• Misszandra

Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?

Jag undrar som rubriken antyder om det finns fler i Blekinge/Karlskrona trakten som väntar sitt första barn. Jag ska själv ha i augusti och det vore kul om det finns fler. Man har ju så mycket funderingar och frågetecken att det vore kul om man hade fler att vända sig till.

Själv är jag 23år väntar som sagt vårt första barn och bor i Karlskrona. 

Häng gärna på! :)

• Svar på tråden Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?
  • Tiana

Jag hade en olja från Dove hemma sedan tidigare som jag har börjat använda. Det sägs ju att det inte hjälper oavsett, men jag tycker det är rätt skönt att ha den rutinen på kvällarna :)

Går in i v 24 idag, och känner att den här fruktansvärda tröttheten som varit med hela tiden börjar lätta till slut. Nu kanske man ska passa på att slappna av också innan de sista månadernas krämpor börjar.

• Tiana
    Tolotoli skrev 2016-02-04 17:09:22 följande:
    Och till dig säger jag grattis i de närmaste dagarna, även om jag inte minns exakt datum :) 
  • Oscli
    Misszandra skrev 2016-02-23 18:29:59 följande:

Någon som har varit på rul som vill förklara lite ingående hur det går till? :)

På rul kontollerar de alla organ och mäter på olika ställen på bebisen för att bestämma bf. Könsbestämning ingår inte men kan de se och man vill veta så kanske de säger något. Det är avsatt 30 min och vi fick hela tiden för vår visade upp sig ordentligt så vi fick fina bilder bla en där bebis sög på tummen.
  • Misszandra
    Oscli skrev 2016-02-23 19:43:16 följande:
    På rul kontollerar de alla organ och mäter på olika ställen på bebisen för att bestämma bf. Könsbestämning ingår inte men kan de se och man vill veta så kanske de säger något. Det är avsatt 30 min och vi fick hela tiden för vår visade upp sig ordentligt så vi fick fina bilder bla en där bebis sög på tummen.
    Åh vad underbart! Hela den tiden är avsatt för ul och inget annat?
  • Oscli
    Misszandra skrev 2016-02-23 19:51:51 följande:

Åh vad underbart! Hela den tiden är avsatt för ul och inget annat?

Nej bara för ultraljud. Väldigt häftigt men nervöst. Va ju rädd att det skulle vara något fel med bebis
  • Misszandra
    Oscli skrev 2016-02-24 11:26:36 följande:
    Nej bara för ultraljud. Väldigt häftigt men nervöst. Va ju rädd att det skulle vara något fel med bebis
    Jaa det förstår jag. Min nervositet kommer nog när det börjar närma sig. Men man har ju ändå den tanken i bakhuvudet, kommer va skönt när man får klara besked! :)
  • Tiana
    Misszandra skrev 2016-02-24 21:31:13 följande:
    Jaa det förstår jag. Min nervositet kommer nog när det börjar närma sig. Men man har ju ändå den tanken i bakhuvudet, kommer va skönt när man får klara besked! :)
    Det är en fantastisk känsla när man väl är där :) Jag var inte direkt nervös innan, men blev det på plats när det var förseningar och vi fick sitta och väntar 35 minuter innan vi kom in. Är avis på dig som har det framför dig. Själv hade jag inte haft något emot att göra om det  :)
  • Tiana

På tisdag har jag nästa träff med barnmorskan, känns som det första "riktiga" besöket. v 25 börjar då, och jag funderar lite på vad det är som man gör då. Är det nu man börjar mäta magen, lyssna på hjärtat osv? I telefon förvarnade de bara att jag får vara beredd på blodprov nu för blodgruppering mm.

Svar på tråden Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?