• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Anonona84
    Anonym (orolig) skrev 2016-02-08 14:28:01 följande:

Kolla de dig med antal äggblåsor och så? Jag hade en ägglossning som gjorde asont och tror jag blev över stimulerad, kolla ej upp det då jag var rädd för sexförbud. Mår riktigt illa precis som förra graviditeten. Det börja redan på bim-4 så hon på mvc sa att det kanske ska kollas upp tidigt o se om där är två. Har fått utskrivet tabletter mot illamående då jag utan tabletter kräker ef jag ätit och mellan. Ca 20 ggr per dag. Med tabletterna kräker jag bara ca 5 ggr...

Vart en massa ? Där jag skrev smileys.

Dom kolla upp före hur de såg ut. Men mina

Äggstockar hade inte blivit så stimulerade.

Fanns ett ägg som var 16mm o ett som var 11.2mm

så är så överlycklig över att de gick vägen.

Nu vill/önskar man bara att det går hela vägen.

Första gången jag är gravid. Börja fundera då jag fick så extremt ont i ena bröstvårtan så jag var ute i

kyla. Dagen efter gjorde jag ett test som visa +
  • Inafinas

Så kul att så många har bf i oktober :)

Jag har precis startat en blogg som ska handla om graviditeten och min vardag så följ gärna mig på

Nouw.com/enandrachans

Har ni någon blogg? Vore kul att följa eran resa oxå :)

Kram ina

• misslina
    Anonym (orolig) skrev 2016-02-08 14:28:01 följande:
    Kolla de dig med antal äggblåsor och så? Jag hade en ägglossning som gjorde asont och tror jag blev över stimulerad, kolla ej upp det då jag var rädd för sexförbud. Mår riktigt illa precis som förra graviditeten. Det börja redan på bim-4 så hon på mvc sa att det kanske ska kollas upp tidigt o se om där är två. Har fått utskrivet tabletter mot illamående då jag utan tabletter kräker ef jag ätit och mellan. Ca 20 ggr per dag. Med tabletterna kräker jag bara ca 5 ggr...
    Stackare! Bim -4, kan inte ens fatta vad du går igenom! Och då var jag ändå sjukskriven 7 månader med vårt andra barn! För att jag mådde så dåligt!
    Men att kräkas 20 ggr per dag! Hoppas det vänder för dig snart! Kram
  • Anonym (Moroten)
    höstsolen skrev 2016-02-08 16:12:47 följande:

Hej! Läste i min app här om veckan att runt vecka 6 är det väldigt vanligt att mannen panikar lite - "oro och ifrågasättande".

Hehe. Kändes skönt att läsa!

Är så vanligt att vara orolig och rädd, skulle nästan tycka att man är konstig ifall man är inte orolig. Jag var jätteorolig med första barnet, det är en sån stor livsomställning och jag älskade mitt liv, helt plötsligt skulle livet förändras och ingen kunde garantera att det skulle bli till bättre.
  • Anonym (Moroten)

Ni som har fler barn, ska ni skaffa syskonvagn? Vet inte hur vi ska göra, syskonet kommer vara 3 år, visst klarar hen sig utan vagn?

• Mammatillenliten

Vår kommer att vara 2,5 år när syskonet kommer. Är nog egentligen i behov av en syskonvagn men bor inte så bra.. Har en smal hiss som inga vagnar går in i typ :(

Anonym (Moroten) skrev 2016-02-08 19:32:11 följande:

Ni som har fler barn, ska ni skaffa syskonvagn? Vet inte hur vi ska göra, syskonet kommer vara 3 år, visst klarar hen sig utan vagn?

• Anonym (orolig)
    misslina skrev 2016-02-08 18:47:51 följande:

Stackare! Bim -4, kan inte ens fatta vad du går igenom! Och då var jag ändå sjukskriven 7 månader med vårt andra barn! För att jag mådde så dåligt!

Men att kräkas 20 ggr per dag! Hoppas det vänder för dig snart! Kram

Med min dotter som är 8 mådde ja illa till v 18 , mm mm ja hoppas också det går över om ngn vecka. Men kan ta om a så här illa hela tiden bara det inte blir missfall
  • Vanja

En ståbräda är ju ett smidigt alternativ annars om man har ett barn som inte åker så ofta.. :)

Jag hade syskonvagn när min tvåa kom men då var storebror bara 18mån. :) Beror väl på hur mycket ditt barn brukar åka som sagt. Så e de ju lite mysigt att få ha syskonvagn ett tag med när man ju faktiskt har syskon! :) :)

Anonym (Moroten) skrev 2016-02-08 19:32:11 följande:

• jessiijames

Hej!
    Här kommer en till som precis har fått ett plus på stickan! Verkar som det är BF kring 11/11, tolkat efter min senaste mens. Det här blir mitt andra barn, och det kommer bli relativt tätt då lillan bara är 7 månader. Någon annan med samma tidsintervall? Glad

• FamÅsling

Hej pulsade för lite över en vecka sen. Vill gärna vara med i fb gruppen :)
    Blir tredje barnet för oss har en som på 7 år och en dotter på 4,5 år
    BF 8/10

Svar på tråden BF Oktober 2016