodde man skulle få lite tätare besök som förstföderska.

Har du glukosbelastningen den 6/4? Annars räknas nog den också som ett besök för vi mätte magen och lyssnade på hjärtat medan vi väntade :) jag har bokat in alla besök fram till BF (vilket känns sjukt!!! Att det är så nära...) och från vecka 32 tror jag det är.. Så är det besök varannan vecka för mig som förstföderska.
  • hennaah
    Misszandra skrev 2016-03-07 21:16:55 följande:

Jodå det gick bra, bebis vägrade dock visa om h*n var en pojke eller flicka, men allt såg superfint ut sa läkaren så det var iallafall en lättnad. Åh vad mysigt, själv har man nyss börjat känna sparkarna "på riktigt" innan var man lite osäker om det verkligen var en spark eller inte. Åh vad skönt att höra, haha, förlåt men jag tycker alla är typ färdiga med alla inköp redan i min vecka så jag började bli nervös, själv har jag inte köpt något alls förutom nån enstaka body. Kappahl har superfina tycker jag, märket Newbie är jag helt förälskad i.

Haha en envis liten filur då!! Vår vägrade ta ner händerna från ansiktet när vi gjorde det :) men visst var det häftigt?! Så mysigt tycker jag :)

Ja, alltså när det är första gången har man ju ingen aning om hur det ska kännas?! Men när man väl är "säker" så är det häftigt :)

Haha! Ja men när man läser i andra trådar så känns det som att folk köpt allt... Jag har ingen brådska bara. Ska dock till Ikea snart och köpa sängen och allt till det. Men just kläder har jag inte känt nån brådska med. Men det kommer nog snart. Jaaa, newbie är så fina! Är lite sur över att man måste åka ut till lyckeby bara för Kappahl inte finns här inne i stan längre..

Lite svårt med vad man ska köpa för storlekar och hur mycket av allt.
  • Tiana
    hennaah skrev 2016-03-08 13:24:02 följande:
    Har du glukosbelastningen den 6/4? Annars räknas nog den också som ett besök för vi mätte magen och lyssnade på hjärtat medan vi väntade :) jag har bokat in alla besök fram till BF (vilket känns sjukt!!! Att det är så nära...) och från vecka 32 tror jag det är.. Så är det besök varannan vecka för mig som förstföderska.
    Jo, det är glukosen och kontroll då :) Då vet jag att det är rätt normalt då, och så kommer ju faktiskt påsk emellan också så det är kanske därför det drar ut på tiden.
  • hennaah
    Tiana skrev 2016-03-08 15:51:04 följande:

Jo, det är glukosen och kontroll då :) Då vet jag att det är rätt normalt då, och så kommer ju faktiskt påsk emellan också så det är kanske därför det drar ut på tiden.

Ja okej :) ja, påsken gör en hel del för planeringen förstod jag så. Men du har inte bokat in resten än? Då kanske ni gör det då :) lite kul när man har en tid som är efter BF, hoppas ju lite på att man inte behöver gå på den :p
  • hennaah
    Tiana skrev 2016-03-22 10:02:37 följande:

Hur går det för er?

Här går det framåt. Liten är väldigt livlig därinne. Känner mig dock väldigt liten om man jämför med andra i samma vecka. Men ska väl inte klaga så mycket över det haha.. Inte så lång tid kvar nu.

Nu vet jag inte om du hade barn sedan tidigare, men det här med försäkringskassan tycker jag är så krabbigt. Speciellt eftersom jag är studerade med jobb vid sidan om.. Får man något slags besked nångång eller vet du hur det funkar? Är du förstagångsförälder så förstår jag om du inte vet :) har är det med dig förresten??
  • Tiana
    hennaah skrev 2016-03-22 16:38:42 följande:

Här går det framåt. Liten är väldigt livlig därinne. Känner mig dock väldigt liten om man jämför med andra i samma vecka. Men ska väl inte klaga så mycket över det haha.. Inte så lång tid kvar nu.

Nu vet jag inte om du hade barn sedan tidigare, men det här med försäkringskassan tycker jag är så krabbigt. Speciellt eftersom jag är studerade med jobb vid sidan om.. Får man något slags besked nångång eller vet du hur det funkar? Är du förstagångsförälder så förstår jag om du inte vet :) har är det med dig förresten??

Jodå, det rullar på här. Blir tyngre för varje vecka och tuffare att pendla till jobb på heltid. Ringde och bokade Läkartid efter påsk så hoppas jag kan få lite avlastning snart.

Har inga barn sen innan och känner samma sak angående försökringskassan. Tycker det tar lång tid innan de registrerar nåt. Kikade senast igår och då stod min första arbetsgivare kvar där, slutade hos dem för typ 15 år sedan...
  • Tiana
    Misszandra skrev 2016-03-22 12:26:04 följande:

Kan någon förklara för mig hur foglossning känns? :/

För mig sitter den till höger om svanskotan och strålar ner i skinkan för varje steg jag tar. Har hört från andra att de känner det som att höften ska delas mitt itu när man rör sig.
  • hennaah
    Tiana skrev 2016-03-23 07:35:18 följande:

Jodå, det rullar på här. Blir tyngre för varje vecka och tuffare att pendla till jobb på heltid. Ringde och bokade Läkartid efter påsk så hoppas jag kan få lite avlastning snart.

Har inga barn sen innan och känner samma sak angående försökringskassan. Tycker det tar lång tid innan de registrerar nåt. Kikade senast igår och då stod min första arbetsgivare kvar där, slutade hos dem för typ 15 år sedan...

Just det, du pendlade rätt mycket va? Hoppas du får igenom det då. Vilken vecka är du i nu? :)

Nä okej, nä jag tycker det är väldigt krabbigt haha... På min står det ingenting och det är över en månad sedan jag skickade in uppgifterna.. Ger dom 2-3 veckor till sen får man väl ringa och prata med dom. Kanske få lite tips och råd om hur det fungerar.
Svar på tråden Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?