• Misszandra

Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?

Jag undrar som rubriken antyder om det finns fler i Blekinge/Karlskrona trakten som väntar sitt första barn. Jag ska själv ha i augusti och det vore kul om det finns fler. Man har ju så mycket funderingar och frågetecken att det vore kul om man hade fler att vända sig till.

Själv är jag 23år väntar som sagt vårt första barn och bor i Karlskrona. 

Häng gärna på! :)

• Svar på tråden Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?
  • Misszandra
    linnealakey skrev 2016-02-01 22:38:57 följande:

Ja allt såg jättebra ut! hon låg några procent under tillväxtkurvan, men ingenting som avvek från det "normala" :)

Ja det är en så häftig känsla att få se första gången hur någon faktiskt finns och växer inne i magen.

Nä ålder är ,tyvärr kan jag tycka, ingenting de tar hänsyn till ang föräldragrupp. Alla var ett par år äldre än mig men vi alla var iallafall förstagångsföderskor.

Vad skönt och höra! Verkligen helt sjukt overkligt. Älskade vart enda sekund av det. Längtar ihjäl mig till nästa ul därför jag blev så glad när du skrev att du fått ett till. Men jag överlever nog! ;) jag får se honom/henne på riktigt bara 20 veckor senare. Om det inte är så att hon/han vill stanna längre, vilket har hänt några av mina kompisar. Det får mer än gärna skippa mig.

Jaa, de kanske gör så gått de kan. Kanske inte fanns någon närmre din ålder när du skrev in dig, får man ju hoppas iallafall. Tråkigt om de väljer random. Man har ju oundvikligt lättare att knyta an någon som är i sin egen ålder, oavsett ålder.
  • Tolotoli

Frågade lite om föräldragrupper och hur de gör och de gick efter när man skulle få bebisarna sa dem. Mig spelar inte åldern så stor roll, med de jag träffat genom fl med mina andra barn var det stor spridning i ålder.

Ligger själv i influensa men fick snabbt höjda och extra doser astmamediciner vilket gjorde skillnad efter bara någon dag, de var jättenoga och visade exakt vad det stod om medicinerna och att det inte var någon fara för liten. Önskar ingen denna influensa, som läkaren sa blir det ju mer komplicerat när man är gravid med. De var så söta på VC med, oj nu har magen vuxit och vad fin den är. Jättegulliga på apoteket med.

Rutinulet gick bra och han mår bra och har allt han ska, stämde med våra beräkningar med så BF blev 2 juli. Var roligt att se när han sparkade med benen så kände jag det, kul att se vad det är man känner. Vi har varit på flera ul innan men jag låg och grät och var så rörd över vårt lilla mirakel. Barnmorskan tyckte det var häftigt att vi lyckats bli gravida efter refertiliseringen, så många som tror att man inte kan återställa en sterilisering men finns så många läkare idag som är duktiga, speciellt i Norge och Danmark och min mans läkare i Danmark hade haft 100% som lyckats efter operationen.

Beställde även några små plagg från HM och två mammajackor i olika storlekar, tur det för den i Large kommer kanske inte räcka till slutet. Beställde tunna jackor så man kan komplettera med tjocka tröjor och med tanke på vädret kanske vintern ändå är slut nu. Tror den större parkasen kan vara bra sen om man vill sjala eller sela bebisen, kan man stänga jackan om liten också. Syrran har en jättefin ergonomisk sele vi får låna, babybjörn är tyvärr inget att föredra enligt våra erfarenheter.

Ha det fint så länge allihop!

• Tiana
    Tolotoli skrev 2016-02-04 12:49:43 följande:

Frågade lite om föräldragrupper och hur de gör och de gick efter när man skulle få bebisarna sa dem. Mig spelar inte åldern så stor roll, med de jag träffat genom fl med mina andra barn var det stor spridning i ålder.

Ligger själv i influensa men fick snabbt höjda och extra doser astmamediciner vilket gjorde skillnad efter bara någon dag, de var jättenoga och visade exakt vad det stod om medicinerna och att det inte var någon fara för liten. Önskar ingen denna influensa, som läkaren sa blir det ju mer komplicerat när man är gravid med. De var så söta på VC med, oj nu har magen vuxit och vad fin den är. Jättegulliga på apoteket med.

Rutinulet gick bra och han mår bra och har allt han ska, stämde med våra beräkningar med så BF blev 2 juli. Var roligt att se när han sparkade med benen så kände jag det, kul att se vad det är man känner. Vi har varit på flera ul innan men jag låg och grät och var så rörd över vårt lilla mirakel. Barnmorskan tyckte det var häftigt att vi lyckats bli gravida efter refertiliseringen, så många som tror att man inte kan återställa en sterilisering men finns så många läkare idag som är duktiga, speciellt i Norge och Danmark och min mans läkare i Danmark hade haft 100% som lyckats efter operationen.

