• Alvsten

BF Oktober 2016

Hej!

Finns det plats för en till här?

Jag är gravid i v 10 (9+1) BF 30/10.

29 år och bor i Uppsala, detta blir första barnet om allt går som det ska. Har haft ett MA förut så är livrädd att något ska hända.

Har inskrivning hos BM den 7/4.

Förutom bröst som ömmar och lite molande i livmodern så mår jag vansinnigt illa och har gjort några veckor. Åkte och köpte Seaband igår som faktiskt verkar hjälpa en del.

Nu ska jag försöka läsa ikapp lite i tråden :)

• Alvsten

Godmorgon!

Går in i vecka 11 idag :) inskrivningssamtal på torsdag.

Snart dags att få berätta för familj och närmaste vännerna. Tiden går så sakta haha :)

Hoppas att ni mår bra allihopa!

• Alvsten
    anna90 skrev 2016-04-04 09:57:48 följande:

Godmorgon! Jag är i v 10+4 idag och jag har också inskrivning på torsdag. Har varit på ett hälsosamtal osv redan men nu kommer lite mer prover tas + cellprov..

Håller med dig om att tiden går sakta, blir tokig! ;P

Åh då får vi höras efter torsdagen igen och följa upp :)

Får se om min BM kommer vilja ta cellprov. Har fått kallelse och har tidigare haft cellförändringar. Återkommer med vad hon säger om det.

Ja men det är sjukt vad tiden står still! Vill bara berätta för hela världen :)
  • Alvsten

Var på inskrivning hos BM igår. Tyckte att det var ett väldigt bra samtal. Fick tid för RUL den 3e juni och inväntar nu tid från akademiska sjukhuset för KUB. Känns så spännande :)

Vi kommer vänta med att berätta för våra närmaste tills efter KUB. Vill gärna veta att det verkligen finns en liten därinne först. Min mamma, pappa och en kollega på jobbet vet om. Sen vill jag helst ha mitt lönesamtal på jobbet innan chef och resten av kollegorna får veta.

Illamåendet har gått över. Tack gode gud! Nu är det mest tröttheten som är värst. Sover så vansinnigt mycket :P

• Alvsten

Vecka 12 idag :)

Håller tummarna för att den här veckan ska gå bra så att man kan andas ut snart. Längtar efter kub så att jag får se bebisen!

• Alvsten
    HCS skrev 2016-04-11 12:10:46 följande:

v 12 här med idag! Ska på koll på fredag så hoppas man får positivt besked då! :)

Åh spännande! Lycka till på fredag :)

Jag fick tid för kub 27/4. Jag som inte orkar vänta längre haha! Vi kommer vänta med att berätta tills efter vi har sett bebisen.
  • Alvsten

Grattis på födelsedagen!

Eili skrev 2016-04-16 19:31:00 följande:

Firar sista födelsedagen utan barn idag och sex månader kvar till BF :)

• Alvsten
    HCS skrev 2016-04-17 13:47:25 följande:

Var på ul i fredags. Pickande hjärta och sprattlande bebis Blev framflyttad två dagar. Så 12+1 idag.

Åh så mysigt!!
  • Alvsten

Inleder vecka 13 med att spy för första gången trots konstant illamående... Känner mig lurad på att man mår bättre efter vecka 12 :P

Svar på tråden BF Oktober 2016