• Alvsten

BF Oktober 2016

Mabo90 skrev 2016-05-13 23:12:32 följande:

Det gick inte bra alls och nu känner jag mig helt tom och vill inte ens tillbaka efter mammaledigheten:( har mått riktigt kasst och gråtit mellan kunderna idag. Jag va väldigt orolig över hur det skulle gå men det gick så mycket sämre än jag kunde anat.

Men nej, fy sjutton <3 Det låter som en riktigt dålig arbetsplats. Är du med i facket? Eller har ni något skyddsombud? Arbetsgivare får inte bete sig hur som helst mot sina anställda.
  • Alvsten

Stort grattis till alla som gjort rul! Längtar jättemycket till mitt den 3e juni. Känns som evigheter tills dess.

Idag berättade jag för min chef och mina närmsta kollegor. Kändes skönt att få det gjort. Får se hur fort det går innan hela företaget vet om det :)

Alla tog det bra iaf så det var en lättnad.

• Alvsten

Ja fick åka in till akuten igår för kraftig allergisk reaktion. Har ingen aning om vad jag inte tål heller eftersom jag inte har några allergier annars. De behöll mig för övervakning efter att jag hade fått medicin, så var hemma först imorse. Otroligt läskigt kan jag säga! Det är antagligen pga att jag är gravid som gjort att jag har fått en reaktion. Så nu blir det utredning på allergienheten.

• Alvsten
    Dani84KR skrev 2016-05-19 15:29:29 följande:

Nä va skrämmande :-/ Jag hoppas du mår bättre och att de får svar snart vad de va för något, Kram på dig <3

Ja det var superläskigt. Livrädd att det skulle sätta sig i halsen. Men nu mår jag bra, förutom trött efter sömnbristen. Har precis hämtat ut allergimedicin så kommer gå en kur i 5 dagar.
  • Alvsten
    Dani84KR skrev 2016-05-19 18:27:20 följande:

va skönt att höra att du mår bra Kram på dig <3

Tack <3
  • Alvsten
    TredjeBullen skrev 2016-05-19 16:13:37 följande:

Inne i magen växer där en liten kille!! Jag o sambon e överlyckliga. Helt fantastiskt! Lyckan e total!! :)

Men så söt <3 grattis!
  • Alvsten
    Dani84KR skrev 2016-05-21 19:03:31 följande:

Ska kolla med BM hon har telefon tid varje vardag, 

Det e känslan av att "det e för bra för att vara sant".

vi hade flera missfall under de 4 år vi försökt, varit på utredning, stog i kö för IVF och så plussade jag, var så inställd på detta kommer gå dåligt eftersom alla andra oxå gjort det. Men allt flyter på och allt ser bra ut, KUB såg bra ut, tidiga UL, hjärtljud.  Känner mig otacksam på något sätt oxå eftersom jag inte kan "tacka och ta emot" utan bara väntar på att något ska vara fel. och så sätter ångesten igång, oro på det. 

Tack för att jag fick skriva av mig <3 

Det låter inte alls konstigt att du får de tankarna om man har er historia. Prata med din BM. Det kommer gå jättebra på rul ska du se <3
  • Alvsten

Åh vad roligt! Vi flyttar på lördag och längtar tills jag får gå loss i barnrummet :)

Lilla Luna skrev 2016-05-23 20:01:28 följande:

Städat och grejat hemma. Möblerat om och haft mig. Hämtade denna bokhylla från datarummet, där den stod tom, och ställde den i klädkammaren (som jag också städat idag). Nu får bebis kläder ligga där istället för instoppade i en kartong. Det är inte mycket där än men vi har ju tid på oss att fylla upp den. :)

• Alvsten
    Dani84KR skrev 2016-05-24 23:22:34 följande:

9 Timmar kvar till RUL, vet inte om jag kommer kunna sova i natt. Är så sjukt nervös.

Spännande :) Lycka till!!!
  • Alvsten
    Dani84KR skrev 2016-05-25 12:14:01 följande:

God Förmiddag tjejer

Nyss hemkommen från RUL

Gu så nervös jag var innan. Men allt såg jätte fint ut alla mätningar mm var som de skulle

Och jag blev flytta till 11oktober så idag är jag 20+0

Det ligger en liten pojke där inne <3

Tack för allt stöd och kram på er

Men så roligt! Grattis till bra resultat och en pojke :) vilken fin bild ni fick.
Svar på tråden BF Oktober 2016