• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Vanja
    Alvsten skrev 2016-05-09 13:36:13 följande:

Usch det blir ju ännu mer formellt då. Du får meddela hur det går imorgon. Fick reda på idag att en annan tjej här på jobbet redan berättat att hon ska vara mammaledig i februari så nu har jag ännu mer dåligt samvete..

Nja, kanske men jag ska ändå lämna in min semesteransökan så jag använde den som ursäkt. :) men jag är riktigt nervös! Haha som ett litet barn. Vet inte varför, vad ska hända lixom? Återkommer imorgon om hur det gick! :) ska va där kl 14. Hua!
  • orzia1

Min ena chef tog det inte alls bra, har ett vik som slutar i juli.. som ej blev förlängt som planerat... jag är ju sjukskriven nu och efter det bemötandet så ska ja ärligt säga att jag inte kommer ha bråttom tillbaka utan kommer ta emot de sjukskrivningar läkarna tycker... kämpade mig till jobb i början trots alla läkare ville sjukskriva mig.. nu har jag ändå mitt andra jobb som jag får utökat till 100% igen.. så jag har både bra o dåliga erfarenheter av chefer

• LisenB
    Vanja skrev 2016-05-09 13:48:00 följande:
    Nja, kanske men jag ska ändå lämna in min semesteransökan så jag använde den som ursäkt. :) men jag är riktigt nervös! Haha som ett litet barn. Vet inte varför, vad ska hända lixom? Återkommer imorgon om hur det gick! :) ska va där kl 14. Hua!
    Lycka till! Jag tyckte också allt det där var jobbigt! Det är som att allt blir mer på riktigt när man kommer ut så ;)
    Men jag gillar inte riktigt att folk nu ska prata med mig om det hela tiden. De verkar tänka på det mer än jag... :p
  • orzia1
    Anonym (?) skrev 2016-05-09 13:26:18 följande:

Precis. Jag har koll på kontantinsats och han med. Jag har min färdig. Men han behöver spara mer. Vi ska försöka hitta en trea så länge. Det är ingen katastrof i tvåan, men i en drömvärld...

Men att säga "man måste kunna leva också" när jag pratar om budget och plan gör mig mörkrädd. Som du säger, han kan inte sticka huvudet i sanden.

Jag får se vart det leder. Jag har mig själv attityd skylla denna situation (även om man alltid är två).

Du kan ju fråga han vad hans framtidsmål är? Hur ser han på allt inför framtiden? Oavsett vad så kommer kostnaderna öka när ni får barn, har då den ena inte stabil inkomst så är det bra att redan nu börja "spara/snåla" o inse att man inte längre kan unna sig allt man kanske kunde innan...
  • Dani84KR

Hemma från jobbet, snacket med chefen gick ok, vi har jobbat ihop länge och han vet om att vi har kämpat några år så han verkade glad för vår skull. Fast han påpekade att jag borde sagt till tidigare, är i v17.

Men sedan kom ju detta med lättare arbetsuppgifter , jag jobbar som bil montör i Göteborg, det e väldigt tunga lyft och jag har redan problem med ryggen vilket jag har varigt sjukskriven för många gånger, redan i mars sa jag till att jag inte klarar av mina arbetsuppgifter pågrund utav ryggen, och nu med graviditeten så vet de fan hur jag ska klara. Han sa att han skulle maila personalansvarig om graviditeten och att be om en tillfällig omplacering. och så tyckte han att vi skulle ansöka om havandeskapspenning 60dagar innan BF, vilket skulle betyda att efter semestern behöver jag inte återgå till arbete.

Det kändes väldigt skönt att äntligen få berätta och få bollen i rullning.
    Nu e kl mycket och jag tänker sova 
    Kram på er tjejer

• Ggrahnen

Är det fler som blir sjuk ofta? Jag brukar annars aldrig vara sjuk och blir jag mot förmodan sjuk så håller det inte länge.. Men denna vår är jag sjuk flera dagar i månaden. Ligger nu hemma med magsjuka(/matförgiftning ev.) igen! Och feber..alltid denna feber.. Jag började mitt jobb i januari och de måste ju tro att jag är värsta skolkaren!

• Vanja
    Ggrahnen skrev 2016-05-10 04:30:07 följande:

Är det fler som blir sjuk ofta? Jag brukar annars aldrig vara sjuk och blir jag mot förmodan sjuk så håller det inte länge.. Men denna vår är jag sjuk flera dagar i månaden. Ligger nu hemma med magsjuka(/matförgiftning ev.) igen! Och feber..alltid denna feber.. Jag började mitt jobb i januari och de måste ju tro att jag är värsta skolkaren!

Än så länge har jag bara varit förkyld två vändor men jag brukar typ Aldrig bli sjuk annars, o blir jag det så brukar det inte vara värre än lite snorig näsa men dessa gånger har jag varit riktigt dålig o sängligandes.. Måste vara nå knas med immunförsvaret just nu.
  • Mabo90

Mina chefer har reagerat rätt starkt på min graviditet. Mest för att dom räknade med att själva få gå ner i arbetstid och samtidigt som jag berättade att jag va gravid slutade tjejen som vickat för mig. Nu har jag ständigt ont i magen för jag måste berätta att jag går på mammaledighet efter semester. Det är ingen som ens frågat mig när jag planerar att gå så dom verkar räkna kallt med att jag går i oktober. Jag vet ju att dom har sitt sätt att hantera press så jag har väldig ångest. Dom kommer bli så sura! Hur hade ni gjort?

• Alvsten
    Mabo90 skrev 2016-05-10 08:19:10 följande:

Mina chefer har reagerat rätt starkt på min graviditet. Mest för att dom räknade med att själva få gå ner i arbetstid och samtidigt som jag berättade att jag va gravid slutade tjejen som vickat för mig. Nu har jag ständigt ont i magen för jag måste berätta att jag går på mammaledighet efter semester. Det är ingen som ens frågat mig när jag planerar att gå så dom verkar räkna kallt med att jag går i oktober. Jag vet ju att dom har sitt sätt att hantera press så jag har väldig ångest. Dom kommer bli så sura! Hur hade ni gjort?

Men usch vad jobbigt!! Jag hade ändå gjort det som var bäst för mig själv, oavsett om de blir sura. Jag hade inte jobbat längre för någon annans skull. Det är tyvärr ingen som tackar en för att man gör mer än man vill/orkar. Förstår att det är jättejobbigt, men tänk på dig och bebisen <3
  • orzia1
    Ggrahnen skrev 2016-05-10 04:30:07 följande:

Man får ner sätt immunförsvar som gravid
Svar på tråden BF Oktober 2016