• Misszandra

Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?

Jag undrar som rubriken antyder om det finns fler i Blekinge/Karlskrona trakten som väntar sitt första barn. Jag ska själv ha i augusti och det vore kul om det finns fler. Man har ju så mycket funderingar och frågetecken att det vore kul om man hade fler att vända sig till.

Själv är jag 23år väntar som sagt vårt första barn och bor i Karlskrona. 

Häng gärna på! :)

• Svar på tråden Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?
  • Tolotoli

Hej på er! Har förlagt foldern om rutinul någonstans som jag fick med första informationen. Tiden fick vi direkt av BM som bokade via datorn så undrar nu om det är något speciellt man behöver veta eller göra innan.

Med mina andra skulle blåsan vara full men inget annat har jag koll på. Registrerar man sig i receptionen i entrén först och hur är det med bilder, vad kostar dem?

• Misszandra
    linnealakey skrev 2016-02-01 14:47:45 följande:
    Vi blev bokade på ett extra ultraljud för att hon låg i framvägg i magen när vi gjorde RUL i v18. Så de ville kolla en extra gång så att moderkakan hade följt med som den ska.

Nej jag har ingen kompis/nära bekant som är gravid/har barn.. Dock uppskattade jag att gå i föräldragruppen där vi fick träffa andra som är gravida samtidigt som jag :)
    Det hade den hoppas jag? Skönt att få hjälp. Jag längtar bara så till RUL och sen vet jag att jag måste vänta evigheter innan jag får se henne/honom igen, då hon/han föds. 

Aha, aaa det kan jag tänka mig, ser verkligen fram emot det. Själv har jag annars några vänner som har barn men de bor så långt ifrån mig så det är omöjligt att träffas ofta, tyvärr. Fick du va i en föräldragupp där de andra är i hyfsad ålder till dig eller det är inget de tar hänsyn till alls? Jag har ingen koll alls. 
  • Misszandra
    Tiana skrev 2016-02-01 15:42:53 följande:
    Jag kommer också få ett i v 30 om de fortfarande tycker det är aktuellt. Jag har en sjukdom i grunden som gjort att jag det tagit åratal att bli gravid så de vill hålla lite extra koll.
    Jaha, så man måste ha en speciell anledning. Verkar rimligt, jag hoppas allt går som det ska för er och att allt ser bra ut på ultraljuden! :)
  • Tiana
    Tolotoli skrev 2016-02-01 19:15:58 följande:

Hej på er! Har förlagt foldern om rutinul någonstans som jag fick med första informationen. Tiden fick vi direkt av BM som bokade via datorn så undrar nu om det är något speciellt man behöver veta eller göra innan.

Med mina andra skulle blåsan vara full men inget annat har jag koll på. Registrerar man sig i receptionen i entrén först och hur är det med bilder, vad kostar dem?

50 kr för bilder och jag gick raka spåret till förlossningen. Ingen protesterade i alla fall :)
  • Tolotoli
    Tiana skrev 2016-02-01 21:22:35 följande:

Gärna jämnapengar i kontanter gkömde jag ju skriva

Åh tack, är det något väntrum där eller skyltat vart man ska? Hade du hållt dig innan? Min livmoder ligger ganska högt upp men har extra fluff på magen så de kanske vill ha livmodern mer upptryckt.

Är ju inte skönt att vara kissnödig som en gnu när någon ska trycka på magen
  • Tiana

Jag höll mig lite, men var inte "full" så att säga :D Du går in vid akuten typ och tar hissen till våning 6 eller 7 (minns inte vilket) så ligger det precis runt hörnet.

• linnealakey
    Misszandra skrev 2016-02-01 20:01:31 följande:
    Det hade den hoppas jag? Skönt att få hjälp. Jag längtar bara så till RUL och sen vet jag att jag måste vänta evigheter innan jag får se henne/honom igen, då hon/han föds. 

Aha, aaa det kan jag tänka mig, ser verkligen fram emot det. Själv har jag annars några vänner som har barn men de bor så långt ifrån mig så det är omöjligt att träffas ofta, tyvärr. Fick du va i en föräldragupp där de andra är i hyfsad ålder till dig eller det är inget de tar hänsyn till alls? Jag har ingen koll alls. 
    Ja allt såg jättebra ut! hon låg några procent under tillväxtkurvan, men ingenting som avvek från det "normala" :)
    Ja det är en så häftig känsla att få se första gången hur någon faktiskt finns och växer inne i magen.

Nä ålder är ,tyvärr kan jag tycka, ingenting de tar hänsyn till ang föräldragrupp. Alla var ett par år äldre än mig men vi alla var iallafall förstagångsföderskor.
  • Tolotoli
    Tiana skrev 2016-02-01 21:46:58 följande:

Jag höll mig lite, men var inte "full" så att säga :D Du går in vid akuten typ och tar hissen till våning 6 eller 7 (minns inte vilket) så ligger det precis runt hörnet.

Tack vad gullig du är, då har jag lite bättre koll
  • Tiana

Hur har ni andra det med sömnen?
    Jag sover väldigt olika, antingen som en stock utan att vara medveten om något, eller som i natt först oroliga 3 timmar, vaken 2 timmar och sen lite halvt om halvt i två timmar till. Känner mig som värsta zombien dagarna efter...

Svar på tråden Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?