• Misszandra

Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?

Jag undrar som rubriken antyder om det finns fler i Blekinge/Karlskrona trakten som väntar sitt första barn. Jag ska själv ha i augusti och det vore kul om det finns fler. Man har ju så mycket funderingar och frågetecken att det vore kul om man hade fler att vända sig till.

Själv är jag 23år väntar som sagt vårt första barn och bor i Karlskrona. 

Häng gärna på! :)

• Svar på tråden Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?
  • Tiana
    hennaah skrev 2016-05-10 10:16:17 följande:
    Värmen tar kål på mig också! Hallå prinskorvsfingrar och svullna fötter.. V.40 med BF på fredag. Är dock rätt inställd på att gå över, men mest av allt vill jag bara att allt sätter igång typ.. Nu. Haha :)
    Oj, då är det verkligen nära för dig nu. Hoppas det inte drar ut för länge :) 

40 dagar kvar säger appen idag för oss. Det kan ju betyda vad som helst egentligen. Känns som en evighet samtidigt som jag inser att det börjar vara nära nu. Jobbar denna och nästa vecka, och sen får jag äntligen vila lite mer. Det där med sömn är ju lite si och så numera!
  • hennaah
    Tiana skrev 2016-05-11 10:31:07 följande:

40 dagar kvar säger appen idag för oss. Det kan ju betyda vad som helst egentligen. Känns som en evighet samtidigt som jag inser att det börjar vara nära nu. Jobbar denna och nästa vecka, och sen får jag äntligen vila lite mer. Det där med sömn är ju lite si och så numera!

Haha nej! Det är ju inte det. Lite smått overkligt :)

40 dagar är ju inget. Det går ju så fort!! Sa till sambon att det kändes som igår när appen slog om till 2-siffrigt och det "bara" var 99 dagar kvar då. Idag står det bara en 2:a haha! Men ja, den kommer ju när den kommer, man är ju medveten om det. Hoppas den är nyfiken på utsidan snart! :)

Men va skönt för dig att snart få gå hem!! Passa på att vila upp dig då när du är hemma :)
  • hennaah
    Tiana skrev 2016-05-11 10:31:07 följande:

Haha nej! Det är ju inte det. Lite smått overkligt :)

40 dagar är ju inget. Det går ju så fort!! Sa till sambon att det kändes som igår när appen slog om till 2-siffrigt och det "bara" var 99 dagar kvar då. Idag står det bara en 2:a haha! Men ja, den kommer ju när den kommer, man är ju medveten om det. Hoppas den är nyfiken på utsidan snart! :)

Men va skönt för dig att snart få gå hem!! Passa på att vila upp dig då när du är hemma :)
  • Hkarlsson93

Hej :) Jag är precis lika gammal som dig , och väntar mitt första barn :) bor i Ronneby och Sölvesborg i blekinge :) jag väntar mitt i slutet av oktober men vill gärna följas åt :)

• hennaah

Hej tjejer! Hur går det för er?? Tycker här är lite tyst allt. Vi ligger på BB nu, vår lilla prins kom i tisdags morse. Oj vilken häftig tid ni har framför er med förlossningen och allt. Ni kommer helt plötsligt förstå begreppet kärlek vid första ögonkastet. Personalen här är också helt underbar!!

• Tiana
    hennaah skrev 2016-05-20 08:11:48 följande:

Hej tjejer! Hur går det för er?? Tycker här är lite tyst allt. Vi ligger på BB nu, vår lilla prins kom i tisdags morse. Oj vilken häftig tid ni har framför er med förlossningen och allt. Ni kommer helt plötsligt förstå begreppet kärlek vid första ögonkastet. Personalen här är också helt underbar!!

Grattis till lillkillen! Tänkte på dig härom dagen och funderade på om det hänt något.

Är inne på min sista arbetsdag nu, och har precis en kalendermånad kvar till bf. Det kan ju betyda precis vad som helst, haha. Man vet ju inte när krabaten bestämmer sig för att titta ut.

Försäkringskassan kom med ett positivt besked till mig i förra veckan till slut, lite lagom sent kan jag tycka men fick ju det till slut i alla fall!
  • Tiana
    Hkarlsson93 skrev 2016-05-19 08:06:15 följande:

Hej :) Jag är precis lika gammal som dig , och väntar mitt första barn :) bor i Ronneby och Sölvesborg i blekinge :) jag väntar mitt i slutet av oktober men vill gärna följas åt :)

Hej! Välkommen in. Tråden har varit lite tyst här men vi kan ju följas så gott det går. Jag går in i sista kalendermånaden idag, så ligger lite före. Bor också i Ronneby. 
  • Misszandra
    Hkarlsson93 skrev 2016-05-19 08:06:15 följande:

Hej! åh vad roligt, välkommen! Vilken vecka är du i då?
  • Misszandra
    hennaah skrev 2016-05-20 08:11:48 följande:

Men åh, grattis! Vad roligt för er, jag är så avundsjuk. Min sambos bror ska bli pappa när som också, inte alls avundsjuk där heller. Själv sitter man med en jävla foglossning och vill inte röra mig alls. Kan redan känna att en sån här kärlek har jag aldrig känt förut, kärleken när han kommit kommer va enorm.

Grattis igen! :) :) 
  • Misszandra
    Hkarlsson93 skrev 2016-05-20 19:07:57 följande:

Jag är i vecka 14 och 6 dagar gåen :)

Hur har du mått än så länge? Vad roligt, att ha rul framför sig. Spännande, ska ni ta reda på kön? :)
  • Tiana
    Misszandra skrev 2016-05-20 19:01:09 följande:

Kände ni när er bebis la sig rätt? Och isåfall hur kändes det?

Den enda skillnaden för mig var att mina sammandragningar minskade något...
  • Misszandra
    Tiana skrev 2016-05-21 09:37:07 följande:
    Den enda skillnaden för mig var att mina sammandragningar minskade något...
    Jaså? Det låter ju toppen. Jag är osäker på om han lagt sig rätt än men det ilade något fruktansvärt igår hela dagen/kvällen. Inte känt av något än men han rör sig väldigt mkt långt ner. Det kändes som att han skulle komma ut igår, det gjorde ont som tusan. 
  • Tiana
    Misszandra skrev 2016-05-21 12:18:27 följande:

Jaså? Det låter ju toppen. Jag är osäker på om han lagt sig rätt än men det ilade något fruktansvärt igår hela dagen/kvällen. Inte känt av något än men han rör sig väldigt mkt långt ner. Det kändes som att han skulle komma ut igår, det gjorde ont som tusan. 

Så har jag med känt till och från. Bm har bekräftat att krabaten ligger rätt nu. Exakt när det hände kan jag inte säga.
  • Misszandra

Asså jag har idag fått så otroligt ont i mitt vänstra revben, det är inte ens den sidan han brukar sparka mest åt. Jag kan inte minnas att jag fått ont inatt eller så utan det har bara blivit värre och värre. Och nu kan jag varken hosta eller skratta utan att gråta en skvätt av smärta. Är det någon som varit med om detta?

• Misszandra
    Tiana skrev 2016-05-21 17:56:14 följande:
    Så har jag med känt till och från. Bm har bekräftat att krabaten ligger rätt nu. Exakt när det hände kan jag inte säga.
    Ska också höra med min bm nästa besök om hon kan bekräfta att han ligger rätt. Nej det är nog svårt, jag bara började känna ilningar igår men vet inte om han legat neråt ett tag. 
Svar på tråden Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?