Beställde även några små plagg från HM och två mammajackor i olika storlekar, tur det för den i Large kommer kanske inte räcka till slutet. Beställde tunna jackor så man kan komplettera med tjocka tröjor och med tanke på vädret kanske vintern ändå är slut nu. Tror den större parkasen kan vara bra sen om man vill sjala eller sela bebisen, kan man stänga jackan om liten också. Syrran har en jättefin ergonomisk sele vi får låna, babybjörn är tyvärr inget att föredra enligt våra erfarenheter.

Ha det fint så länge allihop!

Men så härligt att allt såg bra ut! Värre med förkylningen dock, hoppas det vänder snart. Själv har jag blivit eremit i stort sett just för att slippa influensa och magsjuka som går nu. Vill absolut inte blir sjuk.
  • Tolotoli
    Tiana skrev 2016-02-04 15:41:21 följande:

Men så härligt att allt såg bra ut! Värre med förkylningen dock, hoppas det vänder snart. Själv har jag blivit eremit i stort sett just för att slippa influensa och magsjuka som går nu. Vill absolut inte blir sjuk.

Ja det känns ju så skönt när man får veta att liten har det bra där inne, snart bara en vecka kvar till halvtid, hoppas tiden går fort sen. Tack för bra vägbeskrivning förresten

Förstår att du inte vill bli sjuk, har en systerdotter på 1,5 som får baciller från dagis mest hela tiden men nu var ju hela makens jobb sjuka med och massa barn i skolan också. Brukar annars inte träffas precis när syrrans lilla är sjuk för att spara oss lite. Två av barnen här hemma har sluppit än så länge. Vi brukar bli sjuka samma tid varje år, så känns lite skönt med en sommarbaby denna gång så man slipper vinterinfluensorna. Har mest haft vånda inför hur liten mår när man har feber men verkade som att bara man tar febernedsättande och att det ger sig var det ingen fara.

Vilket bf-datum fick du förresten, har glömt bort vad du skrev. Ville du bli överrraskad med pojke eller flicka eller fick du veta?
  • Tiana
    Tolotoli skrev 2016-02-04 17:09:22 följande:

Ja det känns ju så skönt när man får veta att liten har det bra där inne, snart bara en vecka kvar till halvtid, hoppas tiden går fort sen. Tack för bra vägbeskrivning förresten

Förstår att du inte vill bli sjuk, har en systerdotter på 1,5 som får baciller från dagis mest hela tiden men nu var ju hela makens jobb sjuka med och massa barn i skolan också. Brukar annars inte träffas precis när syrrans lilla är sjuk för att spara oss lite. Två av barnen här hemma har sluppit än så länge. Vi brukar bli sjuka samma tid varje år, så känns lite skönt med en sommarbaby denna gång så man slipper vinterinfluensorna. Har mest haft vånda inför hur liten mår när man har feber men verkade som att bara man tar febernedsättande och att det ger sig var det ingen fara.

Vilket bf-datum fick du förresten, har glömt bort vad du skrev. Ville du bli överrraskad med pojke eller flicka eller fick du veta?

20 juni fick vi spikat, så halvtid har precis passerats här hos oss. Jag ville egentligen veta könet men glömde bort det helt när vi såg allt på skärmen :) var riktigt omtumlad sen.

Ställer in mig på att gå över tiden ändå, verkar ju vara vanligast för en förstföderska.
  • Tiana
    Misszandra skrev 2016-02-14 21:20:59 följande:

Någon här inne som är sugen på att skapa/vara med i en facebookgrupp?

Jag hakar gärna på om den är hemlig. VI har inte släppt nyheten på sociala medier än, och vet inte när vi gör det heller.
  • Oscli

Hej alla Blekingebor! Det finns en hemlig fb-grupp som heter blekingemammor 2016. Jag själv har bf den 7 mars. Några andra i den gruppen har dm redan fött medan andra ska lite senare i vår. Om ni vill vara med så skicka ett meddelande till mig med er mejladress så bjuder jag in er!

• Misszandra
    Tiana skrev 2016-02-15 08:21:34 följande:
    Jag hakar gärna på om den är hemlig. VI har inte släppt nyheten på sociala medier än, och vet inte när vi gör det heller.
    Jag skapar en hemlig, om jag får din mailadress så kan jag skapa den. Så lägger jag till fler om de är intresserade! :)
  • Misszandra

Om ni är intresserade av Facebookgruppen så skicka din mailadress till mig så lägger jag till er, ni kan inte hitta den för den är hemlig för alla oss som inte vill bli offentliga på Facebook än! :)

Svar på tråden Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?