• okt_bebban

BF Oktober 2016

Hej på er!
    Det fanns ju inget inlägg för oss som har BF i oktober, så jag startade ett :)
    Idag köpte jag ett digitalt graviditetstest och det visade: Gravid 1-2 veckor, men entligt graviditets appen så är jag 4 veckor (3+4)! Vet någon hur bra dom funkar? 
    Detta är min tredje graviditet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-25 22:16
    BF 1 oktober!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-04 23:09
    För er som är intresserade så finns en privat Facebook-grupp! Ni kan maila sötnöten. Hoppas vi ses där.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-11 20:47
    Nu är maxgränsen uppnådd på Facebook gruppen, så det går inte att maila Sötnöten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-17 21:50
    Nu finns en ny hemlig fb grupp, maila Helena­Saga

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-02-21 21:31
    Hej! Jag vill meddela er att den andra fb gruppen också nått sin maxgräns. Det kanske finns någon som vill starta en tredje?

• Svar på tråden BF Oktober 2016
  • Soncabaret
    Dani84KR skrev 2016-05-21 19:03:31 följande:
    Soncabaret skrev 2016-05-21 17:27:50 följande:
    <3 Vet exakt vad du menar. Jag var också helt nipprig och nojjig och har haft svårt att sova innan RULET, tänkte många dumma tankar och led dessutom av spänningshuvudvärk troligen pga. all oro. Tror det är så för många. Partnern oroar sig föga och vi kvinnor oroar oss för båda. Tycker verkligen du ska snacka med BM eller kanske någon kompis som kan förstå din oro bättre! Kram och lycka till (och rulet ser säkert jättebra ut) 
    Ska kolla med BM hon har telefon tid varje vardag, 
    Det e känslan av att "det e för bra för att vara sant".

vi hade flera missfall under de 4 år vi försökt, varit på utredning, stog i kö för IVF och så plussade jag, var så inställd på detta kommer gå dåligt eftersom alla andra oxå gjort det. Men allt flyter på och allt ser bra ut, KUB såg bra ut, tidiga UL, hjärtljud.  Känner mig otacksam på något sätt oxå eftersom jag inte kan "tacka och ta emot" utan bara väntar på att något ska vara fel. och så sätter ångesten igång, oro på det. 

Tack för att jag fick skriva av mig <3 

Håller tummarna!! Det låter ju som att det ska gå denna gång för er! Vi försökte länge innan också, inga missfall men ingen graviditet på 2 år. Vi trodde det var kört för oss och vi hade just blivit prioriterade för IVF. Just när utredningen var påväg att ta fart mot behandling så lyckades vi på egen hand och känslan av "det är för bra för att vara sant" känns verkligen igen. Du är verkligen inte otacksam!! Alla oroar vi oss, mer eller mindre. Detta kommer gå bra ska du se, ser ju ljust ut då tidigt ul, kub och hjärtslag var bra <3 
  • Soncabaret

Någon annan som har en väldigt lågt liggande bebis? Min kickar fortfarande vid byxlinningen och jag är i v.21!? På rul låg han även och pressade huvudet nedåt :,D Inte så konstigt att jag är så extremt kissnödig jämt. Att jogga är en big no no, skulle kissa på mig. 

• Villhabarn29
    Ggrahnen skrev 2016-05-25 23:35:27 följande:

Vattenmelon. Minst en om dagen. Igår tog min sambo en bit av den och skar upp till sig själv. Då började jag gråta i panik!!! Hahahaha!!! Det är VERKLIGEN spännande hur kroppen ter sig.

Vi har samma craving! Det är så gott. Äter det med sallad nästan varje lunch. Äcklas av kött och fågel så det blir mest sallad med pastöriserad salladsost. Mums! Sen älskar jag även lite småsyrliga juicer och saltgurka.
  • EmelieB91
    Soncabaret skrev 2016-05-26 20:56:54 följande:

Någon annan som har en väldigt lågt liggande bebis? Min kickar fortfarande vid byxlinningen och jag är i v.21!? På rul låg han även och pressade huvudet nedåt :,D Inte så konstigt att jag är så extremt kissnödig jämt. Att jogga är en big no no, skulle kissa på mig. 

Står jag upp är de flesta kickar långt ner. I sittande eller liggande läge flyttar de upp till naveln :) går in i v.22 i morgon och tror det är nu i v.21 bebis kan röra sig mer fritt.
  • Lilla Luna

Någon som vet ungefär hur länge brösten växer? Mina bh-ar är för små, bara en som passar,. Vågar dock inte köpa nya i fall jag växer ur dem också. Samma med byxor.. Vilken storlek vågar man köpa på gravidbyxor liksom?

• orzia1
    Lilla Luna skrev 2016-05-27 12:33:19 följande:

Någon som vet ungefär hur länge brösten växer? Mina bh-ar är för små, bara en som passar,. Vågar dock inte köpa nya i fall jag växer ur dem också. Samma med byxor.. Vilken storlek vågar man köpa på gravidbyxor liksom?

Än så länge passar mina bh, men var ett tag som jag ej kunde ha de. Jag ska satsa på o köpa amningsbh utan bygel, o en storlek större, dessa kommer jag börja använda ngn månad innan bf. Byxor kör jag på samma storlek som jag haft innan. Nu är jag ingen byxmänniska utan kör mkt tights och klänning så där är det lättare o köpa som passar
  • JagOchKulan
    Alvsten skrev 2016-05-25 20:28:28 följande:

Har ni fått några cravings förresten?

Min är solklart lemonad :) kommer antagligen aldrig kunna dricka det efter graviditeten haha!

Vattenmelon och jordgubbar är cravings här, har svårt för kött och varm mat...

Typ enda sug för vanlig mat e typ sushi..

^^
  • Villhabarn29
    JagOchKulan skrev 2016-05-27 15:45:28 följande:

Vattenmelon och jordgubbar är cravings här, har svårt för kött och varm mat...

Typ enda sug för vanlig mat e typ sushi..

^^

Jag åt vegetarisk sushi häromdagen. Så gott!
  • Dani84KR
    Soncabaret skrev 2016-05-26 20:52:58 följande:
    Håller tummarna!! Det låter ju som att det ska gå denna gång för er! Vi försökte länge innan också, inga missfall men ingen graviditet på 2 år. Vi trodde det var kört för oss och vi hade just blivit prioriterade för IVF. Just när utredningen var påväg att ta fart mot behandling så lyckades vi på egen hand och känslan av "det är för bra för att vara sant" känns verkligen igen. Du är verkligen inte otacksam!! Alla oroar vi oss, mer eller mindre. Detta kommer gå bra ska du se, ser ju ljust ut då tidigt ul, kub och hjärtslag var bra <3 
    Tack så mycket för de fina orden. Det betyder mycket <3 
  • LisenB

Rul för oss på tisdag!! Längtar och är såklart lite nervös. Se vem det är där inne och om allt står rätt till. Magen varierar så mycket hur den känns tycker jag. Ibland drar det så det gör jätteont och andra gånger känns den mindre och känns inte alls. Hur känner ni med era magar?

Svar på tråden BF Oktober 2016