• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Alvsten
    orzia1 skrev 2016-06-03 09:10:09 följande:

Hoppas han hann med. Annars kanske ni har fått en ny tid så han kan vara med

Kram

Tack!

Vi hann ta oss dit båda två som tur var. En söt liten bebis med bf 30/10.

• Dani84KR
    Alvsten skrev 2016-06-03 09:42:23 följande:
    Tack!

Vi hann ta oss dit båda två som tur var. En söt liten bebis med bf 30/10.

Va skönt att ni hann, och jag hoppas gubben din mår bättre.

Verkligen supersöt bebis, Grattis  
  • Alvsten
    Dani84KR skrev 2016-06-03 09:49:36 följande:

Va skönt att ni hann, och jag hoppas gubben din mår bättre.

Verkligen supersöt bebis, Grattis  

Tack!

Vi är kvar på akuten men han mår bättre <3 vi inväntar röntgensvar innan vi får åka hem.
  • Lilla Luna
    Alvsten skrev 2016-06-03 09:59:27 följande:

Tack!

Vi är kvar på akuten men han mår bättre <3 vi inväntar röntgensvar innan vi får åka hem.

Men vilken dag för er! Tur ni båda fick se bebis. <3
  • Eili

Verkar som att det är många som fått väldigt fina bilder på bebisarna :)

• Luthien87
    orzia1 skrev 2016-06-02 12:59:11 följande:
    Deras datum från UL får man nog ta med en klackspark, men visst det är drygt när de flyttar en. Mig ville de flytta 10 dagar, enligt de så är det inget ovanligt, men då jag har massa komplikationer så är vi oroliga hon får i sig för lite näring. Alla tidigare UL har varit typ på dagen rättt. Men med det nya datumet som de vill så innebär det att jag testa plus typ 5 dagar efter befruktning och mådde illa 2-3 dagar efter befruktningen..

Hoppas bebis väljer o titta ut i okt och inte nov.
    Säger samma som ovan. Jag har gjort IVF och vet vilken minut min bebis blev till (sattes in i min livmoder), men ändå så mätte de min bebis till 2 dagar mindre.
    Hade inte varit för att jag gjort IVF så hade hon flyttat på mig till 28/10 (har BF 26/10 enl. IVF-kliniken), man flyttar inte en IVF-graviditet.

--------------

Hej förresten! Sara här, snart 29 år och väntar mitt första barn, en liten pojke, som är beräknad till 26 oktober.
    Han blev som sagt till med IVF (provrörsbefruktning) på 4e försöket (3e insättningen).
    Förutom att vänta barn så planerar jag även bröllop, då jag och mitt <3 skall gifta oss den 23e juli, på vår 4års-dag, exakt ett år efter att vi förlovade oss.
    Läs gärna min blogg om min IVF-resa och graviditet: langtanefterbebis.se
  • Ggrahnen
    orzia1 skrev 2016-06-01 15:53:40 följande:

Tänkte vi kan kanske göra en ny bf lista nu? Är väl inte så många som har sina rul kvar? Ngn har väl i juni? Om man vill får man skriva om man vet kön.

12oktober Flicka. Ska heta Medéa <3
  • Decibel84
    orzia1 skrev 2016-05-31 07:58:30 följande:
    Grattis. Ska ni gå på fler UL för att se könet igen så det blir mer säkert?
    hmm nej det tror jag faktiskt inte, skulle dock gärna vilja ha en bättre UL bild men jag ska på TUL senare så kanske(nja) kan hålla mig tills dess:)
  • Decibel84

Åhh, jag kan inte hjälpa det men är lite småsur för att vi fick så himla dåliga bilder.
    Har varit på två VUL tidigt, fick små bilder med mig hem och i v12 kunde man se typ två "bönor" vilket man kan förvänta sig vid den tiden, men tyckte det var rätt tydligt...

Nu känns det som att läkaren typ somnade på zoomknappen och bilderna är dåliga.

jag vet att det har o göra med hur aktiv bebisen är , men hon sa själv"åh vilka bra bilder"

Gick igenom RUL i 50 min och jag fattade typ aldrig vad som visades på skärmen...EN gång spärrade jag upp ögonen rejält och såg profilen så himla fint och hur bebis sipprade fostervatten..men sen skulle hon zooma igen..

Svar på tråden BF Oktober 2016