• Alvsten

BF Oktober 2016

Mabo90 skrev 2016-05-10 08:19:10 följande:

Mina chefer har reagerat rätt starkt på min graviditet. Mest för att dom räknade med att själva få gå ner i arbetstid och samtidigt som jag berättade att jag va gravid slutade tjejen som vickat för mig. Nu har jag ständigt ont i magen för jag måste berätta att jag går på mammaledighet efter semester. Det är ingen som ens frågat mig när jag planerar att gå så dom verkar räkna kallt med att jag går i oktober. Jag vet ju att dom har sitt sätt att hantera press så jag har väldig ångest. Dom kommer bli så sura! Hur hade ni gjort?

Men usch vad jobbigt!! Jag hade ändå gjort det som var bäst för mig själv, oavsett om de blir sura. Jag hade inte jobbat längre för någon annans skull. Det är tyvärr ingen som tackar en för att man gör mer än man vill/orkar. Förstår att det är jättejobbigt, men tänk på dig och bebisen <3
  • Alvsten

Måste få gnälla av mig lite xD

Jag är så jäääävla trött på illamåendet. Har seriöst mått illa i 16 veckor nu. Jag längtar tills jag kan äta mat igen och inte bara spy hela tiden! Är så sjukt trött också och det är väl inte jättekonstigt eftersom jag typ inte äter... God help me!

• Alvsten
    Vanja skrev 2016-05-10 10:20:10 följande:

Fy så jobbigt! Mitt illamående började först i v13 och var livrädd för att det skulle hålla i sig till slutet men tack o lov så varade det bara två-veckor. Hoppas det går över snart! Är inte lätt att njuta av varken graviditet lr sommaren om man ska gå o må dåligt.. :(

Ja man blir ju näst intill vansinnig av att gå och må illa hela tiden. Jag hoppas verkligen att det släpper snart. Tack för lite pepp!
  • Alvsten
    Mabo90 skrev 2016-05-10 10:27:26 följande:

Nä det stämmer verkligen! Det är absolut ingen som tackar en när man sätter sig själv sist på jobbet utan ger man fingret tar dom istället hela armen. Jag hoppas dom får in någon ny snart så jag kan berätta. Eftersom dom tar allt så hårt vågar jag inte säga något nu men måste ju ändå berätta två månader innan. Usch varför ska det kännas så jobbigt!

Så himla tråkigt att de är så på vissa ställen. Har hört en hel del sånt, även på mitt jobb men en annan avdelning som tur är. Det är ju den attityden som gör att man inte vill berätta förrän i sista sekunden.. Håller tummarna att det går bra för dig!
  • Alvsten
    orzia1 skrev 2016-05-10 11:20:21 följande:

Får du i dig något? Får du ngn medicin? testat postafen och åksjukeband? Försök hitta saker som funkar, kall mat, fruktsoppa, nyponsoppa, glass, isglass, gör olika smoothie.. det hjälper mig att jag dricker med sugrör.

Jag har ju h.g (hypermesis gravidarium) av kraftigt illamående. Man kan ha olika grader av den, och det finns medicin du kan få. Hur ofta kräker du per dag?

Till mig har de sagt att 30% blir av med det v 20 o resten får ha det hela graviditeten. Nu är ju mitt såpass svårt med inläggning på sjukhus och nu de senaste 3 v får jag dropp 2-3 ggr per v. Jag är inställd på att ha det hela graviditeten... som sagt kräker du ofta och ej får behålla mat så borde du kunna få utskrivet medicin

Usch stackare som har så kraftigt illamående :(

Jag får vara glad att jag ändå lyckas klara mig så pass bra som jag gör. Vill gärna undvika tabletter om det inte är absolut nödvändigt. Har haft åksjukeband mycket och de fungerar rätt så bra, men nu när det är så varmt blir det olidligt att ha dem på sig.

Har blivit otroligt värmekänslig sedan jag blev gravid.
  • Alvsten
    Vanja skrev 2016-05-10 16:57:22 följande:

Berättade för chefen idag, äntligen! Hon blev jätteglad och grattade så mycket. Hon skulle tom försöka få till en fast tjänst under min föräldraledighet! :)

Men så bra!! Vad roligt!
  • Alvsten
    TredjeBullen skrev 2016-05-11 12:21:17 följande:

Denna huvudvärk!!!! :( Var o varannan dag får jag sprängande huvudvärk o jag e konstant trött. Fruktansvärt! Nån som plågas av samma?

Tog nyss en alvedon för huvudvärk och sov bort hela kvällen igår... Och sov ändå riktigt bra inatt. Trött beskriver inte vad jag är tillräckligt bra haha ;)
  • Alvsten

Måste få berätta :) jag har börjat känna bebisen! Först var jag osäker men nu är jag helt säker att det är den. Helt sjukt!!! :)

• Alvsten

Så himla häftigt när man verkligen kände att "det där var faktiskt bebisen"! Längtar till sambon kan få känns också <3

Dani84KR skrev 2016-05-12 18:46:37 följande:

O va roligt <3 jag är i det stadiet där jag tror och är ganska säker men inte helt hundra. Kan inte vänta

Vanja skrev 2016-05-12 19:12:37 följande:

Visst är det härligt!! Jag har gått och nojjat länge nu över att jag inte känt nånting säkert men idag så satte han igång ordentligt! <3 17+3

• Alvsten
    Mabo90 skrev 2016-05-12 09:34:26 följande:

Har knappt sovit inatt för jag har sån ångest över att prata med min chef om att jag kommer gå på mammaledighet efter semestern. Det känns så tråkigt för jag har inte kunnat glädjas fullt ut över min graviditet. Dom har tagit bort glädjen och längtan helt för mig och istället har jag bara vart orolig och arg????

Hur gick det att berätta idag?
Svar på tråden BF Oktober 2016