• Alvsten

BF Oktober 2016

orzia1 skrev 2016-04-18 09:11:36 följande:

Det är inte alla som illamåendet går över v 12. Hoppas det bara är tillfälligt och att du inte behöver kräka mer

Haha nej jag vet men jag hade ju liksom hoppats på det :)
  • Alvsten
    Oktbebis skrev 2016-04-25 09:24:04 följande:

Har ni börjat handla något till bebis än? :)

Jag har köpt en mössa, en body och en sparkdräkt :)

Kommer vänta med de större inköpen tills efter RUL.

Imorgon har jag tid för kub och är så sjukt nervös. Är livrädd att bebisen inte lever. Vet inte hur jag ska kunna sova inatt.
  • Alvsten
    orzia1 skrev 2016-04-26 20:20:54 följande:

Det kommer säkert gå bra imorgon. Hoppas du får lite sömn. Lycka till

Tack! Ja nu är det bara 2,5 timmar kvar innan det är dags. Har sovit som en stock också, tack och lov för graviditetströtthet ;)
  • Alvsten
    orzia1 skrev 2016-04-27 09:01:40 följande:

Skönt du har fått sova, hoppas allt går bra idag

Allt gick jättebra! Var så häftigt att få se lilla bebisen sprattla runt :) Väldigt bra resultat från kub så nu kan jag verkligen börja få njuta över att vara gravid och våga tro på att det faktiskt är en liten bebis. Vi fick behålla vårt tidigare datum 30/10 :)

• Alvsten
    orzia1 skrev 2016-04-27 14:53:39 följande:

Vad skönt att allt såg bra ut, ja det är en mäktig känsla när man ser det lilla livet sprattla runt där inne..

Ja känslan var helt overklig när man såg den lilla <3 Var livrädd att det skulle vara helt tomt. Nu längtar jag till 3 juni när ja ska få se den igen på RUL.
  • Alvsten
    GästenT skrev 2016-04-27 19:54:25 följande:

Ursäkta att jag kapar tråden!! Såg att du gjort kub på akademiska, ska dit i veckan. :) Hur var dom där? Får man en liten bild med sig hem? :) vi verkar ligga rätt lika i tiden, jag har rul 8 juni på akademiska. Tyckte det var lite kul så kände att jag ville skriva. :)

Åh så roligt med en till Uppsaling så nära i tid :) Vi måste ju hålla kontakten!

Hon som jag hade var jätterar och duktig. Noggrann och tyckte att det var roligt att få visa oss allt på bebisen, förklarade hela tiden vad hon mätte och vad det innebar. Kände mig väldigt trygg.

Japp vi fick 3 st bilder :) kostade 50kr.

När ska du dit?
  • Alvsten
    orzia1 skrev 2016-04-27 18:36:44 följande:

Jag tror alltid man har den känslan innan man ser på ul.. har gjort en del UL och varje gång innan man får upp den på skärmen så har man hjärtat i halsgropen... tänk om där inte är något.. jag har mitt rul den 16 maj, längtar så.. och hoppas den vill visa om den är en tjej eller kille

Så spännande att det snart är dags för RUL :) tänkt att halva tiden snart har gått redan!
  • Alvsten
    GästenT skrev 2016-04-27 21:08:06 följande:

Ja men verkligen!! Jag hänger inte riktigt i dom här trådarna utan gick mest in för skoj skull och läste och såg din bild och text! Super kul!!

Vi ska dit på fredag! Hoppas jag får en lika gullig bm som dig! Haha man är ju sååå nervös. Går jag efter senaste ultraljudet jag gjorde så har jag bf 31oktober, såg att dom sagt 30 för dig! Kul och se om dom flyttar det något på fredag. :) annars kanske vi möts på BB. ;)

Tyckte jag läste att det var ditt första barn? Mitt första iaf! Fyller 26 iår!

Förstår att du är nervös! Kunde knappt andas när vi satt i väntrummet och sen kom ingen och hämtade oss förrän 20 minuter efter utsatt tid, höll ju på att dö! Men det kommer gå bra ska du se.

Haha du måste säga sen vad du fick för datum! Tänk om vi hamnar på förlossningen samtidigt :)

Ja precis det är första barnet, jag är 29 år. Så allt är nytt och otroligt spännande.
  • Alvsten
    Dani84KR skrev 2016-04-27 21:31:35 följande:

Va skönt att allt gick bra, det är så skönt efteråt när man vet , måste säga vilken underbar bild ni fick <3

Åh tack så mycket <3

Ja helt fantastisk bild! Var så nöjd efter gårdagen så jag svävar nog fortfarande lite på moln.
  • Alvsten

Jag har också börjat spåna lite på föräldraledighet. Jag kommer ha 4 veckors semester i juli, sen tar jag ut 18 dagars semester innan bf så kommer vara hemma typ hela oktober.

Därefter hoppas jag att jag kan ta ut 3 dagar/vecka av föräldradagarna när bebisen kommer. Hade tänkt vara hemma ett år och sen får fästmannen vara hemma. Vet inte hur länge han kan vara hemma men vi hoppas på 8 månader.

Svar på tråden BF Oktober 2016