• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • IdaJ
    1989 skrev 2016-02-07 12:50:07 följande:

Någon mer i vecka 6 som inte känner några symtom? :/

Jag är i V6 och känner inte heller några symptom. Hade innan jag plussade och varit trött ett tag, men nu dom 3 senaste dagarna är allt som normalt :/
  • LHMA
    1989 skrev 2016-02-07 12:50:07 följande:

Någon mer i vecka 6 som inte känner några symtom? :/

Samma här. Känner inte ett dugg, mer än lite ömma bröst (om jag trycker på dom haha). Men hoppas allt ser bra ut med våra ärtor iallafall... =)
  • viocholle

Jag går gärna med här! :)
    Plussade i tisdags på Bim-2. Det nuvarande datumet för bf är 12 oktober.
    Har en son som blir 2 i juli, så det känns superspännande med ett småsyskon, om allt går som det ska. :)

• Babytellan

Hej hej kalla mig babytellan jag har BF 12 oktober och är så himla lycklig över att blivit gravid med mitt första barn. Finns inget bättre längtar tills jag kan berätta till familjen :)

• Anonym (Moroten)
    Anonym (orolig) skrev 2016-02-07 11:45:26 följande:

Hur gammal är ert första barn?

Låter bra med en plan. Vi har en som städar ordentligt hos oss var 3. De vecka. Däremellan tar vi snabbt över med dammsugaren då och då. Ångrar mig inte en sek att vi har valt den lösningen. Nu kan jag fokusera på at ty laga mat och baka som jag älskar att göra.

Lite över två år.

Räcker det med var tredje vecka? vi fundera på ifall vi ska ha varannan eller varje vecka. Tänkte börja med hemstädning redan nu när man är gravid så vi hittar en företag, och kör bara var tredje vecka, sen när man är höggravid eller har nyfödd så har vi städning varje vecka istället.
  • Anonym (Ärtan)

Hej, här skulle jag vilja vara med fick + i torsdags men vågade inte helt lite på det då BIM var nu i helgen, tog ett test till igår och fortfarande två sträck

Nu till en början vill jag hålla mig lite anonym tills jag berättat för de som kanske snokar på en här Mannen ska helst få veta först.

Det är vårt andra barn och vi har försökt ett tag över två år faktiskt. Så nu hoppas jag att det går vägen. Men jag är ju försiktigt optimistisk.

• Anonym (JL)

Plussade också idag! Ingen aning vilket vecka man är i men chansar på vecka 3-4 bara.. jag hoppas så att detta håller i sig. Ska man vända sig till någon sjukvård när man plussat? ? :)

• Anonym (orolig)
    Anonym (Moroten) skrev 2016-02-07 18:01:43 följande:

Lite över två år.

Räcker det med var tredje vecka? vi fundera på ifall vi ska ha varannan eller varje vecka. Tänkte börja med hemstädning redan nu när man är gravid så vi hittar en företag, och kör bara var tredje vecka, sen när man är höggravid eller har nyfödd så har vi städning varje vecka istället.

För oss räcker det var tredje, men sen drar vi ju över det värsta ngn gång då och då. Men det är inte alls jobbigt o dra över med dammsugaren.. det som är skönt o slippa är allt grovjobb. Nu bor vi bara på ca 120 kvm. Låter klokt och börja redan nu. Kolla även upp hur mkt de som städar gör.vi hade först ett företag som inte plockade undan ngt, bara städa alla "tomma" ytor. Nu har vi en som tar undan allt löst som ligger. Visst tar det ngn extra timme ibland men ändå värt det om man dagen innan inte orkar städa dotterns rum från leksaker
Svar på tråden BF Oktober 2016