• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • miss september
    Anonym (orolig) skrev 2016-02-07 21:52:35 följande:
    För oss räcker det var tredje, men sen drar vi ju över det värsta ngn gång då och då. Men det är inte alls jobbigt o dra över med dammsugaren.. det som är skönt o slippa är allt grovjobb. Nu bor vi bara på ca 120 kvm. Låter klokt och börja redan nu. Kolla även upp hur mkt de som städar gör.vi hade först ett företag som inte plockade undan ngt, bara städa alla "tomma" ytor. Nu har vi en som tar undan allt löst som ligger. Visst tar det ngn extra timme ibland men ändå värt det om man dagen innan inte orkar städa dotterns rum från leksaker
    Har också funderat på hemstädning, men jag tycker det känns lite konstigt och lite läskigt att någon man inte känner ska städa hemma hos en...

Är det någon som har bokat in något besök på MVC än? Jag ska dit på hälsosamtal den 18/2 och på inskrivning den 7/3. Jag hoppas verkligen att det finns en liten bebis i magen. Känner mig mer orolig nu än förra gången jag var gravid. Förra gången gjorde jag VUL, funderar på om man kanske skulle göra det igen.
  • Anonym (Ankan112)

Någon fler som har en rädd pappa till barnet? Jag har en fantastisk stabil sambo, som nu står vid min sida. Dock märker jag att han är väldigt rädd för vad som väntar och hinner inte med att se allt det fina (framförallt eftersom vi planerat att vänta några år till med barn). Han försöker vara ett stöd, men jag är nog mer hans stöd nu.

Behöver han bara smälta nyheten för att sedan även känna lyckan mer? Vad tror ni? Vet att han kommer älska barnet, men vill att han ska ana det innan jag klämmer ut det såvi kan finnas där för varandra och planera på riktigt.

Jag är också livrädd, men bär på en stark lyckokänsla eftersom jag ändå längtat så efter barn tillsammans med honom!

• Inafinas

Jag plussade i fredags och enligt beräkning man kan göra så är bf 11 okt...ska till mvc den 1/3 så då får jag veta lite mer exakt.

Jag är 34 och har en dotter på 15 år redan.

Väldigt spännande och vi är superlyckliga :)

• VivaLaVida

Hej!

Jag hoppar gärna in här. Testade mig nu på morgonen (BIM -1) och fick det här resultatet. Jag ser väl inte i syne?

Om det är positivt är BF 17/10 och det är andra barnet för oss. Första barnet är 13 månader.

• Polkagrisen85
    VivaLaVida skrev 2016-02-08 08:31:12 följande:

Nu då!

Det ska va två streck tyvärr ... Eller iaf pådom flesta ..
  • Polkagrisen85
    VivaLaVida skrev 2016-02-08 08:31:12 följande:

Nu då!

Eller är det ett suuuuper super litet streck bredvid ?
  • Polkagrisen85
    Polkagrisen85 skrev 2016-02-08 08:59:57 följande:
    Eller är det ett suuuuper super litet streck bredvid ?
    Så såg mitt ut
  • VivaLaVida
    Polkagrisen85 skrev 2016-02-08 09:01:51 följande:
    Har du testat väldigt sent? Så tydliga test har jag aldrig haft, haha.
Svar på tråden BF Oktober 2